**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
SA911

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door SA911 »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Examencentrum te Brugge (examen zelf was om 12u45 & reeds terug om 13u15, heel rustig verkeer gehad. Examen was op een donderdag)

- Zat de examinator naast of achter jou?

De examinator zat rechts achter mij.

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Bij het inrijden van een bepaalde straat zei hij dat ik in deze straat zelf mocht kiezen waar ik wou keren. Vlot verlopen.

Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?

Hij zei dat ik achter een blauwe mercedes mocht parkeren. Er stond wel geen auto achter mij geparkeerd. Ik moest mij oriënteren adhv een borduur. In 1 maal gelukt :)

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?

Ik mocht een kaartje trekken & had slijtage van de banden (mijn banden stonden reeds gedraaid bij aankomst examencentrum) Linker richtingaanwijzer, daarna rechter richtingaanwijzer & claxon. Daarna mocht ik vertrekken.

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Ik ben met de rijschool geweest. Eerst nog 2u rijles gekregen en daarna meteen examen gedaan. Dit was autorijschool Boudry.

Ik heb 20 uur gevolgd en heb dan nog een jaar alleen rond gereden.

Resultaat: GESLAAGD :-) Geen enkele opmerking.
Kissi

Bericht door Kissi »

In welk examencentrum ben je geweest? Geel

- Zat de examinator naast of achter jou? rechts achter mij

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Gelieve hier ergens in de straat te keren plaats zelf te kiezen

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? S parkeren achter de wagen en de wagen verlaten alsof je voor lange tijd achter liet

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? oliepijl, ruitenwisservloeistof, remolie, lichten, pinkers, klaxon,spiegels, positie achter stuur, ontwaseming

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? rijschool De Valk

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
geen mocht alleen oefenen na 20uur rijschool gedaan te hebben
Geslaagd!!!!!
bedankt aan de mensen hier van de site heb veel tips en weetjes meegenomen!!!! Doe zo verder super!!!
de rijprof

Bericht door de rijprof »

Proficiat :wink:
kikiwiki89

Bericht door kikiwiki89 »

In welk examencentrum ben je geweest?
Bree.

Zat de examinator naast of achter jou?
Achter mij.

Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen?
Zelf kiezen op een veilige plaats.

Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Achter de eerst tegenkomende auto achteruitparkeren in een S-vorm. Ik kreeg maar 2 kansen had ze op voorhand gezegd, het lukte mij de eerste keer.

Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?

Oliepeil aanduiden. Alle lichten, pinkers, ontwaseming uitleggen, de houding uitleggen en ruitenwissers.

Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Met begeleider.

Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ?
Papa.

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Ik heb in de zomer van 2010 10 uur rijles gevolgd en hierna met begeleider gereden.
de rijprof

Bericht door de rijprof »

Proficiat :wink:
kikiwiki89

Bericht door kikiwiki89 »

Bedankt! Ben er superblij mee :)
Arnow

Bericht door Arnow »

Joo iedereen!

Vandaag praktisch gaan doen in Asse. Helaas niet geslaagd maar wel terecht.

Bij het uitrijden van het centrum heb ik iemand zijn pas afgesneden en dat is een fout die ik zelf niet begrijp waarom ik dat heb gedaan, waarschijnlijk niet goed uitgekeken. Maar bon, de examinator liet mij toch nog het hele parcour uitrijden.

op de baan ben ik doorgereden wanneer een voetganger op het zebrapad aan het stappen was, toen was ik mij wel al bewust dat het niet voor vandaag ging zijn. Maar kom ik heb toch het hele parcours moeten uitrijden, manouvres gingen perfect, voorang gegeven, voorang genomen maar de fouten die ik maakte konden niet door de vingers gezien worden.

Ik heb er mij meteen bij neergelegd en ik bedankte vriendelijk de examinator. Als het logisch is dat je niet zal slagen heeft het geen zin om er kwaad over te zijn toch? Het is mijn eigen fout. Binnen 2 maand nog eens proberen en hopen dat ik dan meer uit mijn doppen kijk.

