**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
naomime

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door naomime »

EXAMENCENTRUM: DEURNE

- Zat de examinator naast of achter jou?
Rechts achter.

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Vrij te kiezen.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Zonder haperen in een mooie S-vorm (+ auto veilig achterlaten, uitstappen, rondje lopen,...). Omdat ik geen servo heb mocht ik 'droogsturen' al was dit niet nodig. Dit ook bij het keren.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Ruitenwisservloeistof, pinkers, remlichten, dimlichten en ruitenwissers. En hoe ik mijn zetel en spiegels instel.

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Begeleider.

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ?
Moeder.

Resultaat:

Geslaagd.

Te verbeteren was het missen van een zone 30-bord en niet gestopt voor een voetganger. Verder reed ik goed.

Dit was mijn 2de poging, de eerste x reed ik een foute straat in en toen was het feestje snel afgelopen. :-)

Was een zeer vriendelijke en rustige examinator (Walter; lange, smalle man met kort bruin haar en snorretje) en 'prettig' om mee te rijden.

Wat betreft het 'beruchte Deurne': Als je kan rijden wordt je heus niet gebuisd en de examinatoren zijn correct maar vriendelijk. De roddels betreffende dit examencentrum zijn niet terecht.
kroket

Bericht door kroket »

EXAMENCENTRUM: EREMBODEGEM

Achter

In de volledige straat

S beweging

Alles wat er mogelijks te vragen is, behalve koelvloeistof, ruitenwisservloeistof, remvloeistof

rijschool

Geen enkele opmerking, alles was goed.
Geslaagd
Fleur

Bericht door Fleur »

EXAMENCENTRUM: DEURNE

- Zat de examinator naast of achter jou? Rechtsachter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? ' In deze straat mag u ergens keren'
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? ' Achter die grijze auto daar mag u parkeren in een vlotte s-beweging'
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? ruitenwisservloeistof, dimlichten, mistlichten,grootlichten, ontvriezing achteraan, pinkers, ruitenwissers, zetel en spiegels goedzetten en uitleggen
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? Begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? Papa

Ik heb eerst 6u les gevolgd bij de rijschool en dan verder geoefend met mijn ouders.

Resultaat:GESLAAGD (van de eerste keer)

Opmerking: een keer geen voorrang gegeven, voor de rest was alles goed.
haasrodeBDT

Bericht door haasrodeBDT »

EXAMENCENTRUM: HAASRODE

Ben vandaag gebuisd door onnozele fouten;
te veel gebruik van koppeling;parkeren onvoldoende; en kleine foutjes zoals spiegels vertrekken op bergop maar voor de rest zei de examinator dat ik goed op weg was maar nog wat moest oefenen
kan iemand mij zeggen wanneer ik best terug een nieuw afspraak maak
de rijprof

Bericht door de rijprof »

haasrodeBDT schreef: Ben vandaag gebuisd door onnozele fouten;
te veel gebruik van koppeling;parkeren onvoldoende; en kleine foutjes zoals spiegels vertrekken op bergop maar voor de rest zei de examinator dat ik goed op weg was maar nog wat moest oefenen
Dat zijn geen onozele fouten. Er is nog werk aan de winkel.
Je maakt best een nieuwe afspraak wanneer je die fouten niet meer maakt.

zie ook : http://www.derijprof.be" target="_blank
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Ben vandaag gebuisd door onnozele fouten;
Foutief gebruik van het koppelingspedaal en parkeren onvoldoende. Dat wil zeggen dat je toch nog een tijdje zult moeten oefenen. Zeker wanneer je het eerste punt foutief hebt aangeleerd, krijg je dat niet in een twee drie opnieuw afgeleerd.

Lees ook ons praktijkboek grondig door. Daar staan alle aangehaalde punten (koppeling, parkeren, spiegels, bergop) behandeld.
DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER (klik)

Afbeelding
Cédric

Bericht door Cédric »

EXAMENCENTRUM: ROESELARE

Schuin achter

Mocht de plaats zelf kiezen

"Parkeer eens achter de rode bestelwagen.", uitstappen en weer instappen.

