Rijbewijs A
-
gigamega
Re: Rijbewijs A
Eerst schrijven dat ik een buitenlander ben en niet goed schrijven in het Nederlands.
Ik heb een vraag.
Ik heb geen rijbewijs , wil ik een auto te kopen zonder rijbewijs, Aixam type etc
wat heb ik nodig?
Ik heb 28 jaar.
Ik heb een vraag.
Ik heb geen rijbewijs , wil ik een auto te kopen zonder rijbewijs, Aixam type etc
wat heb ik nodig?
Ik heb 28 jaar.
-
Jetson
Voor een Aixam-"auto" (heet eigenlijk een "brommobiel", soort bromfiets), heb je een rijbewijs A3 nodig.
Je moet eerst theorie-examen A3 afleggen, dan krijg je een voorlopig rijbewijs.
Dan zal je nog praktijkexamen moeten doen om een echt rijbewijs A3 te kunnen krijgen.
Je moet eerst theorie-examen A3 afleggen, dan krijg je een voorlopig rijbewijs.
Dan zal je nog praktijkexamen moeten doen om een echt rijbewijs A3 te kunnen krijgen.
-
Jeroen-Xtreme
Hé gezellig hier.
Ik vind beschermkledij wel noodzakelijk. Ik zou zeker zien dat ik deze dan ook heb. Welke moto(s) hebben jullie als ik vragen mag? 
-
Inazuma
Ik had een Suzuki GSX750Jeroen-Xtreme schreef:Welke moto(s) hebben jullie als ik vragen mag?
Niks R, niks F, gewoon een naked bike die in Japan ... Inazuma (donder, bliksem) noemt.
-
Stefan Peeters
- Administrator
Ik had een BMW K100LT, daarna een R1150RT.
Nu een K1200R.
Nu een K1200R.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
Jeroen-Xtreme
Ah leuk.
Zeker die BMW K1200R is een beest.
Ik weet niet goed voor welk type ik op mijn 21 zou gaan. Race moto of tussen de 2.
Of misschien naked motor. R1, R6, GSXR, Monster, Hornet,... I like!
Ik weet niet goed voor welk type ik op mijn 21 zou gaan. Race moto of tussen de 2.
Of misschien naked motor. R1, R6, GSXR, Monster, Hornet,... I like!
-
Jeroen-Xtreme
Hey jongens! Lang geleden hier.
Ik heb nog een vraagje om mijn geheugen effe op te frissen.
Ik ben nu bijna 20 jaar en ben aan het wachten tot mijn 21 jaar en dan mijn rijbewijs A te doen zodat ik meteen een + 25 kw kan kopen en mee mag rijden.
Maar ik las ergens dat je eerst zowiezo 2 jaar met een rijbewijs A berperkt <25kw moet rijden en daarna pas een +25kw rijbewijs krijgt, ongeacht de leeftijd.
Ik ben dus nu 19 jaar, als ik nu mijn rijbewijs A haal dan mag ik pas op mijn 22 jaar met een +25kw motor rijden?
Als ik wacht tot mijn 21 jaar en doe dan mijn rijbewijs A mag ik dan meteen +25kw rijden of moet ik wachten tot mijn 23 jaar?
Dank jullie!
Ik heb nog een vraagje om mijn geheugen effe op te frissen.
Ik ben nu bijna 20 jaar en ben aan het wachten tot mijn 21 jaar en dan mijn rijbewijs A te doen zodat ik meteen een + 25 kw kan kopen en mee mag rijden.
Maar ik las ergens dat je eerst zowiezo 2 jaar met een rijbewijs A berperkt <25kw moet rijden en daarna pas een +25kw rijbewijs krijgt, ongeacht de leeftijd.
Ik ben dus nu 19 jaar, als ik nu mijn rijbewijs A haal dan mag ik pas op mijn 22 jaar met een +25kw motor rijden?
Als ik wacht tot mijn 21 jaar en doe dan mijn rijbewijs A mag ik dan meteen +25kw rijden of moet ik wachten tot mijn 23 jaar?
