**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
Inazuma

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Inazuma »

CV schreef:Doordat ik haar niet verstond, zei papa na wat de examinator allemaal vroeg.
De begeleider moet tijdens het examen zwijgen.
Wijs je pa daar duidelijk op als hij je opnieuw begeleidt tijdens je volgende examen.

Als JIJ de examinator niet duidelijk verstaat, moet JIJ vragen om de vraag te herhalen of duidelijker te spreken.
Daarna sneed ik nogal bruut de auto waarachter ik moest parkeren over, zodat ik er naast stond en mijn papa schrok
Je begeleider schrikt er zelf van.
Dan sta je kort hoor ...

Welke opmerkingen staan er nog op het blad ?
de rijprof

Bericht door de rijprof »

We waren er niet bij, maar ik vermoed dat je akelig dicht naast die auto stond opgesteld.
Bij de minste beweging achteruit dat je schuin rijdt, kan het al genoeg zijn om een dikke kras te trekken op de zijflank van die andere auto.

Een bijna aanrijding wordt meestal als 'slecht' (gebuisd) gequoteerd.
Hou best minstens 50 cm zijafstand.
Daarna sneed ik nogal bruut de auto waarachter ik moest parkeren over, zodat ik er naast stond en mijn papa schrok
Misschien moet je ook oefenen op het traag rijden met slippende koppeling.
Als je papa er van schrok, zal het wel echt onverwachts en te snel geweest zijn.

Je kan uit dit voorval leren. Volgende keer beter. :wink:

Klik ook eens >>> hier
Gast

Bericht door Gast »

Examencentrum Deurne

Zat de examinator naast of achter jou?
naast

Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Kwam in een redelijke brede straat en hier moest ik gewoon keren.

Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Na het keren in de straat, zei de examinator: Parkeer je achter die rode auto.
Dit heb ik 2 keer moeten doen, omdat ik eerst zogenaamd 2 s-bewegingen heb gemaakt.
2de keer zonder geen enkel probleem!

Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Alle lichten, pinkers, claxon, voorruit- en achterruit ontwaseming en motorolie onder de motorkap.

Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Begeleider

Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Met mijn moeder.

Resultaat?
Geslaagd, zonder 1 opmerking!
Is echt veel makkelijker, dan iedereen denkt.

'k zou nog zeggen, iedereen veel succes ;)
de rijprof

Als je goed kunt rijden is het gemakkelijk.
Teveel mensen denken van zichzelf dat ze goed kunnen rijden en dan kan het wel eens tegenvallen.
Proficiat :wink:
Gast

Bericht door Gast »

de rijprof schreef:
Als je goed kunt rijden is het gemakkelijk.
Teveel mensen denken van zichzelf dat ze goed kunnen rijden en dan kan het wel eens tegenvallen.
Proficiat :wink:
Persoonlijk heb ik niet al te veel geoefend.
Je moet het gewoon rustig aan doen..

Wat ook een voordeel is ( voor de verkeersregels), is op je 16de al een rijbewijs A3 hebben en dan ook met je brommer rijden!
Ik deed laatst, jaarlijks 15duizend km met de brommer.
Dagelijks +60km voor alleenmaar woon-school verkeer..
De talrijke ritten niet meegeteld!
Gast

Re:

Bericht door Gast »

Heinrich schreef:EXAMENCENTRUM ...

Jeps, examinator zat naast mij,

Kmoest eerst een kaartje trekken en moest dan:

-ruitenwisservloeistof aanduiden
-zeggen waarop ik moet letten als ik vertrek (gordel, stoel, spiegels,...)

dan zijn we vertrokken en heeft ze ergens in een straat gezegd: ge moogt u hier in deze straat keren.

En parkeren is gewoon achter nen auto (ge krijgt heel veel plek).

Ik was gebuisd omdat ik teveel mijnen ambriage gebruike (vind ik eigenlijk wel vrij dom om dat als enig argument te gebruiken), want al de rest was goed zei ze...

dat had ik ook en iedereen vind ht belachelijk iedereen die ik ken zei net of mensen die een jaar hun rijbewijs hebben alles doen zoals op het exaam ik vind het echt muggen zifters of nee ze moeten u laten buizen omdat wss de rijscholen geen geld meer hebben
Inazuma

Re: Re:

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:net of mensen die een jaar hun rijbewijs hebben alles doen zoals op het exaam
Je moet niet vragen hoe het dan binnen een jaar gesteld zou zijn met mensen die zelfs op hun examen al niet goed rijden ... als men die er ook maar zou doorlaten.

Je moet je eigen nonchalance bij het rijden niet verwarren met muggenzifterij van de examinator.
de rijprof

ik vind het echt muggen zifters of nee ze moeten u laten buizen omdat wss de rijscholen geen geld meer hebben
Denk je dat de rijscholen hierdoor 1 eurocent meer verdienen?
Wat heeft het examencentrum met de rijschool te maken? NIETS!
Je mag examencentra en rijscholen niet met elkaar verwarren.
Rijscholen zijn er om mensen te helpen en proberen om zoveel mogelijk hun leerlingen er door te krijgen.
Dus voortaan opletten met wat je schrijft! :evil:
Gast

Bericht door Gast »

Examencentrum Brugge

Schuin achter

In een rustige doodlopende straat met enkele geparkeerde auto's, in 3 keer kunnen keren.

De examinator duidde een auto aan waar ik achter moest parkeren, van de eerste keer gelukt in een vloeiende S. Daarna moest ik uitstappen en terug instappen.

Ik moest de ruitenwisservloeistof aanduiden onder de motorkap, daarna vroeg ze alle lichten (knipperlichten, mistlamp, dimlichten, remlichten).

Begeleider

Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Met mijn moeder.

Het parcours viel goed mee, niet in Brugge-centrum moeten rijden maar een deel in de bebouwde kom en een stuk expressweg. In 25 minutjes was het al afgelopen :P

Resultaat?
Geslaagd! Ik heb goed gereden zei ze, alleen soms wat te snel in de bochten. Op dat blad stond Eco- maar ik heb snel genoeg naar een hogere versnelling geschakeld denk ik.
Wouter

Bericht door Wouter »

Proficiat :)
Op dat blad stond Eco- maar ik heb snel genoeg naar een hogere versnelling geschakeld denk ik.
Dat gaat niet enkel over tijdig opschakelen, maar ook bijvoorbeeld over de juiste remtechniek.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast

Bericht door Gast »

Examencentrum Kontich

In welk examencentrum ben je geweest:
Kontich

Zat de examinator naast of achter jou:
Achter begeleider

Het keren in de straat:
Voor het einde van de weg mocht ik mij ergens keren

Het parkeren achter een auto:
Parkeren achter een auto die de examinateur had gekozen

Voorafgaande controles:
Bandenspanning en alle andere standaard controles. De man was zeer geïrriteerd om te beginnen, vroeg waarop ik moest letten en toen ik alles opgesomd had (Knie lichtjes gebogen, niet te recht, polsen op stuur, hoofdsteun, spiegels en geen gedraaide gordel) bleef hij maar vragen 'en wat nog?' ik denk dat wat ik opgenoemd heb wel meer als voldoende is?? Zelfs over de bandenspanning deed hij knap lastig... had alles mooi aangewezen (sticker aan deur, ventiel en groef) en toch blijven vragen hoe ik op deze moment kon zien of de spanning goed was... :?

Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest:
Begeleider, maar wel 20uur rijschool gedaan

Als je met een begeleider geweest bent, wie was het:
Schoonbroer

Resultaat:
Gebuisd

Ook heb ik 61euro moeten betalen aangezien ik mijn vorig examen heb moeten afzeggen wegens een polsbreuk...
Weet niet hoe dat zit, maar volgens mij is dat wel niet juist? Ik kan er namelijk ook niet aan doen dat ik de dag ervoor zo iet voor heb...
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:Ook heb ik 61euro moeten betalen aangezien ik mijn vorig examen heb moeten afzeggen wegens een polsbreuk...
Weet niet hoe dat zit, maar volgens mij is dat wel niet juist? Ik kan er namelijk ook niet aan doen dat ik de dag ervoor zo iet voor heb...
Dat ligt zo vast in het KB over het rijbewijs.

Er zijn geen uitzonderingen voorzien, ook geen medische.

Artikel 63
§2. De retributiebijslag bepaald in § 1 moet betaald worden door :

1° de kandidaat die zich niet aanmeldt voor een praktische proef waarvoor hij zich heeft laten inschrijven, zonder het examencentrum ten minste twee werkdagen, de zaterdag niet meegerekend, voor de dag van de proef te verwittigen.

Die bijslag is verschuldigd voor elke praktische proef waarvoor de kandidaat nalaat zich aan te melden. De kandidaat kan van het betalen van die bijslag worden vrijgesteld in geval van overmacht waarover de Minister of zijn gemachtigde oordeelt;

2° de kandidaat die zich voor het praktische examen heeft gemeld maar die het niet mocht afleggen om één van de volgende redenen :
a) het voertuig voldeed niet aan de voorschriften van dit besluit of bood geen voldoende veiligheid;
b) er was niet voldaan aan de vereisten voorgeschreven voor het voorlopige rijbewijs;
c) de kandidaat was niet in staat te sturen;
d) de kandidaat kon één van de documenten genoemd in de artikelen 35, 36 en 37 niet voorleggen of was niet vergezeld door de begeleider of de instructeur bedoeld in artikel 39, § 3;
e) de bestuurder van het voertuig van de categorie B bedoeld in artikel 39, § 4, was niet in staat om te sturen of het voertuig bood geen voldoende veiligheid;
f) de kandidaat bedoeld in artikel 38, § 2 beschikte niet over de uitrusting voorgeschreven in dit artikel;

3° de kandidaat wiens examen onderbroken werd omdat hij niet voldoende vertrouwd was met de plaats en het gebruik van de bedieningsorganen van het voertuig.
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

Ook heb ik 61euro moeten betalen aangezien ik mijn vorig examen heb moeten afzeggen wegens een polsbreuk...
Van die 61 euro, zijn er 36 bij die je examen hebben gekost wat je wel hebt afgelegd.
de andere 25 zijn dus voor je examen wat je niet hebt afgelegd.

Jij kan er niet aan doen, het is een spijtige zaak.
Maar zij kunnen er ook niet aan doen, ze moeten namelijk hun examinatoren hun loon betalen, ook al gaat het examen niet door.
Resultaat:
Gebuisd
Je schrijft er niet bij waarom :?: ik denk niet dat dit is omwille van je voorafgaande controles :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Haasrode

Bericht door Haasrode »

Ik heb mijn Rijbewijs bij Mercator gevolgd ( 20u ). Ik heb mijn voorlopig Rijbewijs sinds Juni 2010.
Ik heb in Augustus 2010 een wagen gekocht en heb er in totaal 6000 km mee afgelegd. Ik kon zeer goed rijden en kende alle verkeersregels uit mijn broekzak. Ik zit maar met 1 groot probleem, mijn faalangst ! Ik heb mezelf uiteindelijk toch zo ver gekregen om mijn Praktijk examen te gaan afleggen in Haasrode op 9 Februari 2011. Ik was al vaak gaan oefenen in Heverlee, Leuven, haasrode omdat ik helemaal niet vertrouwd was met deze omgeving. Uiteindelijk was ik er klaar voor ! Ik stond om 7u s'morgens aan het examencentrum. Ik had een zalige examinator, niet oud, zeer vriendelijk, geen muggenzifter en heel rechtvaardig ! Resultaat : Ik was gebuist en terecht ! Ik heb fouten gemaakt om mijn examen die ik NOOIT op de openbare weg gemaakt heb...Ik wist overal waar het voorrang van rechts was en toch remde ik overal af om eerst te kijken alvorens ik door reed...Ik deed dit nooit ! Ik begrijp nog steeds niet waarom ik dat gedaan heb ? Het parkeren ging normaal ook vlekkenloos, maar op mijn examen was dit ook een echte ramp ! Zelfs schakelen ging niet meer vlot. Binnenkort moet ik terug examen gaan afleggen op 04 Maart 2011 maar om eerlijk te zijn durf ik niet meer ! Ik heb mijn Praktijk examen helemaal alleen moeten financieren, ik heb geen ouders nog familie om mij financieel te steunen. Maar als ik er volgende keer niet door ben dan zal ik genoodzaakt moeten zijn om mijn Rijbewijs te laten vervallen. Dit vergroot nu natuurlijk mijn faalangst ! Wat kan ik doen om minder zenuwachtig tegenover mijn examen te staan ?
Magiie

Bericht door Magiie »

Examencentrum Kontich

achter mijn begeleider(papa)

ben niet tot bij het keren geraakt kon al terug rijden naar examencentrum door stomme fout van mij

heb dit ook niet gedaan want er kwam een auto direct achter mij aan dus kon al doorrijden

Alle lichten, pinkers, claxon,ruitewisservloeistof onder de motorkap

Begeleider

Met mijn papa

Resultaat?
ik was gebuisd het was de 2 de keer al dat ik examen deed de eerste keer was ik er egt niet klaar voor maar nu was ik er egt zeker
van dat ik het kon en dat was ook zo zei mn exeminator maar ik had gewoon last van examenstress en dan had ik de domme fout niet gemaakt wie rijdt er nu ook in een straat dat hij niet in mag maarja ik weet dat ik fout was en dat ik het misschien niet had gedaan als het geen examen was maar ja nu 6 uurtjes
rijschool volgen en we zien wel weer verder :)
Plaats reactie