praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

kan er aub mij iemand antwoorden op mijn voorgaande vraag

graag zou ik ook weten wanneer je in een straat rijdt waar een bord B19 smalle doorgang (ik moet voorrang geven aan de tegenliggers). Welke snelheid mag je daar rijden?

VRIENDELIJK BEDANKT ALS U OP MIJN BEIDE VRAGEN KUNT ANTWOORDEN.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Benny Stinkens »

Kan er mij hier ook iemand vertellen die in asse-mollem zijn praktijkexamen afgelegd heeft, als je het examencentrum naar buiten rijdt naar rechts, is de max. snelheid 50 of 70. Want vorige keer is het mij niet duidelijk geweest?
Ik ken dit examencentrum niet, maar je moet opletten als je er naar toe gaat.
Dan kan je namelijk al nagaan of dit binnen een bebouwde kom al dan niet ligt.
Dan kan je ook nagaan of dit niet in een zone (bv 70) ligt.
Dan kan je al proberen na te gaan of er in de nabijheid van dit centrum andere borden i.v.m. te zien zijn. :idea:

Je kunt dus al aan info geraken terwijl je onderweg bent naar het examencentrum.
Eenmaal dat je examen begint moet je dan natuurlijk ook opletten waar de borden staan, dat is iets wat je overal moet doen.
graag zou ik ook weten wanneer je in een straat rijdt waar een bord B19 smalle doorgang (ik moet voorrang geven aan de tegenliggers). Welke snelheid mag je daar rijden?
B19 is zoals je zelf zegt een voorrangsbord en heeft totaal niets met snelheid te maken.
Dus hangt het er vanaf waar je bent, zoals: beb kom ja of nee, zone ....km/, of gewone snelheidsborden.
Daarnaast moet je hoe dan ook je snelheid aanpassen aan de omstandigheden zelf (in dit geval een versmalling)
Dus stel dat je 70 zou mogen maar de doorgang word te smal dan ga je minder dan 70 moeten rijden, maar exact in km's kan men je dat nooit vertellen. Je moet dit dus aanpassen aan het feit dat deze rijbaan daar smaller wordt, of aan het feit dat de rijbaan smaller word en het er druk is bv, enz... enz...
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

hallo,
ik ben vandaag voor mijn 3de keer gebuisd voor mijn praktijkexamen rijbewijs B.
:cry:

reden is omdat ik volgens de onvriendelijke examinator te veel naar rechts gereden heb, maar voor de rest heb ik het zeer goed gedaan.

Dit vind ik ronduit belachelijk als dat de enige reden is waarvoor ik moet terugkomen een 4de keer.

het heeft mij al ondertussen een colosale som gekost, maar dit vinden zij niet belangrijk. Mijn instructeur vond dat ik zelf foutloos gereden heb en dat ze mij enkel daarvoor gaan laten terugkomen is gewoon schandalig.

ik ben niet van plan om op te geven, want dit is iets waar ik al heel lang naar verlang.

mijn VR loopt nu nog tot 5/08/2013 en ik kan nu geen examen meer afleggen omdat het volgeboekt is. Ze hebben plaats, maar in oktober.

ik ben heel zwaar teleurgesteld, ik vind persoonlijk wanneer dat het de enige reden is, dat ze dit door de vingers mogen zien. Er zijn andere die hun rijbewijs gekregen hebben voor erger dan dat en die toch geslaagd zijn.

ik heb gedurende de 6uur heel veel geleerd en ik dacht dat het mij vandaag echtwaar ging lukken.

hopelijk de vierde keer zal het mij zeker lukken?

zijn er hier nog mensen die gebuist zijn, omdat zij enkel te veel rechts gereden hebben.

dank voor een antwoord;
Raphaël
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Benny Stinkens »

Mijn instructeur vond dat ik zelf foutloos gereden heb en dat ze mij enkel daarvoor gaan laten terugkomen is gewoon schandalig.
Dan vind ik het raar dat jou instructeur of jijzelf niet naar de hoofdexaminator is gestapt, want dat is namelijk de eerste stap die een instructeur moet zetten als er iemand tenonrechte gebuisd wordt. :roll:

Wat staat er eigenlijk (allemaal) op je examenblad. :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Gast »

Hallo,,

Ook ik heb slechte ervaring met rijschool asse.. als je iets verkeerd doet moet dat niet onbeschoft gezegt worden en kwaad... dat kan ook op een gewone toon gezegt worden.. ze breken hun studenten af op die manier en worden nog zenuwachtiger en gaan dan nog meer fouten maken... een beetje meer menselijkheid is op zn plaats toch... en krijg je bij het parkeren geen herkansing als het van de 1ste maal niet lukt?.. ik heb geen verkeersovertredingen gemaakt en heb mn voertuig onder controle en toch niet geslaagd... hopelijk zijn ze volgende keer beter gezind...
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door Jozef »