Dank jullie!
-
Jeroen-Xtreme
Ik moet verder kijken dan mijn neus lang is. Alles staat in de eerste posts.
Als ik het goed begrijp mag ik nu mijn rijbewijs A gaan doen en beperkt rijden <25kw en op mijn 21 naar het gemeentehuis gewoon het rijbewijs gaan laten omruilen tot A "onbeperkt."
Als ik 20 jaar ben en dan mijn rijbewijs A "beperkt" haal mag ik ook op mijn 21ste zoiezo het rijbewijs naar "onbeperkt" laten omruilen.
Juist nog iemand die dit bevestigd?
Als ik het goed begrijp mag ik nu mijn rijbewijs A gaan doen en beperkt rijden <25kw en op mijn 21 naar het gemeentehuis gewoon het rijbewijs gaan laten omruilen tot A "onbeperkt."
Als ik 20 jaar ben en dan mijn rijbewijs A "beperkt" haal mag ik ook op mijn 21ste zoiezo het rijbewijs naar "onbeperkt" laten omruilen.
Juist nog iemand die dit bevestigd?
-
Inazuma
Dat omruilen kan na 2 jaar in het bezit te zijn van je beperkte rijbewijs A.Jeroen-Xtreme schreef: Als ik het goed begrijp mag ik nu mijn rijbewijs A gaan doen en beperkt rijden <25kw en op mijn 21 naar het gemeentehuis gewoon het rijbewijs gaan laten omruilen tot A "onbeperkt."
Je zal dan "bijna 22" zijn.
Neen, zie boven.Als ik 20 jaar ben en dan mijn rijbewijs A "beperkt" haal mag ik ook op mijn 21ste zoiezo het rijbewijs naar "onbeperkt" laten omruilen
-
Jeroen-Xtreme
Oei, dan heeft het geen zin van het uit te stellen tot mijn 21 jaar. Want je moet zoiezo eerst 2 jaar met beperkt rijbewijs rijden?
-
bert.covens
Als je pas examen gaat afleggen als je 21 bent, kan je meteen voor de A "onbeperkt "gaan. Maar dan moet je examenvoertuig wel aan de voorwaarden voldoen.
(zie posting van Benny op p.1 van dit topic)
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
-
Jeroen-Xtreme
Ah ok, hebben de rijscholen motoren van +25kw?bert.covens schreef:Als je pas examen gaat afleggen als je 21 bent, kan je meteen voor de A "onbeperkt "gaan. Maar dan moet je examenvoertuig wel aan de voorwaarden voldoen.
-
Jetson
De meeste wel, sommige niet; dit is zo'n vraag waarvoor je gewoon naar je/een rijschool moet bellen of mailen...Jeroen-Xtreme schreef:Ah ok, hebben de rijscholen motoren van +25kw?
-
wooter
Alle rijscholen hebben motoren met meer dan 25Kw. Het zijn er met minder dan 25Kw dat je moet rondvragen.
Gemakkelijkste is gewoon wachten tot je 21 bent en dan voor het volledig rijbewijs te gaan. Ik raad je aan om direct 8 uren rijschool te doen, en bijgevolg ook het examen met de motorfiets van de rijschool. Zeer veel motorrijders doen maar 6 uren, kopen dan een motorfiets waarmee het moeilijker of zelfs onmogelijk is om het examen te doen, en gaan vervolgens 12 maanden nauwelijks oefenen op de manoevers waarna ze niet slagen en ze na afloop toch nog 2 uren les moeten volgen.
Gemakkelijkste is gewoon wachten tot je 21 bent en dan voor het volledig rijbewijs te gaan. Ik raad je aan om direct 8 uren rijschool te doen, en bijgevolg ook het examen met de motorfiets van de rijschool. Zeer veel motorrijders doen maar 6 uren, kopen dan een motorfiets waarmee het moeilijker of zelfs onmogelijk is om het examen te doen, en gaan vervolgens 12 maanden nauwelijks oefenen op de manoevers waarna ze niet slagen en ze na afloop toch nog 2 uren les moeten volgen.