Ik zit met een vervelend probleem en hoop dat iemand hier me misschien kan helpen.
Ongeveer 1 jaar geleden slaagde ik voor mijn theoretisch rijexamen en kreeg het bijbehorende attest afgeleverd. Hiermee ben ik een voorlopig rijbewijs voor 36 maanden gaan halen. Vervolgens heb ik een tijdje met mijn ouders geoefend, maar aangezien die niet veel tijd hadden en ik bijna 18 werd heb ik besloten om 20 uur rijles te nemen en zo een voorlopig rijbewijs voor 18 maanden te halen. Ook hiervoor kreeg ik een attest afgeleverd. Het is intussen echter al 4 maanden geleden dat ik mijn lessen beëindigde, en in tussentijd ben ik helaas 2 dingen kwijtgespeeld
-mijn attest van het theoretisch examen
-mijn voorlopig rijbewijs 36 maanden
Als ik nu naar het gemeentehuis ga om mijn voorlopig rijbewijs 18 maanden te gaan halen (met het attest van 20u rijles) vertelt men mij dat ik een van beide verloren documenten nodig heb.
Mijn vraag: kan ik een deze documenten ergens terug opvragen zonder opnieuw mijn theoretisch examen af te leggen? Op het gemeentehuis vertelde men mij dat ik, om het voorlopig rijbewijs 36 maanden terug te verkrijgen (zodat ik daarmee het rijbewijs van 18 maanden kan halen
alle hulp is welkom