geen bekwaamheidsattest

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
teddyke

geen bekwaamheidsattest

Bericht door teddyke »

hallo,

ik had een paar vraagjes
ik heb zopas 20 uren rijopleiding gehad bij een erkende rijschool, nu zeiden ze me pas op t laatste moment( met de laatste rijles)
ik best nog extra uren rijlessen zou nemen, dit in combinatie met , het voorlopig rijbewijs model met begeleider, ik moet dit nog gaan aanvragen op t gemeentehuis,dan kan ik thuis ook oefenen met begeleider, in combinatie met nog extra lessen bij de rijschool, dan na( hopelijk) een paar keren extra les, krijg ik het bekwaamheidsattest wel
krijg je voorlopig rijbewijs direct mee?, of moet dat aangevraagd worden? in mijn omgeving zegt de ene het zo de andere weer anders
ikzelf vermoed je het niet direct meekrijgt, dat het aangevraagd moet worden
de reden volgens mij waarom het niet goed vlot met de rijlessen, zijn nog steeds de zenuwen, en bang om iets fout te doen, waardoor het ook effectief fout gaat :( noem het een soort van faalangst, onzekerheid over mezelf
de leraar zei wel, ik het verkeersregelement goed ken, de voorrang, het afstand houden,en nog een aantal dingen...het is iets belangrijk waar ik nog regelmatig fouten op maak, ik val nog regelmatig stil, meestal is het dan omdat ik moet vertragen of stoppen, en er auto's achter mij zijn, ik krijg dan zenuwen, stress en dat maakt het erger
ik besef als mijn zenuwen niet overgaan, en ik bang blijf, ik er misschien beter mee kan stoppen, of mezelf veel tijd geven om nog te oefenen op rustigere plaatsen om te beginnen
wat denken jullie? heeft er iemand tips of advies?

groetjes

teddyke
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4322
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: geen bekwaamheidsattest

Bericht door Stefan Peeters »

Een gemeentebestuur heeft soms een paar dagen nodig om een (voorlopig) rijbewijs te maken. Lager dan een week duur dat eigenlijk nooit.

Wanneer je rijschool aanraadt om op die manier te beginnen oefenen zou ik dat in ieder geval doen. Zorg wel dat je een goede begeleider vindt...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
GRO
Administrator
Berichten: 12764
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: geen bekwaamheidsattest

Bericht door GRO »

Wanneer je MINIMUM 20 uur praktijkles hebt gevolgd, word je beoordeeld door de instructeur. Als je voldoende goed kunt rijden om ALLEEN verder te oefenen krijg je van de rijschool een BEKWAAMHEIDSATTEST.
Met dat attest kun je in het gemeentehuis een voorlopig rijbewijs 18 maanden gaan halen.
Soms oordeelt de instructeur dat je nog onvoldoende goed rijdt om helemaal alleen de baan op te gaan. In dat geval volstaan de 20 uren rijles niet, maar zul je nog enige uren extra moeten nemen.

Lees de volledige uitleg in het praktijkboek van Gratis Rijbewijs Online
DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER (klik voor info)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: geen bekwaamheidsattest

Bericht door de rijprof »

teddyke schreef:ik besef als mijn zenuwen niet overgaan, en ik bang blijf, ik er misschien beter mee kan stoppen, of mezelf veel tijd geven om nog te oefenen op rustigere plaatsen om te beginnen
wat denken jullie? heeft er iemand tips of advies?
Je zegt het zelf. Ga even terug naar rustige plaatsen om heel goed je technieken te oefenen.
Waarschijnlijk sukkel je nog veel met het rustig omhooghalen van het koppelingspedaal.
Het koppelingspedaal te snel loslaten = stilvallen.
Klik ook eens >>> hier
ga naar hoofdstuk:
> klaar om te starten
> de koppeling
> vertrekken en stoppen
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: geen bekwaamheidsattest

Bericht door Benny Stinkens »

teddyke schreef:ik besef als mijn zenuwen niet overgaan, en ik bang blijf, ik er misschien beter mee kan stoppen, of mezelf veel tijd geven om nog te oefenen op rustigere plaatsen om te beginnen
wat denken jullie? heeft er iemand tips of advies?
Opgeven moet je zeker niet doen :arrow:
Als iedereen die het moeilijk heeft in het begin zou moeten opgeven was het file probleem direct opgelost :idea:
Ervaren mensen denken er zelfs niet meer bij na, maar auto rijden is werken met handen en voeten en je hoofd tegelijkertijd.

Jij bent een mens net zoals ik en vele anderen, en ik zou niet weten waarom de anderen dit wel kunnen en jij niet :?:
Jij hebt gewoon wat meer tijd nodig, dat is alles.
Eerst leren stappen en dan pas leren lopen, of met andere woorden rustig aan oefenen en je komt er wel. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie