**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Bericht door Gast »

ik zou toch aanraden te blijven kijken in de spiegels, zelfs als je denkt dat het niet nodig is... een ongeluk schuilt in een klein hoekje
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4332
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Dat klopt, maar sommige mensen kijken niet in maar naar hun spiegels.

Dat is geen goede manier...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Ivever

Bericht door Ivever »

Inderdaad dat bedoelde ik :)
fluffie

Bericht door fluffie »

ik heb mijn examen in Geel afgelegd, vanmorgen om 8.20 u, dit is een heel goed uur in de vakantie om te gaan rijden

het was de eerste keer dat ik examen ging afleggen

ik ben geslaagd, mijn commentaar op het blad was: bediening voertuig voorbehoud 1.8. zichtbaarheid
--> het begon hard te regen en met drie in de wagen dampen de ruiten snel aan, ik had volgens haar sneller die blazers moeten opzetten


het was een lieve mevrouw, afstandelijk maar correct
fluffie

Bericht door fluffie »

aanvulling
- In welk examencentrum ben je geweest
Geel
de examinator gaf alle richtlijnen voor het instappen (vb ik ga dit en dit zeggen, dat wil zeggen dat je dat en dat moet doen)
- Zat de examinator naast of achter jou?
achter mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
ze zei gewoon dat ik in die straat een plaatsje mocht kiezen
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
ze zei: parkeer daar maar achter die blauwe wagen en doe alsof wij er niet zijn. Je laat de wagen achter alsof je gaat winkelen (waarmee ze bedoelt dat je hem op slot moet doen)
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
x ruitewisservloeistof
x pinkers
x alle soorten lichten
x ruitewissers

ik heb 20 u rijles gevolgd en de dag voor het examen ook nog 2 u extra lessen gevolgd. examen heb ik met mijn moeder gedaan, die naast mij zat. De begeleider zat rechts achter me.

ik heb dus het examen niet met de rijschool gedaan
Moloch
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2008, 19:56
Locatie: Gent

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ¨****

Bericht door Moloch »

Gent - Sint-Denijs-Westrem

- Zat de examinator naast of achter jou?

schuin achter mij

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?

mocht gelijk waar in een straat keren, veel geparkeerde autos, 2 plaatsen stonden leeg en heb mij daar gedraaid

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?

parkeren tussen 2 autos, maar er was plaats genoeg

- Voorafgaande controles: wat heeft ze gevraagd?

stand/dim/groot/remlichten en de pinkers, ook de remvloeistof aanduiden

ben geslaagd zonder opmerkingen :mrgreen: , had na mijn theorie (ook de eerste keer geslaagd met 46/50) 20u rijles genomen in een erkende rijschool, dan een jaar alleen rondgereden om vandaag mijn praktisch examen af te leggen, was trouwens de 2e keer dat ik ginder reed (laatste keer was een jaar terug met de rijschool), route langs de pinte/latem/denijs, paar zijstraten, 2x een baan waar ik niet inmocht en tijdig gezien, had wel wat zenuwen maar dat is dus nergens voor nodig :) mevrouw die het examen afnam was heel vriendelijk en correct en zei vroeg genoeg waar ik heen moest

met dank aan deze site en mijn rijschool!
Laatst gewijzigd door Moloch op 23 jul 2009, 21:52, 6 keer totaal gewijzigd.
Yannick VM

Bericht door Yannick VM »

EXAMENCENTRUM SINT-NIKLAAS

Na 4-tal pogingen en 6 uur rijles uiteindelijk geslaagd! :D

Had een lang en moeilijk parkoer.
De examinator was een oude man en viel heel goed mee.
Ben zowat alles tegengekomen (voorrang verlenen, rond punt, zone 30, kruisingen, straten waar je niet in mag, voetgangers die overstaken en fietsers, auto's van tegengestelde richting in dunne baan, bepaalde situaties, ...).
Uiteindelijk na afloop had ik verwacht dat het goed ging zijn en tochee n paar opmerkingen had.
Maar nee in tegendeel grandioos geslaagd zonder 1 enkele opmerking ...
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4332
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Yannick VM schreef:Uiteindelijk na afloop had ik verwacht dat het goed ging zijn en toch een paar opmerkingen had.
Maar nee in tegendeel grandioos geslaagd zonder 1 enkele opmerking ...
Dat is het resultaat wanneer je na de vorige (niet-geslaagde) pogingen probeert te werken aan de opmerkingen die je dan kreeg.

