Ongeval met voorlopig rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

TheScorpion471 schreef:Toen versprong het al naar rood en vanuit niets kwam die auto met 70 km per uur op mij en botste.
Knap dat jij die snelheid van de tegenpartij zo goed kan inschatten terwijl je volgens mij met grote zenuwen op dat kruispunt wat staat te knoeien...

Ik denk dat jij nog nooit een impact gezien hebt van een auto die 70 km/u rjdt tegen een stilstaande auto. Laat staan dat je er een gevoeld hebt.

En die vrouw zou na 2 weken nog geen aangifte gedaan bij de verzekering? Na zo'n aanrijding?

Ga iemand anders wat wijsmaken... :roll:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

TheScorpion471 schreef:Toen versprong het al naar rood en vanuit niets kwam die auto met 70 km per uur op mij en botste.
Was het nu een tegenligger, of dwarsverkeer :?:

Tegen 70 stap je niet lichtgewond uit
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik geef je nogmaals de raad jezelf niet te verdedigen door anderen te beschuldigen. Dat is een slecht systeem.

Voorbeeld rechtbank:

JIJ: De vrouw kwam tegen 70 km/uur naar mij toe gereden.
RECHTER: Wie heeft de exacte snelheid gemeten?
JIJ: Ik denk dat het zoveel was.
RECHTER: Ah, jij denkt dat, zoals jij ook denkt dat jij groen licht had zeker?

Voorbeeld hoe het wel kan.
JIJ: Ik had groen licht en reed het kruispunt op. Mijn passagier kan bevestigen dat het licht groen was. Omdat ik nog beginnende bestuurder ben, ben ik per ongeluk stilgevallen op het kruispunt. Ik was zenuwachtig en het duurde enkele seconden om de wagen opnieuw te starten. Toen ik opnieuw wilde starten voelde ik dat een wagen tegen mij reed.
RECHTER: Mevrouw, jij mag toch maar pas voorbij jouw groen licht rijden als je ziet dat het kruispunt vrij is.

Als jij door het groen rijdt en nadat je stilvalt op het kruispunt wat zenuwachtig bent en het enkele seconden duurt voor je de wagen opnieuw kan starten, dan is het best mogelijk dat intussen de dame groen licht heeft gekregen en vertrokken is en niet gemerkt heeft dat jij nog op het kruispunt stond. Onrechtstreeks zeg je dat, zonder iemand te beschuldigen.

Jij moet zeggen wat jij hebt gedaan. Stop dus met te zeggen dat die dame 70 reed en dat die zeker door het rood gereden is en dat de politie ook zei dat die door het rood gereden is en dat ze na 14 dagen nog geen verzekering had verwittigd enz.
DAAR WIN JE NIETS MEE !
Laatst gewijzigd door GRO op 24 aug 2009, 23:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

TheScorpion471 schreef: Politie is bijna zelf van overtuigd dat die vrouw door rood heeft gereden, zelfs als et zo ni is, ik kon daar weinig aandoen maar dat ze ni eens sporen van remmen had wilt toch iets zeggen.
Is de politie naar die remsporen gaan zoeken :?:
Indien niet, dan kan je dat argument ook in de diepvries steken.

Remsporen van wagens met ABS zijn lastig te zien.
Ze zijn er, maar je moet er niet te lang mee wachten om er naar te gaan zoeken, en je moet weten waarnaar je moet kijken.
TheScorpion471
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2009, 22:29

Bericht door TheScorpion471 »

xantingo schreef:
TheScorpion471 schreef:Toen versprong het al naar rood en vanuit niets kwam die auto met 70 km per uur op mij en botste.
Knap dat jij die snelheid van de tegenpartij zo goed kan inschatten terwijl je volgens mij met grote zenuwen op dat kruispunt wat staat te knoeien...

Ik denk dat jij nog nooit een impact gezien hebt van een auto die 70 km/u rjdt tegen een stilstaande auto. Laat staan dat je er een gevoeld hebt.

En die vrouw zou na 2 weken nog geen aangifte gedaan bij de verzekering? Na zo'n aanrijding?

Ga iemand anders wat wijsmaken... :roll:
Ik zeg alleen wat mijn verzekering tegen mij zegt en over de snelheid heeft die mevrouw het zelf gezegd. Ik ben hier niks aant verzinnen.

Ma twas toch al een grote fout om dat hier op te zetten. Slimmeriken
TheScorpion471
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2009, 22:29

Bericht door TheScorpion471 »

Wat je nu zegt is perfect wat er is gebeurd. Das alles wat ik weet en bovenvermelde zaken die zeggen da ik ni kan weten hoe snel dat zij reed is ook waar. Ik zou da ni weten moest ze het zelf ni gezegd hebben. Geloof mij ik zeg wat ik van verzekering te horen krijg en das alles.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Je stond dus stil op de rijbaan van de tegenliggers toen die andere auto heel snel reed en op jouw auto botste.
Volgens mij was je auto een voorzienbare hindernis en had de andere bestuurder met een aangepaste snelheid nog kunnen stoppen.
wegcode schreef:Artikel 10: Snelheid

10.1. 1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
2° De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden.

3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

verwijderd.
Laatst gewijzigd door bibi585 op 16 okt 2009, 02:29, 1 keer totaal gewijzigd.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

bibi585 schreef:Het kan heel goed zijn dat jullie beiden wel door groen gereden zijn
De kans is heel klein als het verkeerlichten waren met pijltjes (conflictvrije verkeerslichten), buiten een technisch mankement gerekend.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

De Rijprof schreef:
bibi585 schreef:Het kan heel goed zijn dat jullie beiden wel door groen gereden zijn
De kans is heel klein als het verkeerlichten waren met pijltjes (conflictvrije verkeerslichten), buiten een technisch mankement gerekend.
Niet bij de zgn. conflictvrije afslagregeling ... en die is vaak maar een paar luttele sekonden lang.
Na groen voor linksaf is rechtdoor doorgaans de volgende rijrichting die groen krijgt - niet het dwarsverkeer.

En TheScorpion471 gaat de vraag of het een tegenligger was, al een paar keer uit de weg.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

@ TheScorpion471
En TheScorpion471 gaat de vraag of het een tegenligger was, al een paar keer uit de weg.
Dan stellen we de vraag opnieuw.
> Was die auto een tegenligger of kwam die uit de dwarsrichting?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
TheScorpion471
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2009, 22:29

Bericht door TheScorpion471 »

De Rijprof schreef:@ TheScorpion471
En TheScorpion471 gaat de vraag of het een tegenligger was, al een paar keer uit de weg.
Dan stellen we de vraag opnieuw.
> Was die auto een tegenligger of kwam die uit de dwarsrichting?
Het kwam van een andere kant. Moesten er geen pijlen zijn dan zou ik sowieso in fout zijn geweest ma die pijlen gaven me voorrang en spijtig genoeg viel ik stil. Das alles.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

TheScorpion471 schreef:
> Was die auto een tegenligger of kwam die uit de dwarsrichting?
Het kwam van een andere kant.
Waarmee de vraag nog altijd niet beantwoord is ...
Moesten er geen pijlen zijn dan zou ik sowieso in fout zijn geweest ma die pijlen gaven me voorrang en spijtig genoeg viel ik stil. Das alles.
Misschien moet je de theorie toch maar eens opnieuw leren ...
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

ma die pijlen gaven me voorrang
Hoe heb jij de theorie geleerd?
Dat heb je toch niet op onze site zien staan.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Ik begin meer en meer te geloven dat deze discussie weinig zin heeft...

Onze vriend geeft een uitleg waar kop noch staart aan te krijgen is, kraamt zaken uit die geen mens voor waar aanneemt, en wanneer er een vraag gesteld wordt komt er een antwoord dat nergens op slaat en zeker geen informatie geeft...

:roll: :roll:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie