http://gratisrijbewijsonline.be/snelheidwet3.htm
Onder het punt "Buiten de bebouwde kom", punt "1. Verkeersbord C43"
Ik veronderstel een fout/onduidelijkheid in voorbeeld 2.
. (Afb.2) Eenmaal voorbij het pad links, mag de rode auto 120 km/uur rijden.
Als dit een berm is in het midden, wordt er dan van bestuurders verwacht rekening te houden met paden die aan de overkant van de weg liggen en geen hinder kunnen vormen aan de eigen kant van de weg?
Laat staan dat je door die berm waarschijnlijk het pad meestal niet kan zien.
Moet er niet staan: Eenmaal voorbij de zijweg rechts, mag de rode auto 120 km/uur rijden.
onduidelijkheid theorie
Re: onduidelijkheid theorie
Kruispunt:
Plaats waar twee openbare wegen samenkomen.
Openbare weg 1 = de weg met berm (120 km/uur)
Openbare weg 2 = het pad (= ook een openbare weg)
De middenberm is een onderdeel van die openbare weg.
De snelheidsbeperking opgelegd door het bord vervalt aan het eerste kruispunt. (met pad)
Plaats waar twee openbare wegen samenkomen.
Openbare weg 1 = de weg met berm (120 km/uur)
Openbare weg 2 = het pad (= ook een openbare weg)
De middenberm is een onderdeel van die openbare weg.
De snelheidsbeperking opgelegd door het bord vervalt aan het eerste kruispunt. (met pad)
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: onduidelijkheid theorie
Voor je theorie-examen moet je dan ook een strikt theoretisch antwoord geven.
In de praktijk kun je misschien minder goed het pad aan de overkant opmerken.
Het voorbeeld dient om de leerstof beter te begrijpen.
In de praktijk kun je misschien minder goed het pad aan de overkant opmerken.
Het voorbeeld dient om de leerstof beter te begrijpen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden