Waar moet je rechtdoor rijden aan een kruispunt te runkst ?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gingelom
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2009, 13:12
Locatie: Gingelom

Waar moet je rechtdoor rijden aan een kruispunt te runkst ?

Bericht door Gingelom »

Als de examinator geen aanwijzing zeg moet je rechtdoor rijden.Maar in runkst bij hasselt heb je 3 kruispunten waar je niet weet welke straat je rechtdoor moet rijden.

Kan aub iemand mij zeggen welke straat je rechtdoor moet rijden.Dank u.

Vragen zijn :

a = Je rij op de runkstersteenweg en nadert een kruispunt ; links van mij is de runkstersteenweg en rechts van mij is de olmenstraat.Waar moet je rechtdoor rijden :?:

b = Je rij op de runkstersteenweg en nadert een kruispunt ; links van mij is de runkstersteenweg en rechts van mij is de gaarveldstraat.Waar moet je rechtdoor rijden :?:

c = Je rij op de boomkenstraat en nadert een kruispunt ;
"links" van mij is de spoorwegstraat en rechts van mij is de fonteinstraat.Waar moet je rechtdoor rijden :?:


Bedankt allemaal.
! ! ! Hoe kan ik nog veel beter en veilig rijden met de auto ? ? ?
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Rechtdoor is rechtdoor, links is links en rechts is rechts.

Als het niet duidelijk is vraag je aan de examinator waar je naartoe moet.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

@ Gingelom,

Ik denk dat jij het één en ander verkeerd begrepen hebt.

Stel dat er een straat is waar je naar links, rechts en rechtdoor zou kunnen rijden maar rechtdoor is het verboden toegang.
Dan is het aan jou om zelf naar links of naar rechts te rijden zonder af te wachten dat de examinator je zegt waar naar toe.

Maar stel dat je een kruispunt nadert waar je linksaf of rechtsaf kan maar er is geen straat rechtdoor, dan moet je je geen zorgen maken dan zal de examinator zelf wel zeggen waar je naar toe moet.

Zoals ik jou beschrijvingen begrepen heb is er dus geen mogelijkheid om rechtdoor te rijden of heb ik iets over het hoofd gezien. :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Leerling of begeleider.
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:11
Locatie: Vlaams Brabant.

Heel moeilijk die drie kruispunten voor een leerling ???

Bericht door Leerling of begeleider. »

Benny Stinkens schreef:@ Gingelom,

Ik denk dat jij het één en ander verkeerd begrepen hebt.

Stel dat er een straat is waar je naar links, rechts en rechtdoor zou kunnen rijden maar rechtdoor is het verboden toegang.
Dan is het aan jou om zelf naar links of naar rechts te rijden zonder af te wachten dat de examinator je zegt waar naar toe.

Maar stel dat je een kruispunt nadert waar je linksaf of rechtsaf kan maar er is geen straat rechtdoor, dan moet je je geen zorgen maken dan zal de examinator zelf wel zeggen waar je naar toe moet.

Zoals ik jou beschrijvingen begrepen heb is er dus geen mogelijkheid om rechtdoor te rijden of heb ik iets over het hoofd gezien. :?:

Kijk uit Benny,ik weet wat Gingelom wil zeggen en bedoelen de drie kruispunten in Runkst.

Ik ga het een beetje meehelpen beschrijven dat je een beter overzicht krijgt van wat Gingelom wil zeggen.

A ) Gingelom wil hiermee zeggen,je komt aan gereden op de Runkstersteenweg en dan heb je een bocht die naar rehts draait de Olmenstraat in of je kunt in die bocht naar links afdraaien de runkstersteenweg blijven volgen.! hier zit het probleem ik heb even vlug op de straten kaart gezien en zie dat de runkstersteenweg tot aan de vooruitzichtstraat een verbindingsweg is geloof ik.

B ) Gingelom wil hiermee zeggen,je komt aan gereden op de Runkstersteenweg en dan heb je een bocht die naar recht draait de Gaarveldstraat in of je kunt in die bocht naar links afdraaien de runkstersteenweg blijven volgen.

C ) Gingelom wil hiermee zeggen,je komt aan gereden op de Boomkensstraat en dan heb je een heel scherpe bocht die naar rechts draait de Fonteinstraat in of je kunt in die bocht naar een links afdraaien de Spoorwegstraat in.

Dat is niet gemakkelijk die drie kruispunten voor een leerling te weten komen als je daar nog nooit geweest bent waar hij of zij rechtdoor moeten rijden tijdens het praktijkexamen als de examintor niks zegt. :wink:
! Ik kan auto rijden maar rij ik veilig ?
Leerling of begeleider.
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:11
Locatie: Vlaams Brabant.

Heel moeilijk tijdens de praktijkexamen rechtdoor rijden !!!

