Al vele malen heb ik het proefexamen theorie rijbewijs A online* afgelegd .
(de) 1(ste) keer gebuisd van de 10 , dus zie het rooskleurig in
Rij dan ook al 22 jaar met de auto (zou maar erg zijn) ...
Is het zo dat je bij het échte theorie examen je de antwoorden nog eens kan overlopen en corrigeren ?
Soms verlies ik een punt doordat de tijd nét iets te snel verstreken is omdat ik de foto nogal onduidelijk vond OF omdat ik nét iets te lang twijfel .
Is het zo dat je bij het échte theorie examen je de antwoorden nog eens kan overlopen en corrigeren ?
Neen, dat gaat niet. Je moet meteen correct antwoorden.
Als je proefexamen maakt op Gratis Rijbewijs Online, en je scoort echt slecht, dan is dat een teken dat je de theorie onvoldoende hebt bekeken.
Alles begint met het kennen van de theorie. Examens maken tot je ze van buiten kent is geen oplossing.
Je krijgt per vraag 15 seconden bedenktijd. Zolang je bedenktijd loopt (te zien aan de groene balk op het scherm), mag je zo vaak je dat zelf wil, je antwoord wijzigen. De computer weerhoudt uitsluitend het laatst gegeven antwoord. En enkel daarop wordt de vraag als juist/fout gequotteerd.
Je kan ook doelbewust skippen naar een volgende vraag (als je zeker bent van je antwoord). Zo hoef je niet tergend lang te zitten wachten op een volgende vraag. Eénmaal zelf bewust doorgegaan naar een volgende vraag, kan je je gegeven antwoord niet meer wijzigen.
Het is niet zo, dat je de ongebruikte tijd voor een aantal (voor jou) makkelijkere vragen kan opsouperen om meer bedenktijd te krijgen voor vragen waarmee je het moeilijker hebt. Vragen op het einde nog eens overlopen, of nog wijzigen, gaat niet meer. Maw: éénmaal de bedenktijd voor een vraag om is, of éénmaal je bent doorgegaan naar een volgende vraag is er geen weg meer terug.
Teneinde vertrouwd te geraken met de manier van werken op de examencomputer, stelt de computer voor de start van je examen je voor om een viertal oefenvragen te maken. Dit is niet verplicht, doch zeker een aanrader. Zo raak je vertrouwd met het systeem, en verlies je niet onnodig punten. Deze vier oefenvragen hebben overigens geen enkele invloed op je examenresultaat. Je kan ze gerust alle 4 foutief beantwoorden, en toch nog 50/50 halen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
BTW , echt slecht is het niet , schommelt tussen 45 en 48 / 50 .
Wel confronterend als je 20 jaar de baan op bent dat je geen enkele keer het max. haalt