Rijbewijs 18m + verzekering

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Refzijnisplezant
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2012, 10:40

Rijbewijs 18m + verzekering

Bericht door Refzijnisplezant »

Beste vrienden,

Ik heb het praktijkboek doorgenomen, knappe informatie! Proficiat aan de makers.

Ik ben momenteel bij VAB Antwerpen rijlessen aan het volgen, ben 12u ver en alles verloopt prima. De instructeur vind dat ik al prima kan rijden, enkel wat finetuning en nood aan ervaring zoals de juiste momenten zoeken om terug te schakelen etc etc.

De kans is dus zeer groot dat ik na 20u het bekwaamheidsattest zal behalen. Vermits mijn vader zijn wagen niet wil afstaan en mij ook niet wil leren rijden (zenuwachtig van aard en is er echt niet geschikt voor) ben ik dus opzoek naar een wagen. Hierbij hoort dus ook een verzekering. Ik heb het praktijkboek gelezen maar het is me nog niet 100 % duidelijk.

Binnen 2 weken zou ik het attest dus in handen kunnen krijgen;

- Krijg ik dat attest dadelijk mee? Of gaat hier een periode over?
- Ik zoek dus een autootje, men heeft me wijsgemaakt dat deze het best onder de 60 kw blijft. Mijn voorkeur gaat uit naar Citroen C3 zoals op de rijschool. Vraag is kent iemand een verzekering die mensen in mijn geval (rijbewijs voorlopig met 18 maanden) verzekert? Is dit uberhaupt mogelijk? En iemand een gedacht van de richtprijs?
- Als ik in garage X nu een auto vind, kan ik deze auto dan meestal laten staan tot ik via de verzekering de platen heb? Duurt dit gemiddeld lang?

Sorry voor de vraagjes, alvast bedankt voor de antwoorden.

Steven
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Rijbewijs 18m + verzekering

Bericht door bert.covens »

Refzijnisplezant schreef: - Krijg ik dat attest dadelijk mee? Of gaat hier een periode over?
Op voorwaarde dat je instructeur je voldoende bekwaam acht, kan je dat attest meteen meekrijgen.
Refzijnisplezant schreef: - Ik zoek dus een autootje, men heeft me wijsgemaakt dat deze het best onder de 60 kw blijft. Mijn voorkeur gaat uit naar Citroen C3 zoals op de rijschool. Vraag is kent iemand een verzekering die mensen in mijn geval (rijbewijs voorlopig met 18 maanden) verzekert? Is dit uberhaupt mogelijk? En iemand een gedacht van de richtprijs?
Een auto laten inschrijven en verzekeren op naam van iemand met een voorlopig rijbewijs is perfect mogelijk. Alleen zou de prijs daarvan wel 's (schandelijk) duur kunnen zijn.

Met een voorlopig rijbewijs kan je ook rijden met de auto van je vader (wat in jouw geval helaas wat moeilijk ligt). Ook in dat geval geef je best je verzekeraar door dat er een beginnend bestuurder dat voertuig regelmatig bestuurt. Dat betekent weliswaar ook een (lichte) meerprijs.
Refzijnisplezant schreef: - Als ik in garage X nu een auto vind, kan ik deze auto dan meestal laten staan tot ik via de verzekering de platen heb? Duurt dit gemiddeld lang?
Toen ik mijn huidige wagen kocht, had ik die nummerplaten binnen de vier dagen al thuisgestuurd. Mijn garagist maakte er toen geen probleem over. Elke garagist weet zelf immers ook dat een nieuwe wagen verzekerd hoort te zijn en er nummerplaten op dienen te hangen voordat je ermee buiten kan rijden.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Rijbewijs 18m + verzekering

Bericht door GRO »

Wat ook kan is dat je vader die tweede auto koopt en een verzekering neemt.
Hij kan dan je verzekeringsmakelaar verwittigen dat jij met de auto ook leert rijden.
Zal wel goedkoper zijn.
soundtuner
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jan 2012, 11:27

Re: Rijbewijs 18m + verzekering

Bericht door soundtuner »

Ik heb dit probleem ook onderzocht voor mezelf en er zijn maar weinig verzekeraars die een tijdelijk rijbewijs doen verzekeren en je betaald iets van een 300 per jaar meer

ik heb hier een prijs opgave laten maken en ze hebben er maar een gevonden die de verzekering voor mijn celica 1.6 wou aannemen http://zev.be/index.php?option=com_cont ... &Itemid=21

prijs voor mijn celica was bij de bank wnr ik vast rijbewijs zou hebben 1400 en met voorlopig rijbewijs bij zev partner kwam dit op 1700 uit dus betaal de overpriced one tot je examen hebt gedaan en schakel dan over naar kilometer verzekeringvoor de laagste prijs :wink:

zodra je de gegevens hebt van de auto kan je ze een aanvraag doen ,dan krijg je binnen enkele dagen een telefoontje van ze om te zien hoe je de verzekering wil hebben samengesteld ,glasschade enz .. en dan heb je een offerte voor jezelf binnen een dag ;)

gegroet een veel succes danny
Refzijnisplezant
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2012, 10:40

Re: Rijbewijs 18m + verzekering

Bericht door Refzijnisplezant »

beste vrienden,

al even geleden dus tijd voor een update zo zijn jullie en mensen die opzoek zijn naar info weer wat informatie rijker.

Ik heb 18 rijlessen achter de rug, de laatste twee uur zouden geen probleem meer mogen geven om het bekwaamheidsattest te bekomen. Wie in de VAB rijschool thuis zit ... de laatste lessen heb ik steeds ++ achter de evaluatie van de rijuren.

Intussen heb ik een auto aangeschaft (Opel Corsa 1.2 Enjoy 2004) met nog geen 49.000 km zodanig dat ik alleen de baan op kan via een rijbewijs 18 maanden.

De wagen is vanmorgen gekeurd, en het aanvraagformulier voor inschrijving is bij de verzekeraar. Ik ben bij P&V, daar is mijn vader met de auto en brand ook waardoor ik met de verzekering rond de 570 - 620 euro zit wat zeer schappelijk is lijkt me. Ik verwacht eerstdaags de platen, en als ik mijn VR 18m in handen heb kan ik hopelijk volgende maandag mijn autootjes zelf gaan afhalen.

grtjs
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Rijbewijs 18m + verzekering

Bericht door de rijprof »

570 - 620 euro per jaar (12 maand) of per 6 maand ???...!
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Rijbewijs 18m + verzekering

Bericht door Gast »

per jaar, ik ken het exacte bedrag nog niet maar de BA schommelt ertussen. Is dus niet teveel als ik de andere offertes bekijk. Hierbij wel zeggen dat mijn vader er ook verzekert is en ook met de brandverzekering daar zit.
Gast

Re: Rijbewijs 18m + verzekering

Bericht door Gast »

Gast schreef:per jaar, ik ken het exacte bedrag nog niet maar de BA schommelt ertussen. Is dus niet teveel als ik de andere offertes bekijk. Hierbij wel zeggen dat mijn vader er ook verzekert is en ook met de brandverzekering daar zit.
Dit is wel belachelijk laag is nog goedkoper dan wat je met kilometer verzekering zou betalen met 7000km per jaar
Refzijnisplezant
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2012, 10:40

Re: Rijbewijs 18m + verzekering

Bericht door Refzijnisplezant »

Gast schreef:
Gast schreef:per jaar, ik ken het exacte bedrag nog niet maar de BA schommelt ertussen. Is dus niet teveel als ik de andere offertes bekijk. Hierbij wel zeggen dat mijn vader er ook verzekert is en ook met de brandverzekering daar zit.
Dit is wel belachelijk laag is nog goedkoper dan wat je met kilometer verzekering zou betalen met 7000km per jaar
ik kan er maar goed bij zijn hé, maar had ik mijn pa niet gehad die er verzekert is, was het wellicht pakken meer. Ik heb offertes die schommelen tussen 900 en 1200 euro.
Plaats reactie