Goed gedaan!
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
*Wim

Bericht door *Wim »

Ben 2 keer moeten gaan, eerste keer veel te zenuwachtig :D


- In welk examencentrum ben je geweest
Alken
- Zat de examinator naast of achter jou?
Schuin achter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Straat aangewezen plaats zelf kiezen
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Gewoon auto rechts op de weg en erachter parkeren
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Alle handelingen van binnen de auto (pinkers, dimlichten, standlichten, claxon,...)

Eerste keer
Via de expressweg naar hasselt en dan via de sint truidersteenweg runkst in. Moest al vrij vroeg keren in een straat maar hier liep het mis. Ik was zo nerveus dat ik meteen de eerste mogelijk plaats koos , ik had niet gemerkt dat hier kort naast de weg boompjes geplaatst stonden en de weg was vrij smal. Ik was veel te gefocusd op het keren in 3 keer waardoor de examinator plots STOP zei omdat ik bijna het boompje meehad :lol: . Ik wist eigenlijk al hoe laat het was en was helemaal overstuur waardoor ik nog verschillende foutjes maakte zoals een voorrang niet geven en dergelijke...
Terecht niet geslaagd.

Dit was maandag 20 juli, ik ging naar het loket om een nieuwe afspraak maar daar werd gezegd dat dit pas 8 september kon!
Ik keek thuis op internet of er niet toch een plaatsje vrij was, dit was er dus vandaag 23 juli. (!)

Tweede keer
Voor mijn examen was ik zenuwachtiger dan voor het eerste maar tijdens het rijden viel dit van me af. Had hetzelfde nummertje gekozen maar andere route, ditmaal rechtsaf op de sint truidersteenweg. Keren en parkeren ging heel vlot en voor ik het wist was ik al op de terugweg.
Geslaagd met slechts 1 categorie te verbeteren ivm de koppeling bij het keren maar dit was vanwege een klein mankement van de auto die soms niet zomaar in achteruit geraakt. :)
Examinator was de tweede keer veel vriendelijker dan de eerste keer :D
twas zo een kleine man maar hij stelde me meteen gerust enal echt heel vriendelijk

Geslaagd en blij :D

Ik heb veel gehad aan de website en aan het forum, bedankt aan alle moderatoren en forumgebruikers!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24

Bericht door de rijprof »

Proficiat!
Maak maar veel reclame voor www.derijprof.be :D
en het praktijkboek van gratisrijbewijsonline.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Femke07

Bericht door Femke07 »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Asse
- Zat de examinator naast of achter jou?
Mijn pa zat naast mij en de examinator achter mijn pa
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
De mevrouw zei me van in deze straat mag je u keren, en dan heb ik da gedaan, wel in 4 keer, aangezien ik geen servo stuur heb, maar ze heeft er niks van gezegd!
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
we reden in een straat , en de mevrouw zei me achter welke auto ik mocht parkeren, daarna moet je u auto stillegen en uitstappen en terug correct instappen.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Kaartje trekken en de remolie aanduiden!

Alles is prima verlopen dus ik heb mijn roos papierke behaald :-)
De examinator heeft zelfs geen aan of opmerkingen meer gegeven!

Veel succes aan iedereen die zijn praktijk nog gaat doen!
Inazuma
Berichten: 11417
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Femke07 schreef: Alles is prima verlopen dus ik heb mijn roos papierke behaald :-)
De examinator heeft zelfs geen aan of opmerkingen meer gegeven!
Proficiat :!:
Cedje

Vrijdag examen in Deurne

Bericht door Cedje »

Aanstaande vrijdag heb ik mijn praktisch examen in Deurne.

Ik ben zelf al sinds januari bezig met het oefenen met mijn begeleider, omgeving Deurne, Antwerpen-Stad, Merksem, Boomsesteenweg en deels autosnelweg.

Alles verloopt volgens mij zeer goed en mijn begeleider wist me te vertellen dat ik beter reed dan hem en er vrijwel geen verbeterpunten meer zijn.

Toch ben ik heel zenuwachtig voor het examen vooral omdat alles afhangt van het overige verkeer op de weg, als zij fouten maken waardoor je fouten gaat maken, mag je al meteen terugkomen voor een tweede examen...

Ik hoop ten zeerste dat ik van de eerste keer geslagen ben.
In ieder geval, ik zal mijn ervaring met het examencentrum zeker posten...

Iemand - naast deze uitgebreide forum - nog tips voor het examen?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24

Bericht door de rijprof »

Tips voor het praktijkexamen: www.derijprof.be
Veel succes en positief denken.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
bjorn13579

Bericht door bjorn13579 »

Kan iemand mij zeggen wat de gevaarlijke punten in Bree zijn voor tijdens de examens?
Plaats reactie