Voorlopig rijbewijs 18 m - begeleider vraag

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Kenn

Voorlopig rijbewijs 18 m - begeleider vraag

Bericht door Kenn »

Mijn vriendin heeft net haar attest gekregen na twintig uur rijles op de rijschool, voor de aanvraag van een voorlopig rijbewijs 18m.

Ikzelf, 25 jaar oud, heb net mijn definitief rijbewijs behaald vorige maand. Op de rijschool is tegen mijn vriendin gezegd geweest dat ik aan de voorwaarden voldoet om met haar mee te rijden.

De voorwaarden die ik voor ogen had waren:
a) ouder zijn dan 24 jaar
b) 8 jaar in het bezit zijn van het definitief rijbewijs
c) mag onlangs niet vervallen zijn de laatste drie jaar

Als ik het praktijk boek goed heb gelezen, dan is punt B en C alleen van toepassing op een "voorlopig rijbewijs van 36 maanden met begeleider". M.a.w, ik voldoe aan de voorwaarden?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Voorlopig rijbewijs 18 m - begeleider vraag

Bericht door Stefan Peeters »

Wanneer jouw vriendin een voorlopig rijbewijs van 18 maanden heeft, en dus zonder begeleider mag rijden, mag er één persoon meerijden.
Die persoon moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
De houder van het voorlopig rijbewijs B zonder begeleider mag vergezeld zijn van één persoon van minstens 24 jaar die houder is en in het bezit is van een rijbewijs dat ten minste geldig is voor voertuigen van categorie B.
Kenn schreef:Ikzelf, 25 jaar oud, heb net mijn definitief rijbewijs behaald vorige maand.
Je voldoet dus aan die voorwaarden en mag met haar meerijden.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: Voorlopig rijbewijs 18 m - begeleider vraag

Bericht door Gast »

Stefan Peeters schreef:Wanneer jouw vriendin een voorlopig rijbewijs van 18 maanden heeft, en dus zonder begeleider mag rijden, mag er één persoon meerijden.
Die persoon moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
De houder van het voorlopig rijbewijs B zonder begeleider mag vergezeld zijn van één persoon van minstens 24 jaar die houder is en in het bezit is van een rijbewijs dat ten minste geldig is voor voertuigen van categorