en toch !

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Vertigo
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 dec 2010, 14:49

en toch !

Bericht door Vertigo »

Met het gevaar hier weer van alles op mijn donder te krijgen :

Het gaat niet in elke situatie op, maar wel in veel gevallen : je mag niet over een oversteekplaats voor voetgangers fietsen, en ja : ik heb het wel degelijk in de wettekst gevonden.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: en toch !

Bericht door Benny Stinkens »

Zou je dan aub zo vriendelijk willen zijn, om deze wettekst hier te posten. :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: en toch !

Bericht door GRO »

Met het gevaar hier weer van alles op mijn donder te krijgen :

Het gaat niet in elke situatie op, maar wel in veel gevallen : je mag niet over een oversteekplaats voor voetgangers fietsen, en ja : ik heb het wel degelijk in de wettekst gevonden.
@ Vertigo

Wie zijn wij om iemand op zijn donder te geven. Het enige probleem is dat jij vaak zaken beweert die ons onbekend zijn. Is dat nu zo moeilijk om te schrijven in welk artikel van de wegcode dat staat. Dan zitten we allemaal op dezelfde golflengte en kunnen we allemaal nakijken wat er juist in dat artikel staat.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: en toch !

Bericht door bert.covens »

Vertigo schreef:Met het gevaar hier weer van alles op mijn donder te krijgen :
Als je ons wetteksten toont, ga je hier van niemand op je donder krijgen. Heb je de andere postings goed gelezen? Dan heb je vast gemerkt dat wij al de hele tijd zitten te vragen naar wetteksten. We zouden niets liever hebben.
Vertigo schreef: Het gaat niet in elke situatie op, maar wel in veel gevallen
Kan je dit eventjes verduidelijken, of concrete voorbeelden geven :?:
Vertigo schreef:en ja : ik heb het wel degelijk in de wettekst gevonden.
Welke wettekst? Posten maar. Niemand hier die zich te oud of te goed voelt om dingen te leren.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: en toch !

Bericht door Stefan Peeters »

Dat is jouw stijl zeker? Ofwel lees je maar de helft en trek je daar conclusies uit, ofwel schrijf je maar de helft en moeten wij daar conclusies uit trekken...

Had je nu niet eens van de eerste keer de wetteksten kunnen plaatsen? :roll:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Vertigo
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 dec 2010, 14:49

Re: en toch !

Bericht door Vertigo »

Jullie komen ook niet altijd meteen duidelijk to the point hoor.

Niet in elke situatie : Met enkel een oversteekplaats voor voetgangers niet.
In de praktijk zie je steeds meer en meer dat er een oversteekplaas voor fietsers én een oversteekplaats voor voetgangers naast elkaar aangebracht zijn.

En dan klopt de stelling van mijn docent dus wel.
Want : Art.43.3
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: en toch !

Bericht door Inazuma »

Vertigo schreef:In de praktijk zie je steeds meer en meer dat er een oversteekplaas voor fietsers én een oversteekplaats voor voetgangers naast elkaar aangebracht zijn.

En dan klopt de stelling van mijn docent dus wel.
Want : Art.43.3
:roll:
Jetson
Berichten: 215
Lid geworden op: 11 okt 2009, 16:36
Locatie: Antwerpen

Re: en toch !

Bericht door Jetson »

Wegcode schreef:43.3. Wanneer er een oversteekplaats voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen is, moeten de fietsers en de bestuurders van tweewielige bromfietsen die zich op het fietspad bevinden deze gebruiken.

Zij mogen zich slechts voorzichtig op de oversteekplaats begeven met inachtneming van de naderende voertuigen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: en toch !

Bericht door Benny Stinkens »

Ergens heb je een punt Vertigo,

Ik ga het proberen samen te vatten:

Als er een oversteekplaats voor voetgangers naast een oversteekplaats voor (brom)fietsers ligt, moeten fietsers hun
oversteekplaats gebruiken, in dit geval is het dus inderdaad niet toegelaten om de oversteekplaats voor voetgangers te gebruiken.

Maar als ik jouw bericht goed begrepen heb, beweer jij dat je nergens als fietser een oversteekplaats voor voetgangers mag gebruiken :?:

En dan is mijn vraag:
als er geen fietspad of oversteekplaats is voor (brom)fietsers aanwezig is, blijf je er dan nog bij dat dit dan verboden is :?:
En zo ja op basis van welk art :?:

Als je nog eens een art. post had ik ook graag gezien dat je de tekst erbij post, want een gewone gebruiker heeft er niets aan als je alleen maar art 43.3. schrijft.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Vertigo
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 dec 2010, 14:49

Re: en toch !

Bericht door Vertigo »

Klopt, als er én een oversteekplaats voor voetgangers is én als er een voor fietsres/bromfietsers is.

Maar dat is, hier in de omstreken bijna overal het geval...
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: en toch !

Bericht door de rijprof »

Conclusie: je mag als fietser over een oversteekplaats voor voetgangers fietsen, behalve als er een oversteekplaats voor fietsers in de nabijheid is.
Akkoord?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Vertigo
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 dec 2010, 14:49

Re: en toch !

Bericht door Vertigo »

akkoord, jij bent de prof :wink:
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: en toch !

Bericht door de rijprof »

Bedankt :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gesloten