Kan je een geldig rijbewaas al halen op jouw 16de?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Plaats reactie
Jozef
Medewerker

Bericht door Jozef »

@ BBB:

In België is het grosso modo als volgt gesteld:

GB (Carrefour): kwaliteit en service laten te wensen over, prijzen matig.

Delhaize: redelijke kwaliteit en service, redelijk duur.

Colruyt: zeer goede kwaliteit en service, zeer goedkoop.

Aldi, Lidl: goede kwaliteit en service, goedkoop, doch beperkt assortiment.Wil je de allerbeste kwaliteit, maar ook exorbitante prijzen, dan ga je naar Rob.
gast

Bericht door gast »

Bertje schreef: Zijn er in Leuven geen markten waar je vers fruit en verse groenten kan vinden? Ben je ook al andere supermarkten binnengewandeld?
Naar mijn ervaring zijn groenten en fruit bij Colruyt altijd van heel goede kwaliteit (ze worden er in een koelkamer bewaard). Ook Aldi heeft goede kwaliteit fruit.
Wat? Is een koelruimte niet verplicht in de supermarkten in België? Geen wonder dat dat fruit bij de GB zo slecht is.
Ik weet niet ofdat het in Nederland verplicht is maar ze hebben dat in ieder geval wel ruim voldoende. Ik kan het weten want ik heb nog in supermarkten gewerkt, ik weet precies hoe het allemaal werkt daar.

Mijn ervaring is ook dat het bij Delhaize minder erg is met het groenten en het fruit dat bij de GB. Maar echt fantastisch is het daar ook niet. De voorgesneden meloenen zijn ok, die bij de GB zijn altijd beurs. De appels en sinaasappels zijn ook beter bij Delhaize.
Ik heb overigens ontdekt dat die voorgesneden roerbakgroenten altijd een dag minder lang houdbaar zijn dan wat er op staat. In Nederland is het juist omgekeerd, daar zijn ze altijd minstens 2 dagen langer houdbaar wat er op staat, dit dankzij de zeer strenge controles van de voedsel- en warenautoriteit. Ik heb nu al 3 pakken groenten moeten weggooien wegens bederf, zonde. Die zakken worden dan ook bol en hard door de lucht die er blijkbaar in loopt. Wellicht zouden ze beter harde bakken kunnen gebruiken met folie, dan blijft het langer vers doordat er moeilijker lucht in kan lopen. Maar dat is natuurlijk wel weer wat minder milieuvriendelijk.

Ik ben nog nooit bij de Colruyt geweest. De Aldi boycot ik omdat ze nogal negatief in het nieuws zijn gekomen vorig jaar, slechte behandeling personeel en zo.
De Colruyt ligt te ver van mijn kot om te proberen. Ik ga wel af en toe naar de SPAR voor de kleine boodschappen. Zij hebben als enige van de 3 supermarkten een fatsoenlijk merk speculaas, dat eet ik graag op mijn boterham wat vrij gewoon is in limburg evenals stroop op kaas.
BBB

Bericht door BBB »

sorry guys
Plaats reactie