**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
-
Wouter
Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
Als je tijdens het parkeren merkt dat het niet gaat lukken met de manier waarop je bezig bent, mag je 1x terug volledig opnieuw beginnen zonder dat dit als fout wordt aangerekend.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
-
Jeepke
Kan je niet slagen op je parkeren alleen, en wat als je de handrem vergeet, en je hebt het na willen vertrekken pas door?
Ik vergeet die met uit parkeerpositie te vertrekken, niet altijd maar toch dikwijls.
Groetjes,
Ik vergeet die met uit parkeerpositie te vertrekken, niet altijd maar toch dikwijls.
Groetjes,
-
de rijprof
Laat ons weten hoe het examen was.
-
Jeepke
Ja laat ik zeker weten, mijn zenuwen zullen mij weer parten spelen en vrees op een goede uitkomst daardoor.
In de naastliggende gemeente hier hebben ze op een plein van die hekken staan, die ze vroeger gebruikte op het plein, daar ben ik nog eens gaan oefenen op parkeren en dan daarna nog eens op straat en ik sta telkens goed, enkel niet altijd 30 cm , maar vrees eerder soms 40 cm. Ik weet dat het aan het stuk recht achteruit rijden ligt, maar vrees dan altijd als ik tevee recht achteruit ga, dat ik dan weer tever zit. Morgenvroeg nog eerst oefenen op parkeren en keren in een straat.
Ik heb van de week al veel verhalen gehoord, van mensen die het ook in Kontich zijn gaan afleggen, en dat ze daar gigantisch streng zijn, natuurlijk is dat goed, maar hoop dat er ook zo iets is als rechtvaardig streng.
Groetjes,
In de naastliggende gemeente hier hebben ze op een plein van die hekken staan, die ze vroeger gebruikte op het plein, daar ben ik nog eens gaan oefenen op parkeren en dan daarna nog eens op straat en ik sta telkens goed, enkel niet altijd 30 cm , maar vrees eerder soms 40 cm. Ik weet dat het aan het stuk recht achteruit rijden ligt, maar vrees dan altijd als ik tevee recht achteruit ga, dat ik dan weer tever zit. Morgenvroeg nog eerst oefenen op parkeren en keren in een straat.
Ik heb van de week al veel verhalen gehoord, van mensen die het ook in Kontich zijn gaan afleggen, en dat ze daar gigantisch streng zijn, natuurlijk is dat goed, maar hoop dat er ook zo iets is als rechtvaardig streng.
Groetjes,
-
de rijprof
Niet teveel de verhaaltjes geloven die mensen soms vertellen.
Examinatoren zijn niet gigantisch streng. Het moet gewoon goed in orde zijn en vooral veilig.
Tips voor het parkeren vind je ook op http://www.derijprof.be" target="_blank
- neem iets meer plaats. Draai dus niet te kort af achter de geparkeerde auto maar doe er een metertje bij.
- zet de auto niet te schuin. 40 à 45 graden is meer dan genoeg.
- rij wat naar de boord toe.
- als ongeveer 1 meter van de boordsteen bent draai je rustig terug en controleer in je rechterspiegel of de rechterachterkant van de auto dicht bij de boordsteen komt. Stuur indien nodig wat bij.
- als je vooruit rijdt om aan te sluiten kun je nog, indien nodig, wat naar rechts rijden om de auto dichter bij de boord te zetten.
- indien je nog te ver staat mag je nog corrigeren door een kleine achterwaartse S-beweging te maken en dan opnieuw vooruit mooi aansluiten.
- Als het niet goed lukt, krijg je een 2de kans. Je mag helemaal opnieuw beginnen.
Examinatoren zijn niet gigantisch streng. Het moet gewoon goed in orde zijn en vooral veilig.
Tips voor het parkeren vind je ook op http://www.derijprof.be" target="_blank
- neem iets meer plaats. Draai dus niet te kort af achter de geparkeerde auto maar doe er een metertje bij.
- zet de auto niet te schuin. 40 à 45 graden is meer dan genoeg.
- rij wat naar de boord toe.
- als ongeveer 1 meter van de boordsteen bent draai je rustig terug en controleer in je rechterspiegel of de rechterachterkant van de auto dicht bij de boordsteen komt. Stuur indien nodig wat bij.
- als je vooruit rijdt om aan te sluiten kun je nog, indien nodig, wat naar rechts rijden om de auto dichter bij de boord te zetten.
- indien je nog te ver staat mag je nog corrigeren door een kleine achterwaartse S-beweging te maken en dan opnieuw vooruit mooi aansluiten.
- Als het niet goed lukt, krijg je een 2de kans. Je mag helemaal opnieuw beginnen.
-
Jeepke
Hallo allemaal,
Yes, yes , yes, .....ik ben vanmorgen met véél stress mijn rij-examen gaan herdoen en ik was er door (ze ging zelfs nakijken wie het vorige keer was, want er was geen reden om mij er niet door te laten toen, je rijstijl wijzigt niet op anderhalf week tijd hé!), de mevrouw was zo relaxt in de auto dat ze zelf op een gegeven moment vergat te zeggen naar waar ik moest rijden
Ze had maar twee kleine puntjes, afstand van een camion en door stress te vroeg terugschakelen soms, maar ze zei gelijk jij rijdt, snap ik niet waarom jij zoveel stress hebt hoor, ik wou dat iedereen zo zijn examen kwam afleggen.
IK BEN SUPERBLIJ !!!!!!!!!!!!!!!!!
)
Ik dank iedereen voor de steun en begrip hier en wens iedereen die het nog moet gaan afleggen, veel succes !!!
