**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
gehuigert
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 okt 2010, 00:04

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door gehuigert »

Nils_VD schreef:Morgen om 12 uur 30 mijn eerste examen en ik lijd onder de zenuwen. Ik denk met genoeg uit mijn doppen te kijken dat het wel zal lukken. Manouvres lopen vlot (soms wat traagjes bij het keren in een straat, maar ja, ik wil het voetpad niet oprijden). Het zal plaatsvinden in Asse.

Ik zal mijn ervaringen weten delen wanneer het voorbij is ;)
Succes :!:
Nils_VD

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Nils_VD »

Examencentrum: Asse (Geslaagd!)

- Zat de examinator naast of achter jou?

Schuin achter.

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?

De straat in kwestie was circa 200 meter lang. Ik mocht geheel zelf kiezen.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?

We sloegen een straat in en ik moest al bij de eerst geparkeerde auto die we tegen kwamen achterwaarts parkeren. Ik deed dit volgens opgelegde regels (ik stond vrij ver van de stoep, maar het werd als voldoende goedgekeurd).

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?

Motorolie, pijling en bijvulling.
Richtingsaanwijzers links en rechts. Dimlichten, grote lichten, rem, ruitenwissers.

- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ?

Rijschool Traffix.

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
N/A.


Geen enkele opmerking. Je hebt geen idéé hoe opgelucht ik ben, vooral aangezien ik ENORM onzeker was van het achterwaarts parkeren :D. Ben onderussen als eens gaan rijden en het gevoel van vrijheid dat het je geeft is ongelooflijk.

De examinator was objectief. Meer niet.

Ik wil gratisrijbewijsonline.be bedanken voor hun gewéldige theorie-cursus, praktijk-cursus, alle leden van dit forum die hun bevindingen hier hebben geplaatst en de moderatoren voor het delen van hun wijsheid. :D
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Wouter »

Proficiat! En geniet dan maar van het rijden :)
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Jari
Berichten: 237
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Locatie: Antwerpen

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Jari »

Proficiat! :)
Haan
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2010, 21:18

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Haan »

Hallo,

Proficiat !!!

Ik ga ook in Asse 16 December het exam doen.

Ik ben bang dat het zal sneuwen.

Heb je in welke straten in Asse moeten rijden? Zijn er moielijk straten? Aan wat moet ik aandacht scheken?

Alvast bedank voor je hulp (Sorry that mijn Nederlands niet zo goed is. Voor het examen moet ik iemand hebben om van Nederlands naar Engels vertalen).

Nils_VD schreef:Examencentrum: Asse (Geslaagd!)

- Zat de examinator naast of achter jou?

Schuin achter.

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?

De straat in kwestie was circa 200 meter lang. Ik mocht geheel zelf kiezen.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?

We sloegen een straat in en ik moest al bij de eerst geparkeerde auto die we tegen kwamen achterwaarts parkeren. Ik deed dit volgens opgelegde regels (ik stond vrij ver van de stoep, maar het werd als voldoende goedgekeurd).

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?

Motorolie, pijling en bijvulling.
Richtingsaanwijzers links en rechts. Dimlichten, grote lichten, rem, ruitenwissers.

- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ?

Rijschool Traffix.

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
N/A.


Geen enkele opmerking. Je hebt geen idéé hoe opgelucht ik ben, vooral aangezien ik ENORM onzeker was van het achterwaarts parkeren :D. Ben onderussen als eens gaan rijden en het gevoel van vrijheid dat het je geeft is ongelooflijk.

De examinator was objectief. Meer niet.

Ik wil gratisrijbewijsonline.be bedanken voor hun gewéldige theorie-cursus, praktijk-cursus, alle leden van dit forum die hun bevindingen hier hebben geplaatst en de moderatoren voor het delen van hun wijsheid. :D
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door bert.covens »

Haan schreef:Ik ben bang dat het zal sneuwen.
Dat valt nog af te wachten. Lange termijnsvoorspellingen qua weer, zijn altijd erg moeilijk in dit landje. Wij hebben helaas ook geen glazen bol.
Haan schreef: Voor het examen moet ik iemand hebben om van Nederlands naar Engels vertalen.
Dat kan enkel met een beëdigd tolk. Je eigen begeleider mag namelijk onder geen beding de instructies van de examinator herhalen, of er commentaar bij geven.

Een gelijkaardige vraag vind je hier
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
sampe

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door sampe »

In welk examencentrum ben je geweest?
Koning der badsteden oostende (derde maal :oops: )
- Zat de examinator naast of achter jou?
schuin achter mij.kordaate maar vriendelijke examinator
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
we reden in een redelijk brede straat,breder dan dat ik ooit zelf heb geoefend met de rijschool! wel hoge boordstenenB
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
moest parkeren in een doodkalme straat achter een blauwe bmw break! eerste keer zat ik goed
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
koelvloeistof,remmen,pinkers,lichten en de uitleg van hoe je je stoel en spiegels zet op de correcte wijze
- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ?
Voor de derde maal met de rijschool
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Heb 20 uur lesgevolgd met rijschool en daarna nog eens zes uur omdat ik er niet door was in twee keer



groetjes sampe
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door bert.covens »

En, nu ben je dus geslaagd? Proficiat dan!
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Daan_Leuven

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Daan_Leuven »

- In welk examencentrum ben je geweest? Haasrode
- Zat de examinator naast of achter jou? achter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? straat aangeduid, zelf gekozen waar
in de straat (was breed genoeg)
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Parkeren achter auto in het stad (Frederik Lintstraat)
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Remvloeistof, lichten, pinkers, rem, stoel goed zetten
- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ?
Eigen begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Vader

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
leren rijden met begeleider, geen rijschool...theorie gedaan in Juni...praktisch examen gedaan op 6/12/2010

Vertrokken in Haasrode, E40 op, E314 naar Leuven, koning Boudewijnlaan, tervuurstesteenweg, ring, naamsepoort, parkpoort, parkstraat, Frederik lintstraat, na tijd terug ring op, naamsepoort, naamsesteenweg en dan hertogstraat !

GESLAAGD !!!!
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door bert.covens »

Proficiat :wink:
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
nyno

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door nyno »

Stefan Peeters schreef:
nyno schreef:joepie weer gebuisd en weer 6uren les mogen ophoesten.
4de keer gebuisd dus?
2e keer.. maandag derde pogingen en ik word gek van de zenuwen... de motivatie is helemaal weg, ik rijd echt niet graag meer, door gebrek aan die motivatie rij ik ook zo slecht waardoor mijn instructeur al zijn hart vasthoudt voor maandag (en dat ook openlijk heeft geuit tegenover mij, ik zie het dus ECHT niet meer zitten).

ik had gewoon voor mijn eerste examen al een jaar lang gereden, bijna elke dag... de laatste maanden ervoor zag ik meer mijn rijbegeleider dan mijn vrienden. ik had er ZO hard voor gewerkt, en daarna nog 2x gebuisd.. het is alsof elke moeite voor niks is.

zie er ook geen enkele kans in dat ik er maandag door zal zijn.

ik heb het al zo vreselijk moeilijk om me te concentreren in het verkeer en rekening te houden met alle regeltjes tegelijk want ik heb een ENORME vorm van faalangst en ook nog eens ADD (aka concentratieproblemen, en nog geen klein beetje). ik weet echt niet wat de oplossing is hoor
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door bert.covens »

nyno schreef:2e keer.. maandag derde pogingen en ik word gek van de zenuwen... de motivatie is helemaal weg, ik rijd echt niet graag meer, door gebrek aan die motivatie rij ik ook zo slecht waardoor mijn instructeur al zijn hart vasthoudt voor maandag (en dat ook openlijk heeft geuit tegenover mij, ik zie het dus ECHT niet meer zitten).
Dan schort er dus fameus iets aan de manier waarop je oefent. Is je begeleider wel kritisch genoeg? Kent je begeleider de wegcode nog wel voldoende? 't Gebeurt maar al te vaak dat begeleiders foute dingen aanleren aan de kandidaat.

