Aanvraag duplicaat gelijkvormigheidsattest

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Jesse
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 apr 2009, 17:37
Locatie: Leuven

Aanvraag duplicaat gelijkvormigheidsattest

Bericht door Jesse »

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Yamaha Virago 250, ik heb de motor tweedehands aangekocht, maar de vorige eigenaar is het gelijkvormigheidsattest kwijt (wel attest van verlies door de lokale politie).
De motorfiets, met bouwjaar 1988, is door een particulier geïmporteerd van uit de Verenigde Staten.

Het gelijkvormigheidsattest is dus afgeleverd door een keuringsstation naar aanleiding van een gelijkvormigheidsprocedure bij de invoering van de motorfiets.
Graag had ik dus een duplicaat aangevraagd van het gelijkvormigheidsattest, aangezien dit niet kan bij een officiële Yamaha verdeler.

Weten jullie waar ik terecht kan om een nieuw/duplicaat aan te vragen van het gelijkvormigheidsattest?


Greetz,
Jesse
Laatst gewijzigd door Jesse op 06 jun 2011, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand houdt van files, maar toch staat iedereen er voor in de rij (!)
GRO
Administrator
Berichten: 12773
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Aanvraag duplicaat gelijkvormigheidsattest

Bericht door GRO »

Zal niet zo evident zijn. Normaal gesproken moet je, als je een voertuig koopt, aan de verkoper dat attest vragen.
Ik hoop voor jou dat er hier iemand op het forum jou kan helpen.
Jesse
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 apr 2009, 17:37
Locatie: Leuven

Re: Aanvraag duplicaat gelijkvormigheidsattest

Bericht door Jesse »

GRO schreef:Zal niet zo evident zijn. Normaal gesproken moet je, als je een voertuig koopt, aan de verkoper dat attest vragen.
Ik hoop voor jou dat er hier iemand op het forum jou kan helpen.
Ja, inderdaad, maar de verkoper is een oude kennis (en verkoop was met factuur, hij heeft een motowinkel), maar hij zei dat je het gewoon bij de Yamaha verdeler kan opnieuw aanvragen met het attest van verlies van de politie. Maar nu las ik hier => http://www.km.be/kmnl/pages/text/autokeuring/faq.html" target="_blank bij 'WAT MOET IK DOEN BIJ VERLIES VAN HET GELIJKVORMIGHEIDSATTEST OF COC VAN MIJN VOERTUIG?', dat het bij een ingevoerd voertuig dus het GVA kan aangevraagd worden bij een keuringsstation (omdat de GOCA bij de invoering dus de gelijkvormigheid heeft op papier gezet d.m.v. testen)

Groeten,
Jesse
Niemand houdt van files, maar toch staat iedereen er voor in de rij (!)
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4323
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Aanvraag duplicaat gelijkvormigheidsattest

Bericht door Stefan Peeters »

Voor een motorfiets neem je best contact op met de invoerder van het merk in kwestie.
Ik heb ooit geïnformeerd bij BMW, en daar kon ik een nieuw attest bekomen tegen ongeveer 120 euro.

In jouw geval moet je dus terecht bij Yamaha België.

Een motorfiets passeert niet via Goca, dus daar kan je niets gaan zoeken.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11373
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Aanvraag duplicaat gelijkvormigheidsattest

Bericht door Inazuma »

jessevds schreef: Ja, inderdaad, maar de verkoper is een oude kennis (en verkoop was met factuur, hij heeft een motowinkel), maar hij zei dat je het gewoon bij de Yamaha verdeler kan opnieuw aanvragen met het attest van verlies van de politie. Maar nu las ik hier => http://www.km.be/kmnl/pages/text/autokeuring/faq.html" target="_blank bij 'WAT MOET IK DOEN BIJ VERLIES VAN HET GELIJKVORMIGHEIDSATTEST OF COC VAN MIJN VOERTUIG?', dat het bij een ingevoerd voertuig dus het GVA kan aangevraagd worden bij een keuringsstation (omdat de GOCA bij de invoering dus de gelijkvormigheid heeft op papier gezet d.m.v. testen)
Bij grijze import - dus buiten de Belgische invoerder om - werd vaak een ander Belgisch PVG opgemaakt voor een batch voertuigen, of keuring als alleenstaand geval uitgevoerd.
In dat geval gaat men bij Yamaha BE geen PVG kunnen uitgeven ...

Vragen, en kijken wat ze daar zeggen.
Plaats reactie