waaslandtunnel
waaslandtunnel
Beste verkeersexperten :p
Ik heb een vraagje, ik ben vandaag tegengehouden achter de waaslandtunnel (konijnenpijp) want ik reed met een brommobiel. Ik ben net 18 jaar en heb en rijbewijs A3 van brommer. Ik ben ook in bezit van een voorlopig rijbewijs voor auto, en ik moet dinsdag mijn praktijk gaan doen in Deurne. Nu mijn vraag is, mag je daar dan niet door door die waaslandtunnel?
Ik ben voor zekerheid gaan vragen aan polite van kapellen en die zeiden dat ik er wel door mocht. Maar die politieagente in antwerpen die me had tegengehouden zei dan weer van niet.
En als dit dan niet mocht, wat voor graad is deze overtreding dan? en heeft het gevolgen voor mijn autorijbewijs?
Alvast bedankt,;
Ik heb een vraagje, ik ben vandaag tegengehouden achter de waaslandtunnel (konijnenpijp) want ik reed met een brommobiel. Ik ben net 18 jaar en heb en rijbewijs A3 van brommer. Ik ben ook in bezit van een voorlopig rijbewijs voor auto, en ik moet dinsdag mijn praktijk gaan doen in Deurne. Nu mijn vraag is, mag je daar dan niet door door die waaslandtunnel?
Ik ben voor zekerheid gaan vragen aan polite van kapellen en die zeiden dat ik er wel door mocht. Maar die politieagente in antwerpen die me had tegengehouden zei dan weer van niet.
En als dit dan niet mocht, wat voor graad is deze overtreding dan? en heeft het gevolgen voor mijn autorijbewijs?
Alvast bedankt,;
Re: waaslandtunnel
Staat er geen aan de ingangen van de WaaslandtunnelGvg schreef:Ik heb een vraagje, ik ben vandaag tegengehouden achter de waaslandtunnel (konijnenpijp) want ik reed met een brommobiel.
Dan is het een autoweg, en daarop geldt :
Artikel 22: Verkeer op autowegen
22.1. Alleen de motorvoertuigen en hun aanhangwagens, met uitzondering van de bromfietsen, de landbouwvoertuigen en de slepen van kermisvoertuigen, alsook de driewielers zonder passagiersruimte en met een ledige massa van niet meer dan 400 kg en de vierwielers zonder passagiersruimte, worden tot het verkeer op autowegen toegelaten.
Geen bromfietsen door de konijnenpijp in dat geval ...
Dat is een niet-gegradeerde overtreding, en dus 1 van de eerste graad.En als dit dan niet mocht, wat voor graad is deze overtreding dan? en heeft het gevolgen voor mijn autorijbewijs?
Wordt afgehandeld met een onmiddellijke inning van 50 euro die in 't kort in je bus zal zitten.
Heeft geen verder gevolg voor je autorijbewijs.
Re: waaslandtunnel
Bedankt, de polietie-vrouw zei dat het 2de graad minstens was en dat was 100 euro of misschien zelfs 3de graad dat was 150 euro en omdat ik jonge bestuurder ben (ik heb mijn vast rijbewijs van brommer nog maar goed half jaar) ging het meer zijn. Ben ondertussen ook eens gaan inlichten bij de politie van antwerpen, die zeiden gewoon kort weg "dat weten wij niet"..Inazuma schreef:Staat er geen aan de ingangen van de WaaslandtunnelGvg schreef:Ik heb een vraagje, ik ben vandaag tegengehouden achter de waaslandtunnel (konijnenpijp) want ik reed met een brommobiel.
Dan is het een autoweg, en daarop geldt :
Artikel 22: Verkeer op autowegen
22.1. Alleen de motorvoertuigen en hun aanhangwagens, met uitzondering van de bromfietsen, de landbouwvoertuigen en de slepen van kermisvoertuigen, alsook de driewielers zonder passagiersruimte en met een ledige massa van niet meer dan 400 kg en de vierwielers zonder passagiersruimte, worden tot het verkeer op autowegen toegelaten.
Geen bromfietsen door de konijnenpijp in dat geval ...
Dat is een niet-gegradeerde overtreding, en dus 1 van de eerste graad.En als dit dan niet mocht, wat voor graad is deze overtreding dan? en heeft het gevolgen voor mijn autorijbewijs?
Wordt afgehandeld met een onmiddellijke inning van 50 euro die in 't kort in je bus zal zitten.
Heeft geen verder gevolg voor je autorijbewijs.
Politie kapellen zeggen dat het mag, politie antwerpen weet het gewoonweg niet.. Volgens mij moet er nog heel wat veranderen in die wettten..
Re: waaslandtunnel
Vrij typisch.Anonymous schreef:Bedankt, de polietie-vrouw zei dat het 2de graad minstens was en dat was 100 euro of misschien zelfs 3de graad dat was 150 euro en omdat ik jonge bestuurder ben (ik heb mijn vast rijbewijs van brommer nog maar goed half jaar) ging het meer zijn. Ben ondertussen ook eens gaan inlichten bij de politie van antwerpen, die zeiden gewoon kort weg "dat weten wij niet"..
Politie kapellen zeggen dat het mag, politie antwerpen weet het gewoonweg niet.. Volgens mij moet er nog heel wat veranderen in die wettten..
In het beste geval verwijzen ze door naar wegcode.be .
In het ergste geval slagen ze maar wat uit hun botten (Kapellen).
De Waaslandtunnel is dus een autoweg :
© http://www.picturesofantwerp.be/
Re: waaslandtunnel
ja je hebt wel gelijk, had het eigenlijk moetten weten, maar men nonkel doet het al jaren dus voor die ene keer dat ik eens reed heb ik er niet meer op gelet. Maar dit is dus zeker maar eerste graad overtreding?Inazuma schreef:Vrij typisch.Anonymous schreef:Bedankt, de polietie-vrouw zei dat het 2de graad minstens was en dat was 100 euro of misschien zelfs 3de graad dat was 150 euro en omdat ik jonge bestuurder ben (ik heb mijn vast rijbewijs van brommer nog maar goed half jaar) ging het meer zijn. Ben ondertussen ook eens gaan inlichten bij de politie van antwerpen, die zeiden gewoon kort weg "dat weten wij niet"..
Politie kapellen zeggen dat het mag, politie antwerpen weet het gewoonweg niet.. Volgens mij moet er nog heel wat veranderen in die wettten..
In het beste geval verwijzen ze door naar wegcode.be .
In het ergste geval slagen ze maar wat uit hun botten (Kapellen).
De Waaslandtunnel is dus een autoweg :
© http://www.picturesofantwerp.be/
Uitleg van de voorlichtingsdienst Politie:
- Waaslandtunnel is een AUTOWEG (bord F9)
- Verboden toegang voor bestuurders van voertuigen gebruikt voor het vervoer van zaken.
Een opschrift op een onderbord beperkt het verbod tot de bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan de aangeduide massa.
- Waaslandtunnel is een AUTOWEG (bord F9)
- Verboden toegang voor bestuurders van voertuigen gebruikt voor het vervoer van zaken.
Een opschrift op een onderbord beperkt het verbod tot de bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan de aangeduide massa.
Een vraagje.
Pas op, ik ken die plaats niet. Ik ga er gewoon vanuit van wat er op de foto staat. Als er nu een bestuurder met een voertuig waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan de aangeduide massa moest rijden en die kent die plaats niet. Hoe geraakt hij dan terug? Zo te zien op die foto kan je nergens keren of afslaan of zie ik het verkeerd?
En dat 2de onderbord onder het bord van verboden toegang, in beide richtingen, voor iedere bestuurder. Is dat ADR? Zo ja, zelfde situatie. Hoe kan een bestuurder met ADR terugkeren?
En waarom staat daar een slagboom?
Pas op, ik ken die plaats niet. Ik ga er gewoon vanuit van wat er op de foto staat. Als er nu een bestuurder met een voertuig waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan de aangeduide massa moest rijden en die kent die plaats niet. Hoe geraakt hij dan terug? Zo te zien op die foto kan je nergens keren of afslaan of zie ik het verkeerd?
En dat 2de onderbord onder het bord van verboden toegang, in beide richtingen, voor iedere bestuurder. Is dat ADR? Zo ja, zelfde situatie. Hoe kan een bestuurder met ADR terugkeren?
En waarom staat daar een slagboom?
Ik meen me te herinneren dat er eerder ook al F9 (autoweg) staan.GaStjEIII schreef: Als er nu een bestuurder met een voertuig waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan de aangeduide massa moest rijden en die kent die plaats niet. Hoe geraakt hij dan terug? Zo te zien op die foto kan je nergens keren of afslaan of zie ik het verkeerd?
En van de weg naast de ingang zelfs een F9 met pijl wijzend naar de tunnel ...
Dat is vooral koeter-wegcodiaans ...En dat 2de onderbord onder het bord van verboden toegang, in beide richtingen, voor iedere bestuurder. Is dat ADR?
ADR en co weren is wel de bedoeling.
Waaslandtunnel wordt soms volledig in de éne of de andere richting gebruikt.En waarom staat daar een slagboom?
Nadien moet je de bestuurders terug aan de goeie kant van de weg krijgen. Denkelijk daarvoor dus.
In het gewone geval kan die ook dienen om keren te verhinderen.
Met een bromfiets op 4 wielen kan je toch maar pas in Temse de Schelde oversteken - of nog verder stroomopwaarts.martino schreef:je hebt als brommobieler ook weinig keus. De (brom)fietstunnel mag men ook al niet in, dus dat zou betekenen dat men via de parallelweg van de E-weg de Schelde zou moeten oversteken (dat is dus 10-15 km omrijden!!!).
Een oud onderwerp maar wil hier wel even reageren omdat het heel wat mensen kan helpen.
De Ingang voor voetgangers, fietsers en bromfietsen bevindt zich op de Ledeganckkaai
Ingang:
Ik denk dat jullie vergeten dat je ook via de Kennedy tunnel kan oversteken, de Keneddy tunnel is er voor méér dan auto's alleen.Inazuma schreef:Met een bromfiets op 4 wielen kan je toch maar pas in Temse de Schelde oversteken - of nog verder stroomopwaarts.martino schreef:je hebt als brommobieler ook weinig keus. De (brom)fietstunnel mag men ook al niet in, dus dat zou betekenen dat men via de parallelweg van de E-weg de Schelde zou moeten oversteken (dat is dus 10-15 km omrijden!!!).
De Ingang voor voetgangers, fietsers en bromfietsen bevindt zich op de Ledeganckkaai
Ingang:
-
- Administrator
- Berichten: 4324
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
- Locatie: Wechelderzande
Re: waaslandtunnel
Nee, het mag niet.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit (J. Cruijff)