HAASRODE
Deze ochtend om half 11.
(vriendelijke) examinator rechts achter.
Vrije begeleider: ik (moeder)
Bandenspanning, alle lampen en knopjes.
Vertrekken op de helling aan het examencentrum hoefde tot mijn verbazing niet (meer)!
Keren in dat straatje achter de kazerne (zijstraat van de Hertogstraat?)
Parcours: Via kazerne langs de Hertogstraat (voorbij Heilig Hart) naar Naamsesteenweg (veel zones 30, 50, voorrang van rechts,...)
Naamsesteenweg op richting Leuven, spoorweg over, na de kerk, in een soort bocht, een straatje naar rechts in (Groenstraat?) en daar ergens parkeren. En via wegjes die ik niet ken uiteindelijk uitkomen op de ring, richting station (verplichte richting).
Ring volgen tot kruispunt met Tiensestraat, daar naar links (Blijde Inkomst), daar ergens naar rechts, dan wat rondrijden daar in de buurt, Maria Theresiastraat, rondpuntje in de buurt van de vroegere studio's enz.
Terug Blijde Inkomststraat, naar rechts richting Ladeuze, maar daar naar links, pleintje rond >> Tiensestraat (verplichte richting).
Tiensestraat tot op het einde en aan de lichten oversteken nr Tiensesteenweg, die helemaal af tot aan de rode lichten naar rechts, die grote baan om naar de autostrade te rijden (waar je 90 mag).
Dan terug naar rechts en terug naar het examencentrum.
Een paar echt lastige of gevaarlijke situaties gehad: in de Hertogstraat een vuilniskar die vanuit de tegengestelde richting kwam (vanop de Naamsesteenweg) en zomaar vlak voor onze neus van zijn vak wegging en ging stilstaan op ons rijvak

dochter keihard remmen natuurlijk, want zoiets verwacht je gewoon niet, maar dan is ze hem voorzichtig voorbijgereden, het was juist daar waar er versmallingen zijn in de weg (met parkeerstroken en zo) en ze kon die vuilniskar maar nét voorbij.
En terwijl zij stopte voor een zebrapad met voetganger, stak een andere auto haar voorbij en miste ternauwernood die voetganger

(op de ring, een zebrapad zonder rood licht).
resultaat: GESLAAGD!!

zonder een enkele opmerking en met ECO +
Een tevreden moeder en een tevreden dochter!
Al 3 kinderen zelf leren rijden, alledrie van de eerste keer geslaagd, nog 2 te gaan, maar ik ben dus al over de helft

Het beste bewijs dat je ook met vrije begeleiding goed kan leren autorijden.
Mijn grote dank aan deze site en forum, de makers van het praktijkboek en de rijprof!! Bij elk kind ben ik hier opnieuw wat komen lezen en heb ik (en zijzelf ook) het praktijkboek doorgenomen.
Ik moet zeggen dat ik hier altijd nog wel iets bijleer!
Keep up the good work!