Remolie aanduiden
+ ruitenwissers, alle lichten (behalve mislicht) aanleggen

Begeleider

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Vader

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Enkel met bereider, maar wat kennis van een bevriende rijinstructeur gekregen

Geslaag in... 1 keer.
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: KONTICH

- Zat de examinator naast of achter jou? schuin achter

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? in deze straat keren, voor het volgende kruispunt

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Achter die "merknaam" zetten. Even paniek omdat ik totaal niet wist hoe dat merk eruit zag, bleek het merk nog fout te zijn :p Heeft dan gewoon de auto aangewezen. Er stond wel een auto achter ook (heb dus tussen 2 auto's moeten parkeren) maar was genoeg ruimt tussen

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?Bandenslijtage (heb wielen niet moeten draaien, gewoon moeten uitleggen) ruitenwissers, pinkers, claxon, zeggen hoe je weet dat je goed zit, spiegels, remlicht, andere lichten

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? alleen met begeleider

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....) papa

Resultaat: was de 2e keer en geslaagd. geen enkele opmerking, alleen eco + maar dat is positief denk ik :D
brdy

Bericht door brdy »

EXAMENCENTRUM: BRUGGE

- In welk examencentrum ben je geweest? Brugge
- Zat de examinator naast of achter jou? Rechts achter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Op een kruispunt werd gevraagd links af te slaan en daarna in die straat te keren.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? In een S-beweging achter een auto parkeren.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Aantonen ruitenwisservloeistof, pinkers & remlicht
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? Rijschool, vorige keer met m'n ma als begeleider geweest

Resultaat: GESLAAGD, geen opmerking op m'n resultatenblad.

Zeer vriendelijke examinator. Zei tijdig welke baan ik moest nemen.
Een groot verschil bij m'n vorig rijexamen... die examinator zat constant te blazen, zuchten, schrijven, ... En vind
nochtans dat ik hetzelfde heb gereden als daarvoor
Gast125

Bericht door Gast125 »

EXAMENCENTRUM: SINT-NIKLAAS

- Zat de examinator naast of achter jou? Rechts achter
- Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen? Examinator vroeg gewoon om in de straat waar we reden te keren. Krak dezelfde straat als diegene waar ik een uur eerder met m'n instructeur nog keerde.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? De examinator vroeg om achter de eerste auto te parkeren. Er was meer dan ruimte genoeg.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Ik moest de remvloeistof tonen. Dus motorkap open en tonen waar remvloeistof moet. Verder vroeg hij ook naar de ontwaseming van de achterruit een 'den blazer' van de auto. Ook de hele reutemeteut van lichten, klaxon, ruitenwissers.
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? Rijschool. Eerst 24u gereden met de rijschool na 20u was ik nog niet klaar om al alleen te rijden), daarna veel samen met m'n vriend gereden. Vervolgens heb ik nog 4u met de rijschool geoefend en tenslotte examen gedaan met de rijschool. (ik was een beetje een hopeloos geval :-P) M'n instructeur heeft heel veel geduld met me moeten hebben en heeft dat schitterend gedaan (rijschool Sanderus in Sint-Niklaas).

Resultaat: Zelfs als hopeloos geval ben ik van de eerste keer geslaagd!

Ik kreeg een onvoldoende op voorrang verlenen omdat ik door de zenuwen een kruispunt te snel naderde en daardoor een auto niet op tijd gezien had. M'n instructeur vertelde dat m'n examinator me daar in principe ook terecht voor had kunnen buizen.
Ik wist zelf ook dat ik in fout was en dacht eerlijk gezegd dat ik daar al gebuisd was, maar ik ben gewoon goed blijven doorrijden zonder te veel stress en ik heb verder ook geen enkele voorrang meer gemist. Ik denk dat hij daarom ook mild geweest is.
Ik had ook een opmerking over mijn te lage snelheid (voorbehoud).

Soit, nu ik dat papierke binnen heb, kan ik op mijn gemak verder blijven 'oefenen' zodat ook die werkpuntjes helemaal uit m'n rijstijl verdwijnen.
Gast13254

Bericht door Gast13254 »

EXAMENCENTRUN: DEURNE

- Zat de examinator naast of achter jou? Schuin achter me
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? We reden een straat in en daar mocht ik zelf kiezen, ging van eerste keer goed.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? In een straat vlakbij de straat waarin ik moest keren moest ik parkeren achter een zwarte auto, ging ook direct goed, was wel vergeten te pinken zei ze( alhoewel ik er zeker van ben dat ik dit heb gedaan, maar pinker is terug afgesprongen met het draaien gok ik)
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Stand,Dim,Grootlichten, pinkers, remlichten, remvloeistof, hoe je moet zitten in de auto.
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? Met een begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
mijn vader

