Onmiddellijke stopzetting pratijkexamen: handrem vergeten

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
TuurInDeVerte.

Onmiddellijke stopzetting pratijkexamen: handrem vergeten

Bericht door TuurInDeVerte. »

Hoi,

Vandaag voor de 2de keer gebuisd voor het praktijkexamen.
Na het parkeren (wat nagenoeg perfect ging) vraagt examinator auto stil te leggen en veilig uit te stappen, naar de berm te gaan, en veilig terug in te stappen.
Bij het terug in de auto stappen wijst examinator mij op het feit dat ik de handrem niet aantrok of auto in 1ste versnelling vergat te zetten, iets wat ik normaal nooit vergeet (stress zeker?).

Ik moest direct terugkeren naar het examencentrum!?

Ik vroeg examinator of er nog zaken waren waar ik op kon letten (om te weten voor de volgende keer), hij had NIETS anders aan te merken. Nu vind ik het wel wat overdreven dat ik 6u praktijkles moet nemen om de handrem te leren aantrekken.

Waarschijnlijk zit er niets anders op dan effectief 6u rijles te volgen?
Is het correct/wettelijk dat het examen voor deze fout wordt afgebroken?

Alvast bedankt!
Groeten,
Tuur
Jetson
Berichten: 215
Lid geworden op: 11 okt 2009, 16:36
Locatie: Antwerpen

Re: Onmiddellijke stopzetting pratijkexamen: handrem vergeten

Bericht door Jetson »

Als je het praktijkboek van deze site had gedownload en gelezen, had je geweten dat het niet aantrekken van de handrem bij het parkeren inderdaad automatisch betekent dat je gebuisd bent.
Ik vrees dus dat de examinator in zijn volste recht was.
Download misschien best alsnog het praktijkboek en lees het eens grondig door zodat je niet nog eens gebuisd bent omwille van zo'n "domme fout".
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Onmiddellijke stopzetting pratijkexamen: handrem vergeten

Bericht door Inazuma »

TuurInDeVerte. schreef:Bij het terug in de auto stappen wijst examinator mij op het feit dat ik de handrem niet aantrok of auto in 1ste versnelling vergat te zetten, iets wat ik normaal nooit vergeet (stress zeker?).

Ik moest direct terugkeren naar het examencentrum!?
Vaak nadat dergelijke relaas hier aan bod komt, lees je de volgende dagen in de pers dat er iemand onder een auto gesukkeld is, of een auto aan de rol gegaan is omdat de handrem niet opgetrokken was.

Er vallen hier jaarlijks doden door.
Gast

Re: Onmiddellijke stopzetting pratijkexamen: handrem vergeten

Bericht door Gast »

:oops: :oops: Ik heb ooit in het begin zowel vergeten de auto in eerste te zetten alsook heb ik de handrem niet opgetrokken...
Gevolg: auto ging aan het rollen en is gelukkig tot stilstand gekomen in een wei...
Had hij recht naar beneden gerold had hij door een huismuur gezeten :(
NOOIT zal ik nog vergeten de auto in versnelling te zetten en ik trek nu ook steeds de handrem op...
Plaats reactie