Ongeval met voorlopig rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
TheScorpion471
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2009, 22:29

Ongeval met voorlopig rijbewijs

Bericht door TheScorpion471 »

Dag.

Een week geleden had ik een ongeval met mijn vader zijn auto. Ik heb voorlopig rijbewijs maar ik mag alleen met begeleider rijden. Maar toen ben ik met mijn vriend gegaan en dus heb ik de wet overtreden. Ik stond aan de lichten om links af te slaan, het was rood en zodra de groene pijl naar links naar groen versprong mocht ik rijden. Maar in het midden van de baan met 2 rijstroken ben ik stilgevallen en ng geen 2 seconden en een vrouw reed mij aan. Ik weet zeker da ik ng op groen reed, zo snel kunnen de lichten toch ni verspringen dat ik in 10 seconden al botsing meemaak. Die mevrouw zei dat ze bijna niks zag ma tis moeilijk om niks te zien.

Ik weet dat ik een boete mag verw8en vr mijn rijbewijs maar hoe groot kan die zijn?
GRO
Administrator
Berichten: 12758
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Zal niet van de poes zijn.

1. Een voorlopig rijbewijs om met begeleider te rijden en zonder begeleider rijden.
2. Een vriend in de auto die op dat moment niet in de auto mag zitten, want er was geen begeleider.
3. Een ongeval waarbij de ene zegt dat het groen is en de andere vermoedelijk ook.
4. Wat als de verzekering ontdekt dat jij zonder geldig rijbewijs reed? (geen model 18 maanden)

Ik hoop dat je vader een goeie verzekering heeft met advocaat.
Is de politie geweest?

PS. Je vader laat iemand met zijn auto rijden die niet over het juiste rijbewijs beschikt. Kan ook miserie krijgen.
TheScorpion471
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2009, 22:29

Bericht door TheScorpion471 »

eugeen schreef:Zal niet van de poes zijn.

1. Een voorlopig rijbewijs om met begeleider te rijden en zonder begeleider rijden.
2. Een vriend in de auto die op dat moment niet in de auto mag zitten, want er was geen begeleider.
3. Een ongeval waarbij de ene zegt dat het groen is en de andere vermoedelijk ook.
4. Wat als de verzekering ontdekt dat jij zonder geldig rijbewijs reed? (geen model 18 maanden)

Ik hoop dat je vader een goeie verzekering heeft met advocaat.
Is de politie geweest?

PS. Je vader laat iemand met zijn auto rijden die niet over het juiste rijbewijs beschikt. Kan ook miserie krijgen.
Mijn vader wist ni da ik weg was met zijn auto naar het werk. Het was ni zijn fout.

Ik reed volgens de regels en stilvallen kan iedereen maar die mevrouw was ook ni in orde. Ze had geen keuring, wie weet wat er allemaal ontbreekte in haar auto.

Ma gewoon jullie mening: wat ga ik allemaal moeten meemaken door dat?
GRO
Administrator
Berichten: 12758
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

- Is de politie geweest of is er gewoon een Europees aanrijdingdformulier ingevuld?
- Waren er gewonden?
TheScorpion471
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2009, 22:29

Bericht door TheScorpion471 »

eugeen schreef:- Is de politie geweest of is er gewoon een Europees aanrijdingdformulier ingevuld?
- Waren er gewonden?
Politie is geweest en heeft alles genoteerd. Politie is bijna zelf van overtuigd dat die vrouw door rood heeft gereden, zelfs als et zo ni is, ik kon daar weinig aandoen maar dat ze ni eens sporen van remmen had wilt toch iets zeggen. Der waren lichtgewonden: hoofdpijn en een kleine blauwe plek, das alles. Ik geef toe dat ik ni mocht rijden naar het kan toch ni zijn da ik in alles fout ben.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

verwijderd.
Laatst gewijzigd door bibi585 op 16 okt 2009, 02:28, 1 keer totaal gewijzigd.
GRO
Administrator
Berichten: 12758
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik geef toe dat ik ni mocht rijden naar het kan toch ni zijn da ik in alles fout ben.
Het probleem is dat je een voertuig bestuurde op een wijze waarvoor je op dat moment geen geldend rijbewijs had.
Verzekeringen zoeken dikwijls een middel om de schuld door te schuiven.

Voor de rest zal de rechtbank beslissen. Beschouwt de rechter het gewoon als een overtreding of gaat hij mee in bechouwing nemen dat je betrokken bent bij een ongeval met gewonden. Who knows?

Ik speel nu even advocaat van de duivel. Stel dat die dame zegt: ik rijd door het groen. Hij komt voor mijn neus nog door het rood gereden en valt dan nog eens stil. Ik weet niet in hoeverre dat je dan nog een te voorziene hindernis bent.