Ben op de dag dat ik 18 werd meteen opgegaan(had al bijna een jaar m'n theoretisch), en was direct geslaagd.
Misschien toch ietwat hoop voor diegene die in Deurne op moeten. Het heeft misschien een slechte naam maar als je weet wat je doet valt het goed mee!
TomB

Bericht door TomB »

EXAMENCENTRUM: SINT-DENIJS-WESTREM

- Zat de examinator naast of achter jou? Rechtsachteraan
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Toen ik de straat indraaide zei hij dat ik hier moest draaien, maar dat ik enkel de rijbaan mocht gebruiken en het verkeer niet mocht hinderen. Was een smallere straat dan ik gewoon was, dus ik vreesde dat ik teveel bewegingen ging moeten uitvoeren, maar is toch in drie keer gelukt. Gelukkig ook geen verkeer, dus daar had ik geen last van (wel veel in de spiegels en achterom gekeken om te tonen dat ik er wel rekening mee hou)
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Hij zei, parkeer achter die witte auto daar. Ging perfect, geen verkeer. Toen ik mijn motor aflegde en ik moest uitstappen, merkte ik wel plots dat hij zijn ruit omlaag had gedaan. Ik wou die dus ook dicht doen, maar dat hoefde niet. Naar trottoir gewandeld en dan terug in de auto.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Motorklep opendoen, ruitenwisservloeistof aanduiden. Daarna knipperlichten, remlicht en achtermistlicht
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? Met een begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....) Een goeie vriend.

Het was een lange rit, maar ik ben (grotendeels) kalm gebleven en dan lukt het rijden wel. Ik ben rond acht uur vertrokken, dus best), wel veel verkeer en fietsers (die zelfs geen moeite meer doen om aan de rechterkant van de baan te blijven) dus moest ik af en toe best lang wachten. Eén keer mijn examinator niet goed verstaan, ik dacht dat hij rechtdoor had gezegd, maar het was rechts. Nog kunnen corrigeren met knipperlicht, maar de blauwe Audi achter mij vond het toch nodig om te toeteren (examinator vond dat hij overdreef). Toen dacht ik dat ik gebuisd was, want hij deed me terug naar het examencentrum rijden en ik had nog geeneens moeten parkeren. Maar in de straat voor we er waren moesten we zo lang wachten voor een stoplicht en een kraan die uit de weg moest, dat ik plots opnieuw mocht keren en we verder deden. Dan wel één fout gemaakt, moest drukke baan over naar links, maar slecht zicht en de spiegel aan de overkant was echt niet goed te zien. Dus bij het oversteken kwam er plots een auto af van links, die, je raadt het al, begon te toeteren. Dat was al op het einde van mijn examen dus toen zat ik echt wel te vloeken dat ik het zo verknald heb. Maar we kwamen toe en de examinator vond dat ik erg goed gereden had. En hij zei ook dat die laatste situatie echt een moeilijke plaats is, waar je eigenlijk over het fietspad moet rijden om perfect zicht te hebben, dus hij vond opnieuw dat de andere bestuurder overdreef.

Geslaagd dus, met veel dank aan mijn drie begeleiders en aan de examinator, die zowat de vriendelijkste mens ter wereld moet zijn. Ook een dikke merci aan het gratis rijbewijs online forum en de rijprof, ik heb echt veel bijgeleerd via het forum en het praktijkboek!

Mijn resultaat:
10. Defensief rijden: onvoldoende > 10.5 richtingsverandering (één keer niet geknipperd bij afslaan rotonde)
Opmerkingen: Eco + 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1

Betekent die Eco + dat ik goed heb gereden of net niet? En wat betekenen die getallen erna?
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

ECO+ geeft aan dat je ecologisch (milieuvriendelijk) goed gereden hebt.
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:Resultaat: was de 2e keer en geslaagd. geen enkele opmerking, alleen eco + maar dat is positief denk ik :D
Klopt, dat is OK.
Proficiat.

TomB schreef: Mijn resultaat:
10. Defensief rijden: onvoldoende > 10.5 richtingsverandering (één keer niet geknipperd bij afslaan rotonde)
Opmerkingen: Eco + 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1

Betekent die Eco + dat ik goed heb gereden of net niet? En wat betekenen die getallen erna?
Eco + is OK

1.x gaat over voertuigbediening.
11.x over de maneuvers.
de rijprof

Bericht door de rijprof »

TomB schreef:Ook een dikke merci aan het gratis rijbewijs online forum en de rijprof, ik heb echt veel bijgeleerd via het forum en het praktijkboek!
Graag gedaan :) en proficiat :wink:
Plaats reactie