Bericht door Leerling of begeleider. »

BuBbA schreef:Rechtdoor is rechtdoor, links is links en rechts is rechts.

Als het niet duidelijk is vraag je aan de examinator waar je naartoe moet.

Het spijt me,maar dat is niet waar links is links en rechts is rechts ! daar is het helemaal anders als je daar nog nooit bent geweest.

Als je dat daar druft vragen aan de examinator waar moet ik nu rechtdoor rijden dan gaat de examinator zo kijken :roll: geloof mij maar echt waar. :wink:
! Ik kan auto rijden maar rij ik veilig ?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ik zal het eens ter plaatse moeten bekijken want mijn probleem is dat ik er wel goed de wegen ken maar niet de namen. :?

En dat maakt het dan van hieruit ook onmogelijk om er een fatsoenlijk antwoord op te geven. :cry:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Leerling of begeleider.
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:11
Locatie: Vlaams Brabant.

Druf geen uitspraak doen over deze 3 kruispunten Runkst !

Bericht door Leerling of begeleider. »

Benny Stinkens schreef:Ik zal het eens ter plaatse moeten bekijken want mijn probleem is dat ik er wel goed de wegen ken maar niet de namen. :?

En dat maakt het dan van hieruit ook onmogelijk om er een fatsoenlijk antwoord op te geven. :cry:

Benny,dat gaat het beste zijn want ik durf hier geen uitspraak over doen hoe je daar moet rechttdoor rijden + normaal moet je richtingaanwijzers altijd daar gebruiken zowel links aflsaan als de bocht rechts afdraaien ook richtingaanwijzers gebruiken maar ik ben daar niet 100% zeker van.het is echt heel moeilijk voor iemand die nog niet geweest is.

Kijk Benny,als je van de rontonde komt aan de N722 en de N80 dan rijd je op de sint-truidersteenweg en aan de 3de verkeerslicht ga je links aflaan richting Boerenkrijgsingel en dan aan de 2de verkeerslichten rechts aflaan de Runkstersteenweg in en dan kom je eerst aan de linkerkant een straat tegen de vredestraat en aan de rechterkant heb je kinderschool liggen ! nu op ongeveer 500 meters komt je dan dat kruispunt tegen wat Gingelom wil zeggen,aan de linkerkant de Runkstersteenweg en aan de rechterkant de Olmenstraat en dat vraag A van Gingelom.Nu rijd je links af de Runkstersteenweg op en je komt onmiddelijk aan vraag B van Gingelom en dat is aan de linkerkant de Runkstersteenweg en aan de rechterkant de Gaarveldstraat.Voor het je gemakkelijk te maken rijd je gewoon links af de Runkstersteenweg tot helemaal op het einde van deze straat waar een verbodsbord C1 staat en dan rijd je rechts af de Wouterstraat in en dan op einde van deze straat moet je verplicht naar links afslaan en dan kom je op de Boomkensstraat.Nu komt je aan vraag C van Gingelom.Je komt van de Boomkensstraat en aan de rechterkant de Fonteinstraat en aan de linkerkant de Spoorwegstraat,Maar ik persoonlijk denk dat je naar links draai en niet niet naar links draai ?

IK hoop dat je het nu vlugger gaat vinden wat Gingelom eigenlijk wil vragen. :wink:
! Ik kan auto rijden maar rij ik veilig ?
Leerling of begeleider.
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:11
Locatie: Vlaams Brabant.

Nog niet gevonden misschien in runkst bij hasselt ?

Bericht door Leerling of begeleider. »

Benny Stinkens schreef:Ik zal het eens ter plaatse moeten bekijken want mijn probleem is dat ik er wel goed de wegen ken maar niet de namen. :?

En dat maakt het dan van hieruit ook onmogelijk om er een fatsoenlijk antwoord op te geven. :cry:

Benny heb je het al gevonden waar het is in runkst bij hasselt ? :wink:
! Ik kan auto rijden maar rij ik veilig ?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ben net terug van Canada :wink:

Zal voorlopig ook niet in Runkst komen omdat ik voor de regio Bree bezig ben. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gingelom
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2009, 13:12
Locatie: Gingelom

Ike kan wachten op mijn vraag 2 maanden of meer ?

Bericht door Gingelom »

Benny Stinkens schreef:Ben net terug van Canada :wink:

Zal voorlopig ook niet in Runkst komen omdat ik voor de regio Bree bezig ben. :wink:

Dat is heel goed begrepen.Ike kan wachten Ike nog geen examen gaan doen.

Kom je in runkst vergeet mijn vraag aub niet.Al is het 2 maande of meer geen probleem hé. :wink:


Bedankt.
! ! ! Hoe kan ik nog veel beter en veilig rijden met de auto ? ? ?
Plaats reactie