Gast schreef: 22 okt 2018, 12:16 Ook ik heb slechte ervaring met rijschool asse.. als je iets verkeerd doet moet dat niet onbeschoft gezegt worden en kwaad... dat kan ook op een gewone toon gezegt worden.. ze breken hun studenten af op die manier en worden nog zenuwachtiger en gaan dan nog meer fouten maken...
Volkomen gelijk heb je. Een examinator die onbeschoft en kwaad wordt als je een fout maakt, is ongeschikt voor zijn beroep. Het zegt veel meer over de examinator dan over de kandidaat.
Danielle

Telefoon wordt niet opgenomen

Bericht door Danielle »

Bel sinds 2/7/20 al constant om praktijkexamen af te leggen in september. Steeds heb je een keuzemenu maar nadien wordt je niet doorverbonden ofwel krijg je steeds de bezettoon. Telefoonkosten komen duur uit. Waarom als ze toch de telefoon niet willen opnemen kan je je niet online inschrijven?
trol
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2021, 14:48

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door trol »

Hallo Danielle

best keuze 4 kiezen via tlefoon , dan krijg je iemand aan te telefoon en je situatie uitleggen.
Er loopt het een en andere fout , wij hadden ons in maart ingeschreven in aibv te asse en in de zomer nog steeds geen uitnodiging omdat hun systeem in het honderd liep. Toen we belden verschoten ze zelf dat er nog geen uitnodiging was gekomen endan hebben ze zo een afspraak gegeven.
En ik hoorde net na een examen dat er onlangs 3 examinatoren ontslag hebben gegeven in asse-mollem waardoor ze nog iets meer in de problemen zitten ( ondank vele nieuweexaminatoren die ze nu aanwerven en opleiden )

succes ermee
Karolien1765

theorie examen

Bericht door Karolien1765 »

Hallo iedereen,
Ik ben al 4 keer gebuisd voor mijn theorie. Ik heb mijn lessen gevolgd en heb mijn papier met bewijs afgegeven in SBAT in Aalst. Ik wil mijn theorie nu in Asse/Mollem gaan doen maar heb mijn papier bij een ander centrum afgegeven. kan ik mijn theorie daar nu gaan afleggen?
MarcDC

Re: praktijkexamen2x gebuisd in asse-mollem

Bericht door MarcDC »

Hoi,
Mijn dochter was eerste keer gebuisd in Sint-Niklaas, dan nog eens gebuisd in Asse. Nu heeft mijn zoon volgende week zijn examen in Asse.
Mijn dochter was een veldweg in gereden (Kouter), waar een blauw bord staat met een traktor... ik had zo'n bord ook nog nooit eerder gezien, zou het logischer vinden als er een 'verboden inrit' bord zou staan met dan 'uitgezonderd'... magoe...
Een ander zwak punt was bijvoorbeeld dit: ze moest achteruit rijden, maar er kwam een auto achter haar... toen vroeg ze: euh, wat moet ik nu doen? Vroeger waren de manoeuvres moeilijker, maar wel meer voorspelbaar, tussen hekkens en paaltjes... nu is het ook heel belangrijk dat je behalve het achtruit rijden ook wat zeker van jezelf bent... komt er iemand achter je aan, dan rechts pinken zodat die persoon jou kan voorbijrijden... dan doorgaan... bij keren in een straat kijken of er iemand achter je komt, en dan kun je nog beslissen om even rechts te pinken om die sukkel dan voorbij te laten voordat het het manoeuvre doet, en dan links pinken om aan te geven dat je die richting uit gaat...

Vooruit en achteruit inparkeren hebben ze gedaan aan het containerpark. Dat is ook een moeilijke straat als je van het examencentrum komt, onmiddellijk een niet-aangegeven voorrang van rechts, en het terrein ligt niet perfect vlak...

Links parallel parkeren oefenen we altijd aan de Parklaan aan kasteel Waalborre, daar staan bakken. Op weg daar naartoe is parking Boekfos, mogelijk ook een plek waar ze parkeren kunnen vragen.

De weg naar Wemmel ligt nu open, ik neem aan dat op de plek waar je links moet gaan rijden je moet pinken om aan te geven dat je van rijvak verandert, dat je niet moet stoppen aan het stopbord waar daar op het einde lichten staan... Achteruit rijden heeft mijn dochter moeten doen in de Langestraat, richting Kobbegem...

Als je van de Langestraat terug op de grote baan komt staan er twee stopborden en lichten, ik ga ervan uit dat als de lichten werken, je de stopborden mag negeren?

Aan de volgende lichten richting Wemmel is een industrieterrein, als je daar terug op de grote baan gaat staat er een bord, verboden rechtsaf voor 3,5 ton of meer, maar volgens mij mag een personenwagen daar wel rechtsaf, tussen de paaltjes door... eerste keer hebben we daar wat 'klasseraad' moeten over houden, want als je niet tussen de paaltjes gaat heb je een volle lijn...

