Een paar vraajes

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Serenità
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2011, 16:26

Een paar vraajes

Bericht door Serenità »

Hey,

In 2007 was ik dankzij deze site zonder problemen geslaagd voor mijn theoretisch examen. Nu 4 jaar later heb ik nog altijd geen rijbewijs, maar daar komt hopelijk binnenkort verandering in. Ik ben nu volop aan het oefenen voor mijn praktijkexamen en hoop op het einde van februari mijn rijbewijs te behalen.

Ik had nog enkele vraagjes omtrent het examen:

* Mag ik het praktijkexamen doen met mijn eigen wagen?

* Als je aan het einde van een straat komt waar je moet stoppen om voorrang te verlenen, en aan het einde van die straat is een zebrapad of fietspad, mag je dan op dat zebrapad of fietspad gaan staan? (anders zie ik namelijk niet of er auto's uit de andere richting komen en of ik kan oversteken of niet) Ik weet niet of ik dit duidelijk geformuleerd heb :?

Alvast bedankt als iemand me kan helpen.
Serenità
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2011, 16:26

Re: Een paar vraajes

Bericht door Serenità »

Ik merk juist dat ik dit beter op het praktijkexamenforum had geplaatst... whoopsie :?
Mod Benny
Heb ik dus even verplaatst :wink:
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Een paar vraajes

Bericht door bert.covens »

Serenità schreef:Hey,
In 2007 was ik dankzij deze site zonder problemen geslaagd voor mijn theoretisch examen. Nu 4 jaar later heb ik nog altijd geen rijbewijs, maar daar komt hopelijk binnenkort verandering in. Ik ben nu volop aan het oefenen voor mijn praktijkexamen en hoop op het einde van februari mijn rijbewijs te behalen.

Ik had nog enkele vraagjes omtrent het examen:

* Mag ik het praktijkexamen doen met mijn eigen wagen?
Jazeker. Zolang die technisch en administratief in orde is, is dat geen probleem. Vergeet uiteraard je L niet, en je (afhankelijk van welk model voorlopig rijbewijs) tweede binnenspiegel niet.

Zorg er best ook voor dat je wagen een beetje proper is.
Serenità schreef: * Als je aan het einde van een straat komt waar je moet stoppen om voorrang te verlenen, en aan het einde van die straat is een zebrapad of fietspad, mag je dan op dat zebrapad of fietspad gaan staan? (anders zie ik namelijk niet of er auto's uit de andere richting komen en of ik kan oversteken of niet) Ik weet niet of ik dit duidelijk geformuleerd heb :?
Voor mij is het in elk geval duidelijk wat je bedoelt. :wink:

In feite mag je niet stoppen op die oversteekplaats voor voetgangers (zebrapad). Hoe ga je in zo'n geval dan te werk: Je komt aanrijden, en stopt sowieso voor dat zebrapad. Je kijkt naar eventuele voetgangers die willen oversteken, verleent hen voorrang. Vervolgens kan je (zodra de kust veilig is) stilletjes een beetje verder rijden, om de situatie op het kruispunt te kunnen inschatten.

Maw: zeker NOOIT in 1 beweging meteen bovenop dat zebrapad stoppen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Serenità
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2011, 16:26

Re: Een paar vraajes

Bericht door Serenità »

Dank u! :D
Plaats reactie