- In welk examencentrum ben je geweest?
Geel
- Zat de examinator naast of achter jou?
Rechtsachter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Hier rechts en in die straat mag je keren
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Achter die mercedes parkeren. Was perfect.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Zetel en spiegel ontregelen en terug goed zetten, dim, stand en groot lichten, ontwasseming en achterruitverwarming, pinklichten achter & voor, mistlicht
- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ?
20 rijschool
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Nonkel, pa moest werken
Verdict: niet geslaagd
- Kruisen en inhalen: voorbehoud (reden: zich vergewissen), heeft ze na het examen niets over gezegd
- Voorrang: onvoldoende borden B 1-5 (M9-10)
- Snelheid en verkeersinzicht: onvoldoende borden C43-45 F 1-3-4A-4B-12A-12B-87, kruispuntborden B1-17 (M9-10)
- Manoeuvres: voorbehoud keren in straat (zich vergewissen), heb niet duidelijk genoeg gekeken zei ze
Dat van die snelheid was 40 rijden in Zone 30. Voorrang waren 2 dingen, maar eigenlijk moeilijk uit te leggen zonder tekening.
Edit:
Situatie 1
Zowel B als ik (=A) naderen een kruispunt. Ik merk de fietser op aan mijn linkerzijde en er staan haaientanden + bord voorrang geven voor zowel mijzelf als B. Ik vertraag, maar A rijdt het kruispunt op en als ie halfweg is doet ik hetzelfde. Fietser bleef daar staan.
Doorgang op kruispunt is moeilijk omdat er bloemperken de doorgang versmallen (vluchtheuvel). Er komt een auto van rechts, ik merk hem op en vertraag, sta tussen zo'n twee bloembakken, auto draait van me weg... ik draai rechts in. Opmerking examinator na examen: je had voor die bloembakken moeten blijven staan, want als hij onze richting uit moest kon hij dat niet.
Rafael: examinator zijn nummer weggehaald.