Ontkoppelen in de bocht wordt afgeraden omwille van het verlies van controle in de bocht.
De reden die hiervoor wordt aangegeven is het voortrijden op stationair toerental, wat de controle moeilijker maakt.
Maar nu vind ik in het theorieboek(Flor Koninckx) deze zin (pagina 118) in de sporen bij spoorvorming in de wegen gaat een auto al bij betrekkelijk lage snelheid schommelen of zweven. Als je een rijstrook met spoorvorming wil verlaten, vertraag dan eerst en ontkoppel.
Nu is mijn vraag: waarom ontkoppelen? Verlies je dan niet meer controle?
Alvast bedankt!
Ontkoppelen_contradictie
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Ontkoppelen_contradictie
Lijkt mij een eigenaardige redenering.Als je een rijstrook met spoorvorming wil verlaten, vertraag dan eerst en ontkoppel.
Of wil men hier juist zeggen, vertraag (gas los en ontkoppel niet!) en ontkoppel pas als de motor in lage toerentallen komt?
Gekoppeld heb je meer stabiliteit, betere wegligging. Ontkoppeld, los draaiende wielen, heb je minder goede wegligging.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Re: Ontkoppelen_contradictie
Mij ook.de rijprof schreef:Lijkt mij een eigenaardige redenering.Als je een rijstrook met spoorvorming wil verlaten, vertraag dan eerst en ontkoppel.
Ik geef net gas bij als ik uit erge spoorvorming wil uitrijden.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 okt 2014, 21:14
Re: Ontkoppelen_contradictie
Dankjewel, het leek me ook raar
Ik zou ook gas bijgeven denk ik
Ik zou ook gas bijgeven denk ik