Groetjes,
Yes, yes , yes, .....ik ben vanmorgen met véél stress mijn rij-examen gaan herdoen en ik was er door (ze ging zelfs nakijken wie het vorige keer was, want er was geen reden om mij er niet door te laten toen, je rijstijl wijzigt niet op anderhalf week tijd hé!), de mevrouw was zo relaxt in de auto dat ze zelf op een gegeven moment vergat te zeggen naar waar ik moest rijden
Ze had maar twee kleine puntjes, afstand van een camion en door stress te vroeg terugschakelen soms, maar ze zei gelijk jij rijdt, snap ik niet waarom jij zoveel stress hebt hoor, ik wou dat iedereen zo zijn examen kwam afleggen.
IK BEN SUPERBLIJ !!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik dank iedereen voor de steun en begrip hier en wens iedereen die het nog moet gaan afleggen, veel succes !!!
Groetjes,
-
de rijprof
Een dikke proficiat
en hou het veilig 
-
vwpolo2007
hallo op woensdag 3 okt overmorgen dus om 8:10 start ik mijn examen in Asse-Mollem.
wat niet leuk is zeer slecht weer plus nog eens treinstaking.
ik hoop het beste voor me zelf !

wat niet leuk is zeer slecht weer plus nog eens treinstaking.
ik hoop het beste voor me zelf !
-
Gast
hallo ben naar het examencentrum van xxxxxx geweest.GRO schreef:Beste jongeren,
Willen jullie hieronder even vertellen hoe het nieuwe praktijkexamen is verlopen?
Voorbeeld:
- In welk examencentrum ben je geweest?
- Zat de examinator naast of achter jou?
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
de eximinator zat achter mij.hij rook fel naar de alcohol !!
hij zei zelf wanneer ik moest keren in de straat.was goed verlopen.
ben bij een begleider geweest.
bij mn schoonmama.
bij het parkeren liep het mis van de zenuwen.geef daar bij toe dat ik een fout heb gemaakt.
moet nu terug lessen gaan volgen.
wil hier wel bij vermelden dat ik het NIET vind kunnen dat mijn eximinator onder invloed was!!
hopenlijk dat ik de volgende keer dan wel door ben..
-
Benny Stinkens
- Administrator
Ik vind het ook niet kunnen dat een examinator onder invloed is.
Maar ik had liever gezien dat je dit tegen de hoofdexaminator zelf was gaan vertellen in plaats van hier op het forum.
Stel dat deze examinator gewoon een likeurpraline gegeten heeft (wat ik niet slim vind of goedkeur) dan riekt hij wel naar drank maar is niet onder invloed.
Jij schrijft hier zonder dus maar enige zekerheid en vooral zonder bewijs dat hij onder invloed was, en deze persoon of het examencentrum kan zich niet verdedigen.
Begrijp me niet verkeerd, ik verdedig niet de examinator of het centrum:!:
Maar jij kunt het niet bewijzen.
Wij kunnen het niet bewijzen.
En hij of het examencentrum kunnen het niet ontkennen of onderzoeken.
Ik heb dus de plaats waar jij je examen hebt afgelegd verwijderd om de schade te beperken.
Indien je het er niet mee eens bent mag je me per pb contacteren.
Maar ik had liever gezien dat je dit tegen de hoofdexaminator zelf was gaan vertellen in plaats van hier op het forum.
Stel dat deze examinator gewoon een likeurpraline gegeten heeft (wat ik niet slim vind of goedkeur) dan riekt hij wel naar drank maar is niet onder invloed.
Jij schrijft hier zonder dus maar enige zekerheid en vooral zonder bewijs dat hij onder invloed was, en deze persoon of het examencentrum kan zich niet verdedigen.
Begrijp me niet verkeerd, ik verdedig niet de examinator of het centrum:!:
Maar jij kunt het niet bewijzen.
Wij kunnen het niet bewijzen.
En hij of het examencentrum kunnen het niet ontkennen of onderzoeken.
Ik heb dus de plaats waar jij je examen hebt afgelegd verwijderd om de schade te beperken.
Indien je het er niet mee eens bent mag je me per pb contacteren.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
Gast
1) Ik zou volgende maand kunnen gaan voor mijn praktijk in Alken. Waneer zou ik best een afspraak maken ? wat is de wachttijd gemiddeld?
2) Loont het de moeite om bv nog eens 2 u/4 u rijschool te gaan nemen ?
-
gio007
kan iemand mij zeggen welke knop er voor de voorruitontwaseming is? van de achterruit weet ik het wel
-
Gast
Gast schreef:1) Ik zou volgende maand kunnen gaan voor mijn praktijk in Alken. Waneer zou ik best een afspraak maken ? wat is de wachttijd gemiddeld?
ik ga binnenkort examens doen en echtwaar het loont wel hij legt nog alles even snel uit en kijkt dan ook of je er klaar voor bent
-
Benny Stinkens
- Administrator
Voorruitontwaseming regel je met je verwarming.gio007 schreef:kan iemand mij zeggen welke knop er voor de voorruitontwaseming is? van de achterruit weet ik het wel
Voorruitontdooiing heeft niet elk voertuig.
Best eens in de gebruiksaanwijzing kijken.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
Benny Stinkens
- Administrator
Gast schreef:1) Ik zou volgende maand kunnen gaan voor mijn praktijk in Alken. Waneer zou ik best een afspraak maken ? wat is de wachttijd gemiddeld?
Je kan deze afspraak nu al maken, dus waarom zou je wachten![]()
Kwaad heeft dit nog nooit gedaan.2) Loont het de moeite om bv nog eens 2 u/4 u rijschool te gaan nemen ?
de enige nadelen die ik kan verzinnen zijn:
Het kost geld
Het geeft geen garantie op slagen.
de genomen uren tellen niet mee, voor het geval als je 2 maal zou buizen en dus 6u moet nemen.