Politie doet tijdens vaststellingen normaal geen uitspraken. Ze zetten op papier. Als zij op papier geschreven hebben dat zij van mening zijn dat de dame door het rood is gereden, dan is dat in jouw voordeel. Als ze dat gewoon gezegd hebben, telt het niet. Voor hetzelfde geld hebben ze dan tegen de dame gezegd dat volgens hen jij door het rood bent gereden.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

eugeen schreef:Het probleem is dat je een voertuig bestuurde op een wijze waarvoor je op dat moment geen geldend rijbewijs had.
De vraagsteller leeft de voorwaarden van zijn voorlopig rijbewijs niet na. De strafmaat daarvoor is 4x lager.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Ongeval met voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

TheScorpion471 schreef:Ik weet zeker da ik ng op groen reed, zo snel kunnen de lichten toch ni verspringen dat ik in 10 seconden al botsing meemaak.
De lichten van de zgn. conflictvrije-afslagregeling die je beschrijft, blijven geregeld maar een paar sekonden groen.

Zijn er getuigen dat ofwel
- jij door groen reed ?
- zij door rood reed ?
- flitspalen die 't een of 't ander geregistreerd kunnen hebben ??


De vrouw was een tegenligger vermoedelijk :?:
Dan zie ik het scenario zo gebeuren ...
Laatst gewijzigd door Inazuma op 23 aug 2009, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
TheScorpion471
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2009, 22:29

Bericht door TheScorpion471 »

eugeen schreef:
Ik geef toe dat ik ni mocht rijden naar het kan toch ni zijn da ik in alles fout ben.
Het probleem is dat je een voertuig bestuurde op een wijze waarvoor je op dat moment geen geldend rijbewijs had.
Verzekeringen zoeken dikwijls een middel om de schuld door te schuiven.

Voor de rest zal de rechtbank beslissen. Beschouwt de rechter het gewoon als een overtreding of gaat hij mee in bechouwing nemen dat je betrokken bent bij een ongeval met gewonden. Who knows?

Ik speel nu even advocaat van de duivel. Stel dat die dame zegt: ik rijd door het groen. Hij komt voor mijn neus nog door het rood gereden en valt dan nog eens stil. Ik weet niet in hoeverre dat je dan nog een te voorziene hindernis bent.

Politie doet tijdens vaststellingen normaal geen uitspraken. Ze zetten op papier. Als zij op papier geschreven hebben dat zij van mening zijn dat de dame door het rood is gereden, dan is dat in jouw voordeel. Als ze dat gewoon gezegd hebben, telt het niet. Voor hetzelfde geld hebben ze dan tegen de dame gezegd dat volgens hen jij door het rood bent gereden.
We zullen zien wat het wordt. Ik heb gewoon schrik voor het onwetende en onbekende, daarom vraag ik het hier allemaal.
GRO
Administrator
Berichten: 12758
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Laat ons weten hoe het afloopt.
TheScorpion471
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2009, 22:29

Bericht door TheScorpion471 »

Vandaag bestek gaan doen in de garage. Die mevrouw heeft na bijna 2 weken ng steeds geen aangifte gedaan bij haar verzekering. :?
GRO
Administrator
Berichten: 12758
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Vandaag bestek gaan doen in de garage. Die mevrouw heeft na bijna 2 weken ng steeds geen aangifte gedaan bij haar verzekering
Dat is haar probleem.

En gouden raad: verdedig je niet te veel met op fouten van anderen te wijzen.
Zie wel dat je zelf alles goed regelt.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Nog enkele vragen.

Waar stond je auto precies toen je stilviel?
Op de voorsorteerstrook met de pijlen of op de rijbaan van de tegenliggers?

Had je op het moment dat je links wilde afslaan op het kruispunt een groene ontruimingspijl?

Heb je goed genoeg gekeken of er geen tegenligger aankwam voor dat je links ging afslaan.

Hoe snel reed de andere auto?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
TheScorpion471
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2009, 22:29

Bericht door TheScorpion471 »

De Rijprof schreef:Nog enkele vragen.

Waar stond je auto precies toen je stilviel?
Op de voorsorteerstrook met de pijlen of op de rijbaan van de tegenliggers?

Had je op het moment dat je links wilde afslaan op het kruispunt een groene ontruimingspijl?

Heb je goed genoeg gekeken of er geen tegenligger aankwam voor dat je links ging afslaan.

Hoe snel reed de andere auto?
Ik had groen en ik begon te rijden, toen ik naar 2de wou overschakelen heb ik per ongeluk op de 4de versnelling gedrukt en ni 2de en drm viel ik stil maar dat was al op de baan. Toen versprong het al naar rood en vanuit niets kwam die auto met 70 km per uur op mij en botste. Ik had zelfs geen tijd om te reageren.
Plaats reactie