**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
-
Jeepke
Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
Wat wil voorbehoud eigenlijk zeggen ?
want hij zei dat hij niks aan te merken had op mijn rijden zelf.
-
Benny Stinkens
- Administrator
Voorbehoud kan je vergelijken met twijfels.Jeepke schreef:Wat wil voorbehoud eigenlijk zeggen ?
Stel dat we het hebben over snelheid.
Je rijdt bv 55 binnen een bebouwde kom.
De examinator kan dan denken dat je de verkeersregels niet kent en daarom geen 50 reed.
Hij kan ook denken dat je de regels wel kent, maar het bord beb kom niet gezien hebt.
Hij gaat dus moeten afwachten en testen of je de snelheidsregels kent en toepast en of je wel voldoende naar de verkeersborden kijkt.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
Jeepke
Het was in Kontich, en ik wist niet of het in die straat 30 zone had (heel Kontich is bijna 30 zone) dus ik heb in die straat ook maar 30 gereden, misschien mocht ik er toch 50 en staat daarom dat bord bebouwde kom erop, maar ik het niet gezien en waar hij die andere borden vandaan haalt ?? ik ga morgen nog eens terug die route doen, die volgens mij al helemaal fout was, ik had nr 4 gezegd, en op mijn blad staat volgnummer 5, is dat de route die je volgt ? Want hij zie buiten, je hebt nr 4 gekozen, dat is Kontich-Hove, ik heb Hove niet gezien en mijn heen- en terugroute was dezelfde weg, dacht dat dat ook anders verliep of ben ik mis? Volgens mij deed die maar wat op en was die gewoon supergefrustreerd van iets of iemand voor mij.
Groetjes,
Groetjes,
-
Jeepke
Net mijn tweede afspraak gaan vastleggen, ppff, kon pas 8 November. Beetje teleurgesteld nu.
Ook hebben we die route net terug gaan afleggen en we vinden nergens die borden die hij op mijn blad heeft gezet ??
Mijn parkeren heb ik ook nog een paar keer gedaan en nu met de overdreven S-vorm
en ik sta altijd goed.
Maar hoe doe je dat dan, als je van de zenuwen niet goed staat, ik kan ze niet uitschakelen (ik wou zo van wel hihi)!
Groetjes,
Ook hebben we die route net terug gaan afleggen en we vinden nergens die borden die hij op mijn blad heeft gezet ??
Mijn parkeren heb ik ook nog een paar keer gedaan en nu met de overdreven S-vorm
Maar hoe doe je dat dan, als je van de zenuwen niet goed staat, ik kan ze niet uitschakelen (ik wou zo van wel hihi)!
Groetjes,
-
Wouter
Dat je die borden niet tegen gekomen bent op je examen lijkt me heel sterk. De borden die daar opgesomd zijn ivm snelheid zijn borden begin/eind bebouwde kom, begin/einde snelheidsbeperking, begin/einde zone 30, begin/einde woonerf en verhoogde inrichting.
Op die woonerf na zijn dit toch dingen die je na 40 minuten rondrijden sowieso moet zijn tegengekomen op onze Vlaamse wegen...
De borden ivm plaats op de openbare weg: F81-F89 zijn tijdelijke borden. Kan zijn dat deze ondertussen weggehaald zijn, en dat je ze daarom niet meer terugvindt. F19 geeft eenrichtingsverkeer aan, iets wat je normaal toch ook zeker op je examen tegen komt...
Over die route: er bestaan geen vaste routes. Het nummer dat je kiest bepaalt welke voorafgaande controles je moet doen, en langs welke "doorgangspunten" je moet passeren (een 3-tal). Deze doorgangspunten zijn kruispunten waar je moet passeren, maar de manier waarop (langs welke kant, in welke volgorde,...) je langs deze punten rijdt mag de examinator volledig zelf bepalen.
Op die woonerf na zijn dit toch dingen die je na 40 minuten rondrijden sowieso moet zijn tegengekomen op onze Vlaamse wegen...
De borden ivm plaats op de openbare weg: F81-F89 zijn tijdelijke borden. Kan zijn dat deze ondertussen weggehaald zijn, en dat je ze daarom niet meer terugvindt. F19 geeft eenrichtingsverkeer aan, iets wat je normaal toch ook zeker op je examen tegen komt...
Over die route: er bestaan geen vaste routes. Het nummer dat je kiest bepaalt welke voorafgaande controles je moet doen, en langs welke "doorgangspunten" je moet passeren (een 3-tal). Deze doorgangspunten zijn kruispunten waar je moet passeren, maar de manier waarop (langs welke kant, in welke volgorde,...) je langs deze punten rijdt mag de examinator volledig zelf bepalen.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
-
Jeepke
Ah ja , juist een blauw bord woonwijk 30 heb ik zien staan aan de rechtse straat waar ik niet in moest, ik moest rechtdoor, ik heb wel even snel naar dat bord gezien, maar heel even omdat het niet op mijn straat stond, was dit niet juist dan?
En de andere zal ik dan toch écht over het hoofd gezien hebben, aangezien ik ze gisteren dan ook niet terug zag staan/
Maar ze mogen hun bomen en hagen eens snoeien, want sommige borden zijn goed verstopt nu
, dus misschien stonden deze ook zo verstopt, dat ik ze niet goed gezocht heb. Hopelijk de tweede keer betere keer hoor!
Ps, weet er iemand of je je examinator kan weigeren, want sorry ik wil deze man écht niet terug krijgen!
