Ik heb geen zin om een motor te kopen die na 1 maand al op onderhoud moet omdat alles al moet vervangen worden..
Rijbewijs A
-
Jeroen-Xtreme
Re: Rijbewijs A
Zo kan je wel altijd redeneren he
Zelfs de meest ervaren motorrijder valt wel eens
Je wilt altijd meer en meer..
Ik heb geen zin om een motor te kopen die na 1 maand al op onderhoud moet omdat alles al moet vervangen worden..
-
Inazuma
Dat gebeurt ook ervaren motorrijders wel eens, maar voor wie met motorrijden begint, is de kans wel groter dat het eens gebeurt.Jeroen-Xtreme schreef:Zo kan je wel altijd redeneren heZelfs de meest ervaren motorrijder valt wel eens
Je wilt altijd meer en meer..
Vaak is dat maar gewoon omvallen bij snelheid ongeveer 0 bij het manoeuvreren, of het parkeren van de motor.
Van dat meer en meer is zeker wat aan ...
Het gros van de motorrijders rijdt met een pak meer PK's rond dan ze aankunnen.
Daarvoor met je goed naar de technische staat van een tweedehandsmotor kijken en luisteren - neem indien nodig iemand mee die daar verstand van heeft.Ik heb geen zin om een motor te kopen die na 1 maand al op onderhoud moet omdat alles al moet vervangen worden..
-
Storm
Enkel op papier waarschijnlijk, want een moto van rond de 100pk even gaan dichtknijpen tot 25kW, mja, ik heb er mijn twijfels bij.Inazuma schreef:Van de FZ600tjes zijn er ook 25kW versies.Jeroen-Xtreme schreef:zo'n fazer vind ik ook wel een mooi type
By the way, Honda heeft ook wat te bieden. Ik zie hier Suzuki's en Kawasaki's, maar geen Honda's als tip. Ik denk dan maar aan de CB500 en de CBF500.
Ik ken twee motorrijders die onlangs reeds tegen de grond zijn gegaan. Beiden geen valblokken. De kosten zijn niet mals.Inazuma schreef:Een setje valbeugels of valblokjes is geen gekke investering.
Ik raad valbeugels of valblokken dus ten zeerste aan. Het kan je bij een val heel wat kosten besparen.
-
Jeroen-Xtreme
Als ik nu wacht tot men 21ste en dan mijn rijbewijs haal dan mag ik meteen met een +25kw rijden?
-
Inazuma
Als je dan de lessen volgt en examen aflegt met een +25 kW motor, mag je na het behalen van je rijbewijs ineens met een onbeperkte motor rijden.Jeroen-Xtreme schreef:Als ik nu wacht tot men 21ste en dan mijn rijbewijs haal dan mag ik meteen met een +25kw rijden?
Het is een manier om niet eerst een beperkte 25kW motor te moeten kopen voor de beperkte tijd dat je er maar mee kan rijden.
(PS : Ook voor een onbeperkt voorlopig rijbewijs A moet je 21 zijn, als je die opleidingsweg wil nemen.)
-
Jeroen-Xtreme
Nog een vraagje,
je moet toch eerst je 6u praktijkles hebben gekregen vooraleer je de straat op mag met een L?
je moet toch eerst je 6u praktijkles hebben gekregen vooraleer je de straat op mag met een L?
-
Stefan Peeters
- Administrator
Dat is correct.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
knullie
Nu heb ik toch ook een vraagje: Ik heb ergens gelezen dat motorkledij verplicht gaat worden, is dat nu echt zo?
ik vind het eigenlijk een goed initiatief maar motorkledij is wat prijzig voor een student natuurlijk.
ik vind het eigenlijk een goed initiatief maar motorkledij is wat prijzig voor een student natuurlijk.
-
Inazuma
Daar was inderdaad sprake van.knullie schreef:Nu heb ik toch ook een vraagje: Ik heb ergens gelezen dat motorkledij verplicht gaat worden, is dat nu echt zo?
Met de val van de regering komt er daar voorlopig niets van in huis.
