EXAMENCENTRUM: SINT DENIJS WESTERN
- Zat de examinator naast of achter jou?
Rechts achter mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
we kwamen in een zeer rustige straat waar weinig auto's geparkeerd waren en mocht zelf kiezen waar ik wou keren
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Toen we in een andere rustige straat aankwamen mocht ik mij achter een auto parkeren waar er veel plaats achter was.Nadat ik zei dat ik klaar was met parkeren mocht ik de auto reglementair verlaten (ik was ng aant hopen dat ze zei 'doe alsof je gaat boodschappen doen' zodatk wist of ik de auto mocht sluiten of niet ) Ik ben dan uit de auto gestapt op een correct manier maar toen ik op het voetpad stond beseft ik dat door de geblindeerde ruiten vanachter ik de examinator niet kon zien dus zag ik niet of ze teken deed dat ik terug in de auto mocht gaan :s Ik ben dan door de stress vergeten de auto te sluiten en kben snel terug naar de voorkant gelopen langs de verkeerd kant :s maar kheb er dan nog snel bijgezegd dat ik langs de andere kant had moeten instappen.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Ik heb nummertje 3 gekozen en dat was het controleren van de motorolie , gewoon aanduiden waar de oliepeilstok zat en het reservoir om te vullen .Kheb dan nog subtiel aan de motorkap staan trekken en duwen om te tonen dak aant controleren was of die goed toe was:)
Dan moest ik het contact aanleggen en dimlichten ,grootlichten,mislichten,de pinkers,remlicht en achtermistlicht tonen , en dan de ontwaseming vooraan en achteraan.
- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ?
Met begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Mijn papa

kheb in oktober 2007 mn theoretisch behaald en sindsdien geprobeerd 1 keer in de week te gaan oefenen.Soms hebbe we paar weken niet gereden door examens ofzo maar de laatste week voor het rijexamen hebk elke keer gereden (op de baan of gwn op de koer het parkeren oefenen)
de route
toen we uit het examencentrum reden mochtk rechtsafslaan onder het tunneltje , daarna links richting latem dachtk , en daar beetje in het dorp gereden , langs de school enzo , dan kwamen we op het rondpunt van de kortrijksesteenweg aan de krefel , het rondpunt over richting de pinte , en daar zo tot ik terug kwam op de kortrijkskesteenweg beetje verder , dan terug gereden richting gent tot de afslag van de r4 richting brussel , deze wel niet genomen maar rechts afgeslaan en zo terug gekeerd naar het examencentrum
De examinator was een mevrouw , ze was zeer duidelijk en vertelde duidelijk was ik moest doen op de baan en wat we gingen doen , ook de aanwijzingen herhaalde ze soms 2 keer wat ik wel handig vond want op die kleine baantjes was het nogal moeilijk (het was donker en het regende) om de straat te vinden , ik zat zo bijna op een oprit :s .Kben blij dat ik een goede examinator had

natuurlijk de stress en de zenuwen waren onvermijdelijk maar ik denk dat ze duidelijk merken welke fouten je maakt door de stress of welke fouten je maakt omdat je bepaalde dingen tijdens het rijden nog niet zo goed kan .
resultaat: geslaagd

met 2 opmerkingen ( na het parkeren was ik mijn lichten vergeten maar kheb dat zo snel mogelijk proberen corrigeren , en op de kortrijksksesteenweg bleef ik te lang op het linkerrijvak waardoor ik een beetje het verkeer niet vlot liet verlopen)
Vooral de rijprof en deze topic hebben mij enorm geholpen om mij voor te bereiden om het praktijk examen danku!