Als ik toch een tip zou moeten geven i.v.m. het examen. Probeer stress te vermijden, dit is waarschijnlijk de hoofdreden van mijn klungeligheid op de baan, want bij mijn rijlessen deed ik zulke dingen niet.

Veel succes iedereen.
Chacha

Re:

Bericht door Chacha »

Jozef schreef:
Saraï schreef:en toen zei hij: "ik dacht dat ik links zei, wijf."
Je hebt examen afgelegd in Oostende. Zei hij dat misschien in het plaatselijk dialect? Want als ik het goed heb, heeft het Westvlaamse "wuve" wel een minder negatieve bijklank als het woord "wijf" in het Algemeen Nederlands.
' wuf ' klinkt even erg, als nie meer dan wijf. ;)
Rosie

Bericht door Rosie »

- Ik ben examen gaan doen in Geel.
- De examinator zat rechts achter mij.
- Toen ik moest keren in de straat zei de examinator dat ik in deze straat mocht keren op een plaats
naar keuze.
- We kwamen in een rustige straat en hij zei dat we gingen parkeren achter de grijze auto (ik had op
die plaats al geoefend om te parkeren dus ik had geluk). Ik moest zeggen wanneer ik dacht dat ik
goed stond en daarna moest ik doen alsof ik de auto voor een langere tijd ging verlaten.
- Vooraf heeft hij me gevraagd om te laten zien hoe je de motorolie controleert. Ik moest uitleggen
hoe ik goed zit en hoe ik mijn spiegels moet afstellen. Hoe je de voorruit en achterruit ontdampt.
De pinkers, alle lichten en even om de rem duwen. En de claxon.
- Ik ben met een begeleider geweest, met mijn nicht.

Resultaat: Geslaagd!!
De examinator was heel vriendelijk en ik voelde me redelijk op mijn gemak.

Er staan wel enkele dingen op mijn blad waarvan ik graag de betekenis zou weten:
Plaats op de openbare weg: Voorbehoud 2.5 dwarsmarkeringen
Defensief rijden: voorbehoud 10.8 snelheid en verkeersinzicht
ECO+ 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1
Dankuwel!
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

Er staan wel enkele dingen op mijn blad waarvan ik graag de betekenis zou weten:
Plaats op de openbare weg: Voorbehoud 2.5 dwarsmarkeringen
Defensief rijden: voorbehoud 10.8 snelheid en verkeersinzicht
ECO+ 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1
Dankuwel!
Dwarsmarkeringen kunnen zijn stopstreep, stopstreep met haaietandjes (bij een omgekeerde driehoek, zebrapad, enz....
Ben je misschien een paar keer te vroeg gestopt (te veel plaats tussen je voertuig en de stopstreep bv) :?:
Of ben je per ongeluk op een zebrapad gestopt (of bijna, half) :?:

snelheid en verkeersinzicht:
Ik was er natuurlijk niet bij dus is het moeilijk om er iets van te maken :idea:
ik vermoed wel dat je waarschijnlijk "te" voorzichtig geweest bent :?:

ECO+ wil zeggen dat je goed gereden hebt, met oog op het milieu zo veel mogelijk te sparen.
(is nog steeds niet doorslaggevend op een examen, gewoon als info staat er dat dus)

Zoals gezegd, is het maar een gok want ik was er niet bij :idea:
Proficiat met je slagen. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
arnow

Bericht door arnow »

jow, ben vandaag opnieuw mijn praktijk gaan doen en ben deze keer wel geslaagd ! :D

Ik had wel 2 opmerkingen.

1. Bediening voertuig: onvoldoende
1.7 rem-en vertragingstechniek. (hij zij dat ik teveel mijn ontkoppeling induw, ik zei hem dat ik er mij bewust van ben dat ik dat doe & dat ik besef dat het onveilig is. )
11. Manouvres: voorbehoud.
11.1.25 voorafgaande controles/voorzorgen/Sleutels.
11.1.26 voorafgaande controles/voorzorgen/portieren gesl.