Groetjes,
En de andere zal ik dan toch écht over het hoofd gezien hebben, aangezien ik ze gisteren dan ook niet terug zag staan/
Maar ze mogen hun bomen en hagen eens snoeien, want sommige borden zijn goed verstopt nu
Ps, weet er iemand of je je examinator kan weigeren, want sorry ik wil deze man écht niet terug krijgen!
Groetjes,
-
Gast
Hey, klein vraagje. Als je een afspraak maakt voor een praktijkexamen... Kan je zelf een dag kiezen of kiezen zij voor je ? want ik werk
-
de rijprof
Je kan zelf dag en uur kiezen dat nog vrij staat.
Misschien een half dagje verlof nemen?
Misschien een half dagje verlof nemen?
-
ebo
Een rubriek is een verzameling van mogelijke fouten,8.4 borden C 43-45 F 1-3-4A-4B-12A-12B-87
in dit geval fouten tegen de maximum snelheid daar waar die met borden is opgelegd.
Het is voldoende dat je ergens een enkele fout hebt gemaakt opdat de rubriek wordt aangekruist.
Als je precies wil weten waar en wanneer moet je dat direct na het examen vragen,
uit het examen resultaat formulier is dat niet op te maken.,
-
Jeepke
Ik hoop inderdaad dat andere examinators uitleggen waarom ze wat aankruisen, helaas was dat met deze man niet mogelijk, ik heb geen uitleg gekregen en als hij kon zou hij het blad van ver gegooid hebben, zo gefrustreerd was die man.
Groetjes,
Groetjes,
-
Gast
je mag zelf beslissen wanneer. maar het MOET in een examencentrum bij jou in de buurt zijn.Gast schreef:Hey, klein vraagje. Als je een afspraak maakt voor een praktijkexamen... Kan je zelf een dag kiezen of kiezen zij voor je ? want ik werk
ik wou bv mijn praktijk examen in Kontich doen maar dat mochts niet omdat ik in Berhcem woon en dat moest in deurne (de dichtsbijzijnde examencentrum)
-
bert.covens
je mag zelf beslissen wanneer.
Je moet een afspraak maken. Eénzijdig beslissen, gaat niet. Er moet immers nog een examinator ter beschikking zijn.
maar het MOET in een examencentrum bij jou in de buurt zijn.
1) Met de eigen auto: verplicht in het examencentrum dat bevoegd is voor jouw woonplaats
2) Met de rijschool: in het examencentrum dat bevoegd is voor de vestigingsplaats van de rijschool
Voor Berchem, is idd het examencentrum van Deurne bevoegd.ik wou bv mijn praktijk examen in Kontich doen maar dat mochts niet omdat ik in Berhcem woon en dat moest in deurne (de dichtsbijzijnde examencentrum)
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
-
Jeepke
Even een vraag,
Als je twee keer niet slaagt voor je praktijkexamen, moet je verplicht 6u rijschool volgen, maar mag je dan zelf nog met je begeleider de baan op met je L of niet meer??
Groetjes,
Als je twee keer niet slaagt voor je praktijkexamen, moet je verplicht 6u rijschool volgen, maar mag je dan zelf nog met je begeleider de baan op met je L of niet meer??
Groetjes,
-
bert.covens
Ja, dat mag. En is uiteraard sterk aan te bevelen. Hoe meer je oefent, hoe groter je slaagkansen. Je doet er goed aan om je resultatenblad mee te nemen naar je erkende rijschool. Zo ziet de instructeur vrij snel waar je problemen liggen, waarop je nog oefening nodig hebt dus. Vergeet zeker niet om na afloop van die 6u in een erkende rijschool, een stempel te laten aanbrengen op je voorlopig rijbewijs.Jeepke schreef:Even een vraag,
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
-
Jeepke
Mercikes voor het snelle antwoord, ik hoop natuurlijk wel dat ik erdoor ben de volgende keer (lees morgenmiddag dus!), maar mijn probleem is parkeren, van de 40 keer dat ik het doe is het nog 10 keer mis, en tja het moet op je praktijk maar één keer mis zijn hé, niet ? en mijn stress is op dat moment niet echt een meewerker 
En rond rijden , ik rij al van half maart rond, met twee auto's (een automatic Jeep en een handgeschakelde Ford Fiesta, overal in België waar ik maar mag rijden, ik wissel af met de kindjes, want twee tegelijk mag niet, wat het er echt niet simpel op maakt als ze beide dezelfde buitenschoolse activiteit beoefenen, moet de begeleider rijden hé. En dat vind ik best jammer, zou ze zo graag eens alleen kunnen/willen brengen. Maar we doen het braaf niet hoor!
mijn zenuwen verpesten het iedere keer bij de maneoeuvers, en ik krijg het niet onder controle,jammer hé!
Groetjes,
En rond rijden , ik rij al van half maart rond, met twee auto's (een automatic Jeep en een handgeschakelde Ford Fiesta, overal in België waar ik maar mag rijden, ik wissel af met de kindjes, want twee tegelijk mag niet, wat het er echt niet simpel op maakt als ze beide dezelfde buitenschoolse activiteit beoefenen, moet de begeleider rijden hé. En dat vind ik best jammer, zou ze zo graag eens alleen kunnen/willen brengen. Maar we doen het braaf niet hoor!
mijn zenuwen verpesten het iedere keer bij de maneoeuvers, en ik krijg het niet onder controle,jammer hé!
Groetjes,