proefexamen B reeks J

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gast

proefexamen B reeks J

Bericht door Gast »

ik vraag me af wat nu uiteindelijk het correcte antwoord is op volgende vraag.

wat moet je eerst doen als er een ongeval heeft plaatsgevonden.
a. de gevarendriehoek plaatsen
b. naar het slachtoffer gaan
c. de hulpdiensten bellen

die vraag zit er 2 maal in en heb al 2 keer een verschillende oplossing gekregen.
de ene keer was het de gevarendriehoek de andere keer was het naar het slachtoffer gaan.

wat is het nu?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Hoe je vraag hierboven gesteld staat is het eerst gevarendriehoek plaatsen.
die vraag zit er 2 maal in en heb al 2 keer een verschillende oplossing gekregen.
de ene keer was het de gevarendriehoek de andere keer was het naar het slachtoffer gaan.


Als ik me niet vergis is het inderdaad zo dat de vraag 2 maal hetzelfde is maar de keuze in antwoorden ligt heel anders.
(opletten hiermee want dit maakt dag en nacht verschil :!: )

Kijk het nog eens na aub en als je er niet aan uit komt noteer hier dan de nummers van de vragen zodat we het kunnen nakijken.

Zonder vraagnummer en hoofdstuk kunnen we onmogelijk na gaan over welke vragen jij het hebt (we zouden het wel kunnen, als we uren en uren zoeken maar daar is het te warm voor :wink: )
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

In reeks J heb ik 2 voorbeelden gevonden waarvan ik denk dat ze het kunnen zijn.

vraag 231 Wat doe je allereerst als je op een plaats komt waar net een ongeval is gebeurd?
A. Je plaatst een gevarendriehoek.
B. Je ontsteekt de vier knipperlichten van je auto.
C. Je belt de hulpdiensten.
vraag 233 Wat doe je allereerst als je op een plaats komt waar net een ongeval is gebeurd?
A. Je plaatst een gevarendriehoek.
B. Je schakelt de motor van de geaccidenteerde auto uit.
C. Je kijkt of er gewonden zijn.
In vraag 231 heb je de mogelijkheid om de 4 pinkers aan te doen in vraag 233 staat die mogelijkheid niet vandaar dezelfde vraag met een ander antwoord :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

285

Ik ben betrokken bij een ongeval met gewonden.
Wat doe ik eerst?

A. Ik verplaats de voertuigen.
B. Ik plaats een gevarendriehoek.
C. Ik verwittig meteen de hulpdiensten.


Het klinkt misschien cru, maar vermijd eerst dat er nog meer ongevallen gebeuren / beveilig de plaats ongeval .

Hulpdiensten verwittigen komt daar uiteraard meteen na .


231

Wat doe je allereerst als je op een plaats komt waar net een ongeval is gebeurd?

A. Je plaatst een gevarendriehoek.
B. Je ontsteekt de vier knipperlichten van je auto.
C. Je belt de hulpdiensten.


De 4 knipperlichten aansteken gaat sneller dan gevarendriehoek gaan zetten => plaats ongeval is sneller gesignaleerd .


233

Wat doe je allereerst als je op een plaats komt waar net een ongeval is gebeurd?

A. Je plaatst een gevarendriehoek.

B. Je schakelt de motor van de geaccidenteerde auto uit.
C. Je kijkt of er gewonden zijn.




126

Ik heb een ongeval veroorzaakt en de fietser reageert niet meer.
Wat doe ik eerst?

A. De gevarendriehoek plaatsen.
B. Kijken of hij dringende hulp nodig heeft.
C. De 100 of 112 bellen.
the la-li-lu-le-lo

Bericht door the la-li-lu-le-lo »

126

Ik heb een ongeval veroorzaakt en de fietser reageert niet meer.
Wat doe ik eerst?

A. De gevarendriehoek plaatsen.
B. Kijken of hij dringende hulp nodig heeft.
C. De 100 of 112 bellen.
Is inderdaad nogal cru. De fietser ademt bijvoorbeeld niet meer en ondertussen moet jij een gevarendriehoek 30 of 100 meter ver plaatsen. Elke seconde telt hier :!:
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

komt inderdaad cru over, maar als je in het midden van een drukke straat iemand gaat beademen en ze rijden je alle 2 overhoop kan je bezig blijven. :idea:

elk geval is nu eenmaal anders en als je met meerder personen bent kan je veel meer bv: iemand gaat al beademen en iemand anders stelt intussen de plaats veilig. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Bericht door Gast »

zo verwarrend, want uiteindelijk vind ik, komt alles op hetzelfde neer. is idd te zien wat jouw interpretatie is van de vraag.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

je moet dan ook niet de hele volgorde gaan onthouden.

De boodschap die je voor het examen (B toch) zal moeten kennen, is:
ALTIJD eerst de plaats van het ongeval ZO SNEL MOGELIJK signaleren...

de rest is bijzaak voor het rijexamen... bel je eerst de hulpdiensten of eerst zelf bijv beademen,... Dat is voor iedereen verschillend :) mensen die daar geen kaas van gegeten hebben bellen beter eerst; mensen die een opleiding eerste hulp gehad hebben weten dat het bellen van de hulpdiensten niet de eerste stap is na het signaleren van een ongeval...
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

wat moet je eerst doen als er een ongeval heeft plaatsgevonden.
a. de gevarendriehoek plaatsen
b. naar het slachtoffer gaan
c. de hulpdiensten bellen

die vraag zit er 2 maal in en heb al 2 keer een verschillende oplossing gekregen.
de ene keer was het de gevarendriehoek de andere keer was het naar het slachtoffer gaan.
Dat tweede antwoord was dan toch niet op deze site.

Altijd eerst zorgen dat er geen aandere ongevallen gebeuren!!!
Misschien interessant om soms ook de theoriepagina's eens te lezen.
Plaats reactie