Mag ik van rijschool veranderen?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Drots

Mag ik van rijschool veranderen?

Bericht door Drots »

Hallo,

Ik heb twee maanden geleden mijn theoretisch examen gedaan en ik ben geslaagd! Dankzij deze site. Intussen ben ik begonnen met de praktijklessen in een erkende rijschool. ... maar het lukt niet goed. De eerste 15 uren waren heel moelijk, vooral omdat mijn eerste instructeur te snel vooruitging: eerste dag autostrade en ik moest steeds &quotgas geven!&quot terwijl ik doodsbang was.

Ik heb gevraagd om een andere instructeur en de volgende uren had ik drie verschillende: het was echter veel beter. Met hun voelde ik mij veilig in de auto. Ik heb al 20 uur gedaan (voor Model 2) maar 'stadsverkeer' heb ik nog niet onder de knie en ik moet extra lessen bijnemen. Sinds vorige week wacht ik op een telefoontje van de school voor een nieuwe afspraak: nog steeds niks. Ik heb gebeld en berichten achtergelaten: geen antwoord gekregen. De organisatie laat te wensen over.

Ik heb mijn spaarcentjes gebruikt om deze cursus te betalen maar ik heb de indruk dat ik door hun rommelige organisatie steeds maar extra uren moet nemen. Nu is mijn vraag: wat kan ik het beste doen? Kan ik de school een attest vragen van de gedane uren én van wat het resultaat was en in een andere school de resterende uren doen.

Graag jouw advies! Ik ben radeloos.

Met dank bijvoorbat,

Drots
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Je mag altijd van rijschool veranderen.

MAAR:

1. Je zult in de nieuwe rijschool terug 25 euro inschrijvingsrecht moeten betalen.

2. Je moet in de vorige rijschool een attest vragen van het aantal uur dat je al gevolgd hebt. Dat attest moet je dan in de nieuwe rijschool afgeven.

Hier zijn alvast een reeks rijscholen:

http://www.soundandvision.be/rijbewijs/ ... cholen.htm


Wat je natuurlijk ook altijd kan doen is eens praten met de baas van de rijschool waar je nu les volgt. Die man zal je dat zeker niet kwalijk nemen en misschien vinden jullie samen een oplossing.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Mag ik van rijschool veranderen?

Bericht door Inazuma »

Drots schreef: Sinds vorige week wacht ik op een telefoontje van de school voor een nieuwe afspraak: nog steeds niks.
Van wachten word je alleen oud.
Bel zelf, of ga er langs en regel het direct - nieuwe afspraak of attest zodat je naar een andere rijschool kan als je je bij deze rijschool niet lekker voelt.


Zeker in het begin is het nodig dat je je rijtechniek onderhoudt.
Plaats reactie