Beste,
Binnenkort heb ik mijn praktisch examen voor de motor. Hiervoor zou ik graag zelf nog oefenen met mijn eigen motor op een parkeerterrein, maar het probleem is dat ik niet al de afmetingen voor de manoeuvres ken zodat ik deze ook realistisch kan oefenen.
De afmetingen die ik graag zou kennen, indien mogelijk is de afstand tussen de kegels voor de slalom?
Ik vroeg me ook af in hoeverre je in de uitwijkmanoeuvre moet afwijken? Concreet bedoel ik hiermee of je 2 meter of dergelijk moet uitwijken?
Ten slotte: wat was het moeilijkste onderdeel van dit?
mvg
praktisch examen (A)
-
Gastt
Re: praktisch examen (A)
En ook graag de breedte en lengte van manoeuvre 3 (U-vorm: motor achterwaarts stapvoets verplaatsen)
-
Wouter
In de brochure van GOCA voor rijbewijs A staat op de laatste pagina een schema, met alle afmetingen erbij.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
-
Gastt
Daar had ik al gekeken. Enkel de afmetingen die ik in het begin vermelde, vond ik niet terug bij de afbeelding.
-
Wouter
Ze staan er wel op hoor.
Wat ik er van kan maken:
4,5m tussen de kegels voor slalom, en de eerste kegel staat op 2m van de uitgangspositie na manoeuvre 3 (de U dus)
Voor de U: een halve cirkel, met straal van de binnencirkel 1,75m en de breedte van de strook 1,2m (dus de straal van de buitencirkel wordt 2,95m).
Als je zelf even doorredeneert kom je uit dat de middelpunten van begin- en eindpositie voor deze U-beweging 4,7m van mekaar liggen als ik me niet vergis.
Wat ik er van kan maken:
4,5m tussen de kegels voor slalom, en de eerste kegel staat op 2m van de uitgangspositie na manoeuvre 3 (de U dus)
Voor de U: een halve cirkel, met straal van de binnencirkel 1,75m en de breedte van de strook 1,2m (dus de straal van de buitencirkel wordt 2,95m).
Als je zelf even doorredeneert kom je uit dat de middelpunten van begin- en eindpositie voor deze U-beweging 4,7m van mekaar liggen als ik me niet vergis.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)