Ik geloof graag dat jij veel geoefend hebt. Maar dit zou dus wel eens de reden kunnen zijn.
nyno schreef: ik had gewoon voor mijn eerste examen al een jaar lang gereden, bijna elke dag... de laatste maanden ervoor zag ik meer mijn rijbegeleider dan mijn vrienden. ik had er ZO hard voor gewerkt, en daarna nog 2x gebuisd.. het is alsof elke moeite voor niks is.
Als je nog 's naar de rijschool gaat, neem dan je begeleider eens mee. Dan kan hij/zij nog enorm veel opsteken, en jou een pak beter helpen.

Wat stond er op je examenblad? Mischien kunnen we je nog wat op weg helpen.
nyno schreef: zie er ook geen enkele kans in dat ik er maandag door zal zijn.
Niet op voorhand beginnen panikeren. Daar is niemand mee gebaat, integendeel. Besteed de tijd met je rijschoolinstructeur nu nuttig.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
nyno

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door nyno »

bert.covens schreef: Dan schort er dus fameus iets aan de manier waarop je oefent. Is je begeleider wel kritisch genoeg? Kent je begeleider de wegcode nog wel voldoende? 't Gebeurt maar al te vaak dat begeleiders foute dingen aanleren aan de kandidaat.

Ik geloof graag dat jij veel geoefend hebt. Maar dit zou dus wel eens de reden kunnen zijn.

Als je nog 's naar de rijschool gaat, neem dan je begeleider eens mee. Dan kan hij/zij nog enorm veel opsteken, en jou een pak beter helpen.

Wat stond er op je examenblad? Mischien kunnen we je nog wat op weg helpen.

Niet op voorhand beginnen panikeren. Daar is niemand mee gebaat, integendeel. Besteed de tijd met je rijschoolinstructeur nu nuttig.
Helaas moet ik nog maar één uurtje met de rijschool rijden, en hij plant om dat uurtje alle manoeuvres nog eens te herhalen (ik kan heel vlot parkeren en keren in een straat maar het is telkens misgegaan op het examen zelf) en mijn begeleider kan dan niet mee, aangezien die rijlessen steeds overdag zijn en hij overdag moet werken.

De examinatrice zei dat ik te snel reed over verkeersdrempels, dat ik herbegonnen was tijdens parkeren terwijl ik eigenlijk al vlot stond, en dat ik één keer ben vergeten pinken toen ik de rotonde afreed. Ze zei, net niet goed genoeg.
Toen ik mijn examenblad in handen kreeg stond er hééél wat meer op dan enkel die twee puntjes..
Ik zal mijn examenblad van mijn 1e rijexamen posten en ook van mijn 2e rijexamen. Het eerste rijexamen vond ik volkomen gerechtvaardigd dat ik gebuisd was, het tweede misschien ook als ik echt niet gepinkt had op de rotonde maar sommige puntjes op mijn examenblad vind ik dan weer niét van toepassing...


1e examen (hou je vast - ik wil toch nog eens extra vermelden dat ik mijn fouten hier erken, het was een vreselijk slecht examen, en de zenuwen hebben me de kop gekost)
3. BOCHTEN: VOORBEHOUD
3.3 TE KORT
5. RICHTINGSVERANDERING: SLECHT
5.1 ZICH VERGEWISSEN BORD F50BIS
5.2 KENBAAR MAKEN
5.3 UITWIJKEN ALS VEREIST
5.4 HINDEREN - BELEMMEREN
8. SNELHEID EN VERKEERSINZICHT: ONVOLDOENDE
8.4 BORDEN C 43-45 F 1-3-4A-4B-12A-12B-87
8.10 KRUISPUNT - BORDEN B 1-17 (M 9-10)
11. MANOEUVRES : ONVOLDOENDE
11.2.2 KEREN IN EEN STRAAT/KENBAAR MAKEN
11.3.1 PARKEREN ACHTER EEN VTG/ZICH VERGEWISSEN
11.3.7 PARKEREN ACHTER EEN VTG/UITV. MAN. TEVEEL HERBEG.