De terugweg naar het centrum is nu via zo'n sjieke wijk... er is een rond punt waar ze wat aan geknoeid hebben, ik zeg mijn zoon nu om daar links te pinken, want het is geen echt rond punt meer en het kan geen kwaad... dan heb je zo'n hele reeks heel rare 'hier mag je niet in' borden, behalve -3,5 ton, plaatselijke vrachtwagens, bussen, landbouwvoertuigen... ze hadden waarschijnlijk geen verboden voor 3,5 ton borden meer?
Je moet dan ook heel goed uitkijken, want op het eind moet je naar links en de wijzer 'omleiding' staat niet heel duidelijk zichtbaar, en rechtdoor is het doodlopend, dus daar mag je niet in... en dan hangt er aan de grote baan een stopbord paraplu... maar ik laat mijn zoon daar toch stoppen want er staat nog wel een bord met 'stop over 100 meter'... dus zolang het nog zichtbaar is... ?

Van de Ganzenbos rechtsaf in de Broekstraat lijkt me ook zo'n 'buispunt', je moet daar echt wel stilstaan voor je afdraait, want die bocht is heel strak en je hebt nul zicht... en verder is de Broekstraat in principe zo'n stuk traject waar de examinator niks zegt, want er is maar één weg die je mag nemen, maar heel goed is dat niet aangegeven, en dan kom je uit in Kobbegem...

De weg naar de Ganzenbos moet je ook al heel snel kunnen lezen, je mag daar enkel niet in met een vrachtwagen > 3,5 ton die niet komt leveren... maar in plaats daarvan staat er een bladzijde vol blauwe tekst... uitgezonderd bussen, landbouwvoertuigen... maar dat kan geen buispunt zijn, want ze moeten je daar zeggen dat je rechtsaf moet (van het examencentrum)...en dan leggen ze je nog eens uit dat je daar dus wel in mag met een personenvoertuig - 3,5 ton...

Als je van Opwijk komt staat er voor de industriezone een stopbord, en de stopstreep slijt nogal snel weg... als die streep er niet meer is, moet je aan het bord stoppen, wet is wet, anders aan de streep. Stoppen is stoppen, waze moet dan 0 tonen...

Toen ik heb leren rijden zei de instructeur, vertragen? koppeling indrukken en op de rem duwen... nu is dat dus een ding waar ze je kunnen voor buizen, zoals mijn dochter ook, al heb ik haar wel uitgelegd dat ze moest remmen op de motor, maar dat deed ze blijkbaar verkeerd... en achteraf gezien toonde ze me ook dat ze dat fout deed, al merkte ik het niet... stom... vooral omdat ik het zelf anders doe, ik rem op de motor en 'kom af van de vitessen, zodat ik altijd in de juiste versnelling sta om eventueel nog op te trekken als het groen is (toch altijd plezant?)...
hoe het wel moet: vertragen? eerst rem indrukken en dan koppeling als de motor net nog niet vierkant draait, en dan? mag je dan nog remmen op de motor door een versnelling lager te schakelen? Ik zou denken van wel? En daarbij wel zachtjes de koppeling laten komen ook, nooit bruusk met dat ding...

Ik vind het eigenlijk van de pot gerukt dat ze nu net nog zo streng zijn geworden, terwijl de kans groot is dat mijn kinderen nooit nog een handgeschakelde auto gaan hebben. Voordien hadden we altijd een manuele versnellingsbak, maar nu is onze gezinswagen een hybriede met automatische versnellingsbak... en de auto waar ze mee leren rijden en examen doen is een Smartje 4 zitter, waar ik eigenlijk liever een automatische versnellingsbak had bij gehad, maar met in het achterhoofd de miserie van het leren rijden... toch maar een pook erbij genomen...

Ik snap eigenlijk de heisa niet, binnenkort zetten ze aan de grenzen een bordje bebouwde kom en mag je op de autostrade nog 70 rijden... en ook bebouwde kom op de ring... de rest is zone dertig, behalve wat nu de bebouwde kom is, dat wordt een woonerf, daar mag je dan nog 15 rijden... (nu nog 20) hoe je dan nog iemand gaat doodrijden weet ik ook niet... ze geven nu een pak geld uit aan fietssugestiestroken die eigenlijk betekenen: je bent een zak dat je nog met een auto rijdt, ga u schamen, pak de fiets, luie donder... en het zijn ook suggestiestroken waar fietsers die nog niet durfden naast elkaar rijden dat nu wel doen, want een automobilist moet toch alleen maar naar zijn werk of ergens een pakje gaan leveren, weg daarmee... profiteurs die de vrije blije groene beweging in de weg zitten.
Plaats reactie