overstappen van oude naar nieuwe systeem

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

overstappen van oude naar nieuwe systeem

Bericht door gast »

Code: OVERSTAPPEN VAN OUDE NAAR NIEUWE SYSTEEM

Heb je nog een voorlopig rijbewijs of leervergunning van voor 1 september 2006, dan kan je gewoon verder je opleiding volgen in het oude systeem, of je kan je voorlopig rijbewijs of leervergunning gaan inwisselen op het gemeentehuis en overstappen naar het nieuwe systeem.

Ook hier geldt dat je sinds minder dan 3 jaar geslaagd moet zijn voor het theoretisch examen.

Stap je over naar het nieuwe systeem, dan tellen de uren rijschool die je al gevolgd hebt mee &#40gedurende een periode van 3 jaar&#41 voor de 20 uren rijschool die vereist zijn om een voorlopig rijbewijs zonder begeleider te behalen.

Vanaf 1 december geldt voor iedereen het nieuwe praktijkexamen. Ook de kandidaten die voor 1 december al slaagden voor de manoeuvres op het privéterrein maar nog niet voor de proef op de openbare weg zullen vanaf 1 december het nieuwe praktijkexamen volledig moeten afleggen, met inbegrip van de manoeuvres op de openbare weg.

Dit vond ik op de infobrochure en op jullie site. Ik begrijp nu niet of ik verplichte rijuren moet volgend in een erkende rijschool of niet. Ik zou gewoon verder willen oefenen met mijn twee begeleiders. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Als je met een begeleider gaat rijden ben je niet verplicht om uren te nemen.

Het staat trouwens duidelijk in de tekst dat de uren meetellen voor de mensen die hun 20 uren nodig hebben om te kunnen rijden zonder begeleider.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie