Andere regels voor moto's

Punten van discussie.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Andere regels voor moto's

Bericht door Inazuma »

Ik zie het nochtans zelden zo gebeuren, wooter.

Long time no see :P
Ook welkom terug :wink:
wooter
Berichten: 450
Lid geworden op: 11 okt 2006, 00:00
Locatie: Limburg

Re: Andere regels voor moto's

Bericht door wooter »

Inazuma schreef:Ik zie het nochtans zelden zo gebeuren, wooter.
Hangt er ook vanaf waar je kijkt. In Brussel rijden de meeste scooterrijders ook overal door, en in Parijs is het nog erger.

Enige volle lijn die ik soms durf te negeren is tussen 2 rijstroken met stilstaand verkeer naar dezelfde richting. Daar kan je dan als automobilist een hekel aan hebben, maar als ik voor je aanschuif in mijn auto zal dat meer hinderen. Toestanden als gaan voorbij rijden met een volle lijn met tegemoetkomend verkeer moet je gewoon niet aan beginnen, daar wordt niemand goed van. Maar dan moet ik ook wel toegeven dat ik vaak ook tegenliggers tegen kom die mij zien staan en spontaan zelf op het fietspad gaan rijden, net alsof ze uitnodigen dat ik toch voorbij ga rijden. Hetzelfde op de snelweg, waar verkeer aan +70 ook uiterst links begint te rijden en de pinker naar links op zet, uitnodigend dat je ze langs rechts voorbij gaat.

Weeral... Je kan daar als automobilist een hekel aan hebben als een motorrijder daar voorbij kan, maar het is zinloos want moest ik morgen echt nergens meer voorbij mogen zonder een hele rijstrook ter beschikking te hebben, nam ik ook gewoon terug de auto en zat je je op te fretten achter enkel langere files. Je mag een hekel hebben aan scooters en motorfietsen, maar net het grote aantal van die scooters en motorfietsen zorgt er in Parijs voor dat Parijs beter scoort in filelast dan Brussel en Antwerpen.
new_beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jun 2016, 07:56

Re: Andere regels voor moto's

Bericht door new_beginner »

hallo,

Op de E17 richting Antwerpen, 10 km voor de Kennedytunnel.
Is de weg zo aangeduid dat de voertuigen van de uiterst linkse rijvak niet meer naar rechtse rijvak mag veranderd worden.

Als er file is, mogen de motorsrijders de doorlopende witte lijn overschrijden? zie foto voor de verduidelijking.
Bijlagen
file.jpg
file.jpg (21.87 KiB) 2288 keer bekeken
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Andere regels voor moto's

Bericht door Stefan Peeters »

Een witte doorlopende streep mag alleen overschreden worden om na het inhalen je plaats rechts terug in te nemen.

Helaas wordt tijdens filerijden en tijdens het rijden onder een bord F15 inhalen niet als inhalen beschouwd, en dat is nu net daar het geval.

Dus: neen, je mag die streep niet overschrijden om terug naar rechts te gaan...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie