Tweede poging: 40/50

Regelmatig plaatsen wij hier ontvangen e-mails van geslaagden.
Slak

Tweede poging: 40/50

Bericht door Slak »

Ik ben vandaag voor de tweede keer mijn examen theorie gaan afleggen. Deze keer had ik wel (veel) gestudeerd en de theorie van op jullie website heeft mij goed geholpen.

Maar toch ben ik weeral niet geslaagd en om een schandalige reden. Ik heb wel enkele stommiteiten begaan, maar ik had kunnen slagen als ze 1 vraag deftig hadden verwoord. De vraag luidde: in welke stof wordt STIKSTOFDIOXIDE omgezet? Mogelijke antwoorden waren: zwaveldioxide, ozon of dezeen (of zoiets...)

Ik wist dat CO2 wordt omgezet in ozon omdat het letterlijk op jullie website stond, behalve dat jullie het woord uitlaatgassen gebruiken. Maar zij moesten weer zo speciaal doen en deze term ervoor gebruiken. Het is al langer dan een decennium dat ik chemie heb gehad dus die vakjargon ken ik allesbehalve! KOOLSTOFDIOXIDE zou ik wel hebben verstaan! Ik vind dit schandalig, ze hadden evengoed de chemische formule kunnen gebruiken om het even moeilijk te maken.

Nu moet ik weeral wachten en weeral 15 euro betalen... Ik wilde klagen maar die mensen in brussel verstaan de ballen Nederlands dus heb ik mijzelf de moeite en het gestotter, wegens gebrek om mijzelf te uiten in het Frans, bespaard. In beroep gaan is niet mogelijk en omdat er sowieso dossierkosten aan verbonden zijn zou het mij even duur of duurder uitkomen.

Weeral wachten tot volgende week...
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Tweede poging: 40/50

Bericht door GRO »

Heb je onze proefexamens ook gemaakt???
Alle examenvragen zitten toch ook in onze proefexamens. En 40/50 wil zeggen dat je tien vragen fout had.
Als ik hieronder de reacties van anderen lees, dan halen veel jongeren 48/49/50 op 50.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Tweede poging: 40/50

Bericht door Inazuma »

De vraag luidde: in welke stof wordt STIKSTOFDIOXIDE omgezet?
Stikstofdioxide wordt omgezet in ozon.
Ik wist dat CO2 wordt omgezet in ozon omdat het letterlijk op jullie website stond, behalve dat jullie het woord uitlaatgassen gebruiken.
KOOLSTOFDIOXIDE zou ik wel hebben verstaan
Door de CO2-heisa ben je dat gas denkelijk gaan verwarren met uitlaatgassen in het algemeen.

Maar er zitten veel meer - en veel ongezondere - stoffen in uitlaatgassen dan CO2 ...

C02 wordt dus NIET omgezet in ozon.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Tweede poging: 40/50

Bericht door GRO »

CO2 wordt omgezet in ozon omdat het letterlijk op jullie website stond
Je citeert onze site foutief hoor, want dat staat zo helemaal niet op onze site, noch in onze proefexamens.
Gast

Re: Tweede poging: 40/50

Bericht door Gast »

Ah zo, het is goed om te weten dat ik dan toch fout zat. Ik had inderdaad uitlaatgassen beschouwd als CO2. En derhalve dacht ik ook dat CO2 wordt omgezet in ozon.

En neen ik heb het examen niet gedaan, wegens tijdgebrek. Wel de vragen per hoofdstuk en de theorie gestudeerd. Maandag slaag ik zeker.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Tweede poging: 40/50

Bericht door GRO »

De vragen bij de hoofdstukken zijn gewoon een controle om te zien of je het hoofdstuk hebt begrepen.
Wat tijdens het echte examen aan bod komt is ook verwerkt in onze proefexamens.

Veel succes.
Slak

Re: Tweede poging: 40/50

Bericht door Slak »

Nu zal ik het examen eens proberen.
Plaats reactie