(khad dus mijn sleutels erop late steke en mijn deuren niet op slot gedaan.

opmerkingen PE:
ECO+1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1

(dat is goed veronderstel ik)

hij zei ook nog als extra commentaar dat ik de wegcode heb rerespecteerd zoals het moet enz enz. (Hij had me 2 keer in straten gestuurd waar er geen andere optie is dan links of rechts... Zodat hij ook niets moest zeggen waar ik moest gaan. Maar ik had de borden op tijd gezien en heb dan de richting gedraaid die moet. Hij was een beetje verbaasd dat ik ze tijdig had gezien denk ik... )

In ieder geval, veel succes iedereen nog, en zit er niet mee in als je eens buist. Het overkomt de beste chauffeur!
Gast

Bericht door Gast »

Arnow schreef:Joo iedereen!

Vandaag praktisch gaan doen in Asse. Helaas niet geslaagd maar wel terecht.

Bij het uitrijden van het centrum heb ik iemand zijn pas afgesneden en dat is een fout die ik zelf niet begrijp waarom ik dat heb gedaan, waarschijnlijk niet goed uitgekeken. Maar bon, de examinator liet mij toch nog het hele parcour uitrijden.

op de baan ben ik doorgereden wanneer een voetganger op het zebrapad aan het stappen was, toen was ik mij wel al bewust dat het niet voor vandaag ging zijn. Maar kom ik heb toch het hele parcours moeten uitrijden, manouvres gingen perfect, voorang gegeven, voorang genomen maar de fouten die ik maakte konden niet door de vingers gezien worden.

Ik heb er mij meteen bij neergelegd en ik bedankte vriendelijk de examinator. Als het logisch is dat je niet zal slagen heeft het geen zin om er kwaad over te zijn toch? Het is mijn eigen fout. Binnen 2 maand nog eens proberen en hopen dat ik dan meer uit mijn doppen kijk.

Als ik toch een tip zou moeten geven i.v.m. het examen. Probeer stress te vermijden, dit is waarschijnlijk de hoofdreden van mijn klungeligheid op de baan, want bij mijn rijlessen deed ik zulke dingen niet.

Veel succes iedereen.

why in 2 months??
bert.covens

Bericht door bert.covens »

Gast schreef:why in 2 months??
I think because Arnow could not get an appointment sooner than within 2 months.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
sofia1982bis

Bericht door sofia1982bis »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Brugge

- Zat de examinator naast of achter jou?
schuin achter mij

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
ik moest een straat in rijden en in het begin van de straat zei hij: je mag zelf kiezen waar je keert in deze straat.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
een straat verder zei hij: achter die blauwe auto mag je je achterwaarts parkeren

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
De remvloeistof kunnen aantonen. Stoplicht, claxon, pinkers, gewoon licht en achtermistlicht. Kunnen uitleggen hoe je goed achter het stuur zit.

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Dis was de tweede keer. De eerste keer was het met de rijschool (brugge en de kust) maar omdat ik al een jaar met mijn eigen wagen rij vond ik het niet gemakkelijk om inneens weer met een heel andere wagen van de rijsschool te rijden. Nu ging het vele beter met m'n eigen wagen met m'n eigen begeleider.

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? Mijn vader

één enkele opmerking op m'n resultatenblad: ik had bij het parkeren de eerste keer te vroeg ingedraaid. Geen prob, je mag twee keer proberen. Echter had ik toen ik er terug uitreed om opnieuw te parkeren vergeten m'n pinker op te zetten. voor de rest foutloos geslaagd! Eindelijk ben er van af!

Bij deze wil ik dan ook deze site enorm bedanken want ik heb hier echt massa's uit geleerd! zowel theorie als praktijk! Bedankt! Ik zal jullie aan velen aanraden!
arnow

Bericht door arnow »

bert.covens schreef:
Gast schreef:why in 2 months??
I think because Arnow could not get an appointment sooner than within 2 months.
yeah that's true, but I got lucky because someone fell off the list and they called me to do it earlier. And I passed :)
Plaats reactie