OPM ECO +

2e examen
5. RICHTINGSVERANDERING: ONVOLDOENDE
5.2 KENBAAR MAKEN (dit was dus die rotonde)
8. SNELHEID EN VERKEERSINZICHT: ONVOLDOENDE
8.3 NIET NALEVEN SNELHEIDSBEPERKINGEN (de rotonde, waarvan ik dus zelfs niet wist dat je daar maar 30km/u op mag rijden, ik reed gewoon steeds iets trager dan de toegelaten snelheid op die weg - daar dus ongeveer 45 op 2 wegen 1 waar je 50 en 1 waar je 70 mocht. nu heb ik mijn lesje wel geleerd natuurlijk)
10. DEFENSIEF RIJDEN: ONVOLDOENDE
10.7 VERKEERSLICHTEN EN BEVELEN (dit heeft mijn instructeur me uitgelegd. ik was vertraagd aan een groen licht. dit deed ik om te checken of ik het kruispunt kon oprijden maar eigenlijk had ik dit dus niet mogen doen)
11. MANOEUVRES: VOORBEHOUD
11.3.7 PARKEREN ACHTER EEN VTG/UITV. MAN.: TE VEEL HERBEG.
11.9.11 PARKEREN ACHTER EEN VTG/STUURVAARD.: ONEFF. STUURBEW (ik weet het niet... waarschijnlijk gestuurd vanuit stilstand?)

OPM ECO -
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door bert.covens »

nyno schreef: 1e examen (hou je vast - ik wil toch nog eens extra vermelden dat ik mijn fouten hier erken, het was een vreselijk slecht examen, en de zenuwen hebben me de kop gekost)
3. BOCHTEN: VOORBEHOUD
3.3 TE KORT
5. RICHTINGSVERANDERING: SLECHT
5.1 ZICH VERGEWISSEN BORD F50BIS
5.2 KENBAAR MAKEN
5.3 UITWIJKEN ALS VEREIST
5.4 HINDEREN - BELEMMEREN
Afbeelding F50 bis

Wellicht ben je ergens van richting veranderd, en daarbij niet genoeg gekeken naar bvb een fietser die rechtdoor reed. (Je moet die fietser in dat geval namelijk voorrang verlenen, vooraleer je mag afslaan).

Kenbaar maken = pinken.

Waarschijnlijk is er bij het afslaan iets fameus misgelopen (groot gevaar veroorzaakt?)
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door bert.covens »

nyno schreef:[8. SNELHEID EN VERKEERSINZICHT: ONVOLDOENDE
8.4 BORDEN C 43-45 F 1-3-4A-4B-12A-12B-87
8.10 KRUISPUNT - BORDEN B 1-17 (M 9-10)
Afbeelding C43 max. snelheid vanaf dit bord tot volgend kruispunt
AfbeeldingC45 einde opgelegde max.snelheid
Afbeelding F1 begin bebouwde kom (50 km/u)
Afbeelding F3 einde bebouwde kom
Afbeelding F4a begin zone 30
Afbeelding F4b einde zone 30

Afbeelding F12a begin woonerf (max. 20 km/u)
Afbeelding F12b einde woonerf
Afbeelding F87 verhoogde inrichting (max 30 km/u, niemand links inhalen)


Op het kruispunt:

Je hebt hier waarschijnlijk je snelheid onvoldoende aangepast alnaargelang de omstandigheden:

Afbeelding B1 voorrang verlenen


Afbeelding B17 kruispunt waar de voorrang aan rechts geldt.

Afbeelding onderbord M9.

Afbeelding onderbord M10.


Als ik alles zo bij elkaar optel, dan kom je qua snelheid eigenlijk nog heel goed weg met "ONVOLDOENDE" :roll:
Laatst gewijzigd door bert.covens op 08 dec 2010, 23:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie