Verkeersquiz: laden&lossen op bushalte

jurgends
Berichten: 154
Lid geworden op: 16 mei 2011, 21:56

Verkeersquiz: laden&lossen op bushalte

Bericht door jurgends »

Hey,

Ik deed de grote verkeersquiz http://www.degroteverkeersquiz.be/quiz" target="_blank en had deze vraag, die mij fout gerekend werd:

VRAAG 20
Je bent aan het verhuizen en vindt geen parkeerplek. Mag je de bushalte gebruiken om te laden en lossen?
Juiste antwoord: Ja, maar alleen om snel iets uit te laden
Uitleg:
Het is verboden om te parkeren op 15 meter voor en 15 meter achter het bord dat de halte aangeeft. Stilstaan om te laden en lossen mag wel, zij het onder strikte voorwaarden. Een aannemer kan aan een halte materialen lossen, maar mag niet blijven staan voor bijvoorbeeld een reparatie aan de stoep. Even stoppen met de auto om zoon- of dochterlief te laten uitstappen – kiss & ride – is toegestaan, wachten in de wagen wordt echter beschouwd als parkeren en mag dus niet.

Mijn fout gerekend antwoord: Ja als er geen bussen rijden

De vraag spreekt duidelijk over laden & lossen, daar staat geen tijdslimiet op. Enigste waar je op moet letten is dat je niet mag hinderen, daar is aan voldaan volgens mij als er geen bussen rijden. Ik ben het wel eens met de uitleg die ze geven, maar niet met het antwoord.

Wat denken jullie?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Verkeersquiz: laden&lossen op bushalte

Bericht door Inazuma »

wat waren de andere antwoorden ?
Jeff Williams
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2011, 08:59

Re: Verkeersquiz: laden&lossen op bushalte

Bericht door Jeff Williams »

Ja, ik wil ook weten wat waren de andere antwoorden? :D
Let‘s cross the bridge when we come to it
Hogan|Scarpe Hogan
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Verkeersquiz: laden&lossen op bushalte

Bericht door Inazuma »

Zowel
Ja, maar alleen om snel iets uit te laden
als
Ja als er geen bussen rijden
zijn eigenlijk fout.

Er staat geen tijdslimiet op laden en lossen.
Laden en lossen op een bushalte mag, maar dat hoeft daarom nog niet snel te verlopen.

Dat er wel of geen bussen rijden doet niets ter zake.
Er is geen stilstaansverbod aan de bushaltes, dus laden en lossen mag, eender of er bussen rijden of niet.
Het stilstaan is ook niet nodeloos hinderend (art 24, algemeen) want nodig om te kunnen laden of lossen.
jurgends
Berichten: 154
Lid geworden op: 16 mei 2011, 21:56

Re: Verkeersquiz: laden&lossen op bushalte

Bericht door jurgends »

Ik heb de test nog eens tien keer opnieuw gedaan maar de vraag niet meer gekregen ... (je krijgt telkens willekeurige vragen uit een niet al te groot hoopje). Misschien is de vraag er ondertussen wel niet meer.
Plaats reactie