Maar stel je er vooral niets van voor : het ging naast de reeds verplichte helm maar over een lange broek, lange mouwen, gesloten enkelhoge schoenen en handschoenen - zonder dat aan die kledij verdere eisen gesteld worden inzake scheurvastheid, ingebouwde bescherming en dergelijke.
Een gewone jeansbroek zou dan voldoen aan de wetgeving, maar deugt totaal niet om met de motor te rijden.
Onze politici durven motorrijders blijkbaar niet verplichten om zichzelf beter te beschermen, er moest er maar eens 1 minder voor hen stemmen ...
Als je wat rondkijkt, vind je wel motorkledij aan redelijke prijzen.ik vind het eigenlijk een goed initiatief maar motorkledij is wat prijzig voor een student natuurlijk.
Het is maar wat je lijf en leden je waard zijn natuurlijk ...
-
knullie
zo een verstivigde jeans sprak me wel aan, ervaring of het ook goed is in vergelijking met textiel of leder?
(is ook een hele smak goedkoper)
(is ook een hele smak goedkoper)
-
Inazuma
In elk geval beter dan een gewone jeans.knullie schreef:zo een verstivigde jeans sprak me wel aan, ervaring of het ook goed is in vergelijking met textiel of leder?
Leder is het beste als je een keer omvalt, dat is zeer scheurvast en geeft de beste bescherming bij een ongeval.
Maar niet iedereen is voor leder.
Goede voor motorrijden ontworpen textiel-kledij zit ergens tussen "moto-jeans" en leder in aangaande scheurvastheid, maar daar zit veel verschil in al naargelang de gebruikte materialen.
En zelfs goede textielkledij scheurt uiteindelijk nog.
Ik ben in een goed, en niet bepaald goedkoop textielpak aan zo'n 90 afgestapt ...
Op een kleine brandwonde na (thv een drukknoop ...) heeft dat pak zijn werk gedaan, maar het was wel total-loss : veel stof duidelijk afgeschuurd, her en der de stof gesmolten van de wrijvingswarmte, en op meerdere plaatsen gescheurd.
-
knullie
bedankt voor de tips.
Klinkt als een pijnlijke val, was je voor de rest ok? want tegen 90 een val doen is vaak een eenmalige gebeurtenis lijkt me.
Klinkt als een pijnlijke val, was je voor de rest ok? want tegen 90 een val doen is vaak een eenmalige gebeurtenis lijkt me.
-
Inazuma
Een pees die de gepooide duim terug recht trekt was over.knullie schreef:Klinkt als een pijnlijke val, was je voor de rest ok?
Verder wat stijf en stram de dagen nadien.
Als je wat raakt is die kans inderdaad aanzienlijk. Ik ben plat op mijn buik verder geschoven.want tegen 90 een val doen is vaak een eenmalige gebeurtenis lijkt me.
Als je dat doet met gewone kledij of minderwaardige textielkledij, dan heb je minstens zware schaafwonden op alle lichaamsdelen die de grond raken.
Goede beschermende kledij heeft zijn prijs, en het is soms een last om ze consequent te dragen - zeker als het warm is.
Het overgrote deel van de tijd heb je ze gelukkig ook niet nodig.
Maar je weet dus nooit wanneer het die ene keer wordt dat je blij bent dat je altijd met beschermende kledij rondrijdt ...
-
knullie
dat klinkt pijnlijk maar toch een goede afloop gelukkig.
Dan toch maar een beetje meer sparen voor wat degelijkere kledij,
bedankt
Dan toch maar een beetje meer sparen voor wat degelijkere kledij,
bedankt
-
Stefan Peeters
- Administrator
Binnen iets meer dan een maand beginnen de solden...
Je kan dan vaak een degelijk motorpak kopen voor de helft tot 1/3 van de originele prijs.
Ik heb zelf mijn pak(ken) zo gekocht, mij stoort het niet dat het een kleurtje of model is van een jaar eerder...
Kijk eens rond op het internet naar voordelige aanbiedingen.
Je kan dan vaak een degelijk motorpak kopen voor de helft tot 1/3 van de originele prijs.
Ik heb zelf mijn pak(ken) zo gekocht, mij stoort het niet dat het een kleurtje of model is van een jaar eerder...
Kijk eens rond op het internet naar voordelige aanbiedingen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)