Rijschool touring te Hasselt praktijklessen rijbewijs cat D

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Plaats reactie
bibi585

Bericht door bibi585 »

xantingo schreef: Meer informatie vind je hier.
Had ik reeds gevonden :wink:

Dus nog een bijkomende kost waar ik rekening zal moeten mee houden.
Volgende week medische schifting (betalen uit eigen zak).
Volgend jaar dat erbij, zal ook uit eigen zak zijn want begin volgende maand voor eigen rekening te rijden.

Toen ik 19 jaar geleden (kreeg de E er automatisch bij toen ik op 18 jarige leeftijd m'n C behaalde) voor het eerst in een oplegger stapte moest ik een testrit doen van een 3-tal kilometer met de baas erbij. De maneuvres lukten wonderwel probleemloos en ik kon meedraaien met de rest.
Dat betekende tussen de 700 en de 1000 kilometer/dag met 290pk en 44 ton.
Nu ik al die jaren ervaring heb opgebouwd zal ik het "eindelijk eens moeten leren" :roll:
Bernard

autocar rijschool Hendriks Genk

Bericht door Bernard »

In antwoord op het bericht van Vosje : de bus waar onderricht mee gegeven wordt is een standaard lijnbus type Mercedes 407, handgeschakeld, lengte 12m, 5 versnellingen.
De autocar voor onderricht DE is een Bova Futura.
Beide voertuigen zijn 12m lang en hebben rond de 700.000km op de teller. Tot op heden heeft er maar 1 persoon problemen gehad met het voertuig, toch ben ik daar al 12 jaar instructeur!!
Hermes rijdt met 10m bussen en zijn dus inderdaad wendbaarder.
Grtjs

Bernard
Stefan Peeters
Administrator

Re: autocar rijschool Hendriks Genk

Bericht door Stefan Peeters »

Bernard schreef:toch ben ik daar al 12 jaar instructeur!!
Dan ben jij waarschijnlijk de geknipte man om te antwoorden op de volgende vraag van vosje, die ondertussen zijn rijbewijs D behaald heeft:
vosje schreef:Ik heb mijn rijbewijs D behaald op 23 september 2008

dat houd dus in dat ik moet slagen voor bijkomende examens voor de vakbekwaamheid bus /autocar

bij mijn rijschool vab weten ze helemaal niets over deze opleiding en hoe het moet en kosten en geen leerstof etc... ook de examencentrum Alken hebben ze niks over verteld en weten ze eigenlijk niets over hoe de examen moeten verlopen

Dat is een ramp want ik ben aangeomen bij Hermes in eindhoven stads/streekvervoer maar ik kan niet rijden want ik heb geen code op me rijbewijs . Ik kan ook geen examen afleggen in Nederland omdat ik geen Nederlandse rijbewijs heb en bovendien woon ik niet in Nederland !!
Als ik naar info zoek op de belgische sites over het verloop van de opleiding en event. kosten en koeken vind ik niks behalve codes rihtlijnen en wetten ! terwijl op de nederlandse sites van de rijscholen duidelijk alles is uitgelegd zelfs voor de invoering van de richtlijn betreft de vakbekwaamheid !!
Soms denk ik ik moet gewoon emmigreren naar NL om mijn examen af te leggen op korte termijn en dat is gewoon frustrerend !!
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
vosje

Bericht door vosje »

Na lang wachten ben ik uitgenodigd na een online sollicitatie voor de selectieproeven bij De Lijn , daarna de psychotechnische proeven en uiteindelijk een interview , allemaal met een positieve resultaat. ik mocht dus mijn vakbekwaamheid behalen via De Lijn een topklasse school in Hasselt .
Prodataproeven en 5 proeven vakbekwaamheid binnen 2 weken gehaald , gelukkig de 1 ste keer , dat heeft me een hele hoop geld bespaard want de nieuwe prijzen van de examen bij goca zijn gewoon belachelijk.

Ik moet wel zeggen dat de examen van de basiskwalificatie vakbekwaamheid veel ingewikkelder is dan de de gewone wegcode D of C men krijgt veel leerstof en die moet alles in een korte tijd kunnen verwerken .
Plaats reactie