PROEFEXAMEN B REEKS O VRAAG 9

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
misjenemo
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jan 2011, 08:10

PROEFEXAMEN B REEKS O VRAAG 9

Bericht door misjenemo »

359 Voor ik voorbij deze verkeersborden rijd, is de maximaal toegelaten snelheid ...

A/ ... 50 km/uur.
B/ ... 70 km/uur.
C/ ... 90 km/uur.

Ik had B geantwoord maar was A

ik dacht einde bebouwde kom en zone 70?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: PROEFEXAMEN B REEKS O VRAAG 9

Bericht door GRO »

Afbeelding

VOOR JE VOORBIJ deze borden rijdt, ben je in een BEBOUWDE KOM
Voorbij deze borden begint een ZONE 70

Lees even goed http://www.gratisrijbewijsonline.be/snelheidwet3.htm
misjenemo
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jan 2011, 08:10

Re: PROEFEXAMEN B REEKS O VRAAG 9

Bericht door misjenemo »

ik ga toch moeten leren GOED lezen zenne..sorry
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: PROEFEXAMEN B REEKS O VRAAG 9

Bericht door GRO »

ik ga toch moeten leren GOED lezen zenne..sorry
Zeker tijdens het echte examen:
- Vraag goed lezen of beluisteren;
- Afbeelding goed bekijken;
- Niet te veel fantaseren;
- Eerste antwoord dat dan in je hoofd komt is meestal het juiste.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: PROEFEXAMEN B REEKS O VRAAG 9

Bericht door Wouter »

misjenemo schreef:ik ga toch moeten leren GOED lezen zenne..sorry
Dat is als je de theorie kent dan ook ongeveer de enige "moeilijkheid" aan het examen :D

Je krijgt meer dan tijd genoeg (meer dan je op deze site krijgt, dus als je het hier kan dan lukt het op het examen normaal gezien zeker).
Op het echte examen wordt de vraag voorgelezen, dan worden de antwoorden voorgelezen, en dán krijg je nog eens 15 seconden tijd.
Je kan ook vroeger doorklikken naar de volgende vraag, maar je hebt ondertussen zelf gemerkt dat je vragen soms gevaarlijk snel fout kan lezen/interpreteren. Dus je kan maar beter alle tijd gebruiken die je krijgt voor een vraag, zo merk je misschien nog je eigen fout.
En je merkt dat de stress (als die er al zou zijn) dan na een paar vragen héél snel naar beneden gaat, omdat je merkt dat je een zee van tijd hebt.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
misjenemo
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jan 2011, 08:10

Re: PROEFEXAMEN B REEKS O VRAAG 9

Bericht door misjenemo »

ja idd dat is mijn moeilijkheid.ik lees en ben bijna zeker van het juiste antwoord ipv goed ALLES te lezen en mijn tijd te nemen,neem ik t gene wat ik dus dacht.Kiekens moeten er ook zijn he...Zucht

En ik weet niet waarom maar ik word zot van het gedeelte stilstaan en parkeren.
bv bij een bushalte ik sla ze dan door mekaar en ik neem dan "niet stilstaan en niet parkeren".terwijl je dus wel mag stilstaan.
WAAROM WILT DAT ER NIET INGAAN BIJ MIJ! :evil:


excuseer voor mijn frustratie :cry:
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: PROEFEXAMEN B REEKS O VRAAG 9

Bericht door Wouter »

misjenemo schreef:WAAROM WILT DAT ER NIET INGAAN BIJ MIJ! :evil:
Dat is voor velen nogal een struikelblok, geen paniek dus :D
Onze allerliefste Belgische wegcode heeft onmogelijk veel bepalingen inzake stilstaan en parkeren, en die zijn allemaal dan nog zo verwarrend met de talloze minieme details zoals parkeren verboden/stilstaan én parkeren verboden/enkel op de rijbaan verboden/op rijbaan én berm verboden/.....

Je komt er wel door, gewoon goed herhalen, af en toe ook eens proberen om een logica te vinden ipv gewoon vanbuiten te leren, en als je de logica te ver zoek is kan je nog altijd proberen om zelf een paar ezelsbruggetjes op te stellen om zo bijvoorbeeld te onthouden waar nu precies wat verboden en toegelaten is.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
misjenemo
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jan 2011, 08:10

Re: PROEFEXAMEN B REEKS O VRAAG 9

Bericht door misjenemo »

inderdaad,je leest mijn gedachten!
ik vraag me af als je werkelijk aan het rijden bent..je kan dat toch onmogelijk elke keer je gaan afvragen of je op die berm mag parkeren of alleen op de rijbaan bv.
nu ja ik zal maar eerst zien dat ik door theorie examen geraak!
als..nee wanneer :wink: ik er morgen door ben denk ik dat ik gans t examencentrum ga bijeen krijsen van blijdschap haha.
als je weet dat ik dit al 10jr wil en nog nooit erdoor..je zou je voor minder dom voelen (heb t op mezelf hoor)
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: PROEFEXAMEN B REEKS O VRAAG 9

Bericht door Wouter »

misjenemo schreef:ik vraag me af als je werkelijk aan het rijden bent..je kan dat toch onmogelijk elke keer je gaan afvragen of je op die berm mag parkeren of alleen op de rijbaan bv.
Ik geef toe dat nog áltijd plaatsen heb waar ik moet denken: mag ik hier nu eigenlijk in godsnaam mijnen auto neerplanten of niet? (nu ja, ik rij nog maar 3 jaar hoor)

Ik ben het nochtans al enkele keren opnieuw en opnieuw gaan bekijken, in de hoop het ooit echt zonder veel nadenken goed te weten, maar het glipt altijd terug weg :D Het feit dat het merendeel van de Belgen zijn eigen parkeerregels lijkt te hebben opgesteld helpt ook niet echt. Als iedereen ergens lijkt te parkeren, ook al mag het niet, dan ga je al gauw twijfelen.

Het omgekeerde gebeurt minstens even vaak, en maakt het alleen maar moeilijker: op plaatsen waar het eigenlijk wel mag, durven de mensen niet parkeren.
Zo hebben ze bij ons in 't dorp pas nog ergens paaltjes gezet omdat mensen (klanten van een dagbladhandel) altijd op fiets- en voetpad gingen staan. En de uitbater maar klagen, terwijl daar gewoon parkeren op de rijbaan pérfect is toegestaan.

Als je in de praktijk echt niet zeker bent of je er mag staan, dan zoek je toch gewoon ergens anders een plaats. Liever dat dan een parkeerboete in mijn bus denk ik dan. (of als een andere plaats vinden wel heel moeilijk is (door bijvoorbeeld drukte), dan hebben we geluk dat we tegenwoordig in een tijdperk van mobiel internet leven, en kan je het altijd gauw even opzoeken :D)
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
misjenemo
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jan 2011, 08:10

Re: PROEFEXAMEN B REEKS O VRAAG 9

Bericht door misjenemo »

of als een andere plaats vinden wel heel moeilijk is (door bijvoorbeeld drukte), dan hebben we geluk dat we tegenwoordig in een tijdperk van mobiel internet leven, en kan je het altijd gauw even opzoeken :D)

ja maar dan moet je wel het kunnen gebruiken :lol:
Plaats reactie