**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

Neen, zeker niet. Maar hij legde het zo uit: je had links een straat en rechts een straat die plotseling samen komen op het punt waarop ditAfbeelding bord staat. Hij zij het de bedoeling is dat de mensen die van rechts komen dit punt rechts voorbij rijden en wij ons dus links hadden moeten houden. Maar, waarom staat daar dan zo'n bord? Dat zorgt toch absoluut voor verwarring.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

Ik begrijp het ook niet. Waren er wegmarkeringen? Doorlopende streep? ...
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

Als ik mij goed herinner waren er geen wegmarkeringen.
Het geeft hoe dan ook een probleem als je er met twee auto's tegelijk staat want het zijn in feite twee straten die op dit punt één worden...
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4332
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Stefan Peeters »

Ik begrijp het niet goed. Het bord betekent:
Afbeelding F21:
Rechts of links voorbijrijden toegelaten.


Waar was dit precies?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

het zijn in feite twee straten die op dit punt één worden...
Staat die Afbeelding als je vanuit de andere richting komt? Ik begrijp het niet. Waar was dat (straatnamen & gemeente)?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

Ik ken Hasselt nu wel echt niet goed maar het moet ergens in de buurt van het Virga Jesseziekenhuis geweest zijn.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

Probeer het eens op te zoeken op Mappy of Google Earth. Het lijkt mij een bizarre situatie.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Leerling of begeleider.
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:11
Locatie: Vlaams Brabant.

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Leerling of begeleider. »

Gast schreef:Neen, zeker niet. Maar hij legde het zo uit: je had links een straat en rechts een straat die plotseling samen komen op het punt waarop ditAfbeelding bord staat. Hij zij het de bedoeling is dat de mensen die van rechts komen dit punt rechts voorbij rijden en wij ons dus links hadden moeten houden. Maar, waarom staat daar dan zo'n bord? Dat zorgt toch absoluut voor verwarring.

Deze aanwijzingsbord F 21 is geplaats in het midden "van het kruispunt" van de spoorwegstraat en de runkstersteenweg.
Kijk als je van de spoorwegstraat komt uit gereden dan kun je kiezen ofwel gaat je links afslaan van deze aanwijzingsbord F21 richting runkstersteenweg in ! voorrang van rechts ofwel kies je voor de spoowegstraat te volgen en dan gaat je "rechts" van deze aanwijzingsbord F21 voorbij rijden.Deze aanwijzingsbord F21 is een heel goede test voor de leerling.

Ik ken hasselt als mijn broekzak en komt daar elke week als vrije begeleider. :wink:
! Ik kan auto rijden maar rij ik veilig ?
Kirsten

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Kirsten »

EXAMENCENTRUM: KONTICH

Ben net terug van mijn praktijk examen in kontich,
ben niet geslaagd.
Dus ik leg auto stil terug aan het examen centrum en mevrouw begint haar uitleg: Beste Kirsten, je hebt perfect gereden, geen enkele fout of overtreding gemaakt, je perfect aan de snelheid gehouden, rekening gehouden met de voetgangers en fieters, en elke keer op de voorrang van rechts gelet (Had trouwens ook alles juist van de delen in de motorkap en het afstellen van de stoel + heb netjes geparkeerd en gekeerd in de straat) Maar als je met een vrachtwagen in de bergen rijdt opdezelfde manier als je nu met de auto gereden hebt, geraak je nooit op tijd gestopt :?:

Heb verder om uitleg gevraagd want zowel ik als mijn vader snapte deze opmerking niet... Maar daar kon ze eigenlijk geen antwoord op geven, het enige wat ik kan herrineren waar ik misschien iets wat fout gereden heb, is dat ik mijn koppelingspedaal misschien iets langer dan nodig heb ingehouden met het naar beneden rijden van een bergJE ...

Iemand die me hier kan zeggen wat ik dan volgende keer anders moet doen om er wel door te geraken.
En ng een vraagje, is het verplicht om de 2de keer je examen op dezelfde plaats te doen, of mag ik mijn herkansing evengoed in Geel doen ?

Gr
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door GRO »

misschien iets wat fout gereden heb, is dat ik mijn koppelingspedaal misschien iets langer dan nodig heb ingehouden met het naar beneden rijden van een bergJE ...
Rijd je bergaf, dan moet je eigenlijk in een lagere versnelling rijden dan je normaal zou rijden.

Duw je het koppelingspedaal in tijdens het naar beneden rijden, dan bol je eigenlijk. Door het feit dat je bolt en het bergaf is, zal de auton automatisch meer snelheid krijgen. Net door in een lagere versnelling te zetten, zorgt ook de motor voor een afremmend effect.
Vermoedelijk is het daarom dat de examinator zinspeelt.

Het is wel pech hebben al je daarvoor onvoldoende hebt.

DOWNLOAD ONS PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER
Kirsten

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Kirsten »

GRO schreef:
misschien iets wat fout gereden heb, is dat ik mijn koppelingspedaal misschien iets langer dan nodig heb ingehouden met het naar beneden rijden van een bergJE ...
Rijd je bergaf, dan moet je eigenlijk in een lagere versnelling rijden dan je normaal zou rijden.

Duw je het koppelingspedaal in tijdens het naar beneden rijden, dan bol je eigenlijk. Door het feit dat je bolt en het bergaf is, zal de auton automatisch meer snelheid krijgen. Net door in een lagere versnelling te zetten, zorgt ook de motor voor een afremmend effect.
Vermoedelijk is het daarom dat de examinator zinspeelt.

Het is wel pech hebben al je daarvoor onvoldoende hebt.

DOWNLOAD ONS PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER
Ik heb ook naar een lagere versnellin geschakelt, maar inderdaad iets te laat, dus iets te lang het koppelingspedaal ingehouden, maar het is niet zo dat ik hem gewoon niet bollen, ik had mijn rem er natuurlijk bij. Maar ik snap wel dat ik daar dus inderdaad sneller mijn koppeling had moeten loslaten, maar om mij daar nu een onvoldoende voor te geven. Ze zei zelf nog hoe perfect ik gereden had, was echt niets of niets vergeten. En dan krijg ik de uitleg dat ik met een camion in de bergen niet zou kunnen rijden. Oké, goed maar ik kom voor het rijbewijs van de auto...
Ik moet volgende week dinsdag terug naar school en daarvoor heb ik een rijbewijs nodig, maar natuurlijk is mijn volgende afspraak pas in Okterber.
Maar ik zou dus graag weten of ik mijn herkansing in Geel kan doen in plaats van in Kontich

Gr
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door GRO »

Je moet examen doen in het centrum dat verantwoordelijk is voor de gemeente waar je woont (ingeschreven bent)

Wil je in Geel gaan, dan moet je met een rijschool van Geel gaan.
Kirsten

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Kirsten »

GRO schreef:Je moet examen doen in het centrum dat verantwoordelijk is voor de gemeente waar je woont (ingeschreven bent)

Wil je in Geel gaan, dan moet je met een rijschool van Geel gaan.
Maar ik rij niet met een rijschool en ik mag zowel kiezen tussen Kontich als Geel, maar omdat ik nu de eerste keer naar Kontich ben geweest, vraag ik mij af of ik nu ook naar Kontich moet of evengoed de 2de keer naar Geel mag
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door GRO »

Maar ik rij niet met een rijschool en ik mag zowel kiezen tussen Kontich als Geel,
Waarom mag jij kiezen tussen 2 examencentra?
Kirsten

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Kirsten »

GRO schreef:
Maar ik rij niet met een rijschool en ik mag zowel kiezen tussen Kontich als Geel,
Waarom mag jij kiezen tussen 2 examencentra?
Weet ik veel, als ik mijn theoretisch rijbewijs gehaald heb (in geel trouwens) hebben ze mij verteld dat zowel kontich als geel instond als examencentrum voor mijn regio ...
In Kontich hebben we toen ook gevraagd of het een probleem was dat ik mijn theorie gehaald had in Geel en daar zeiden ze dat dat allemaal geen probleem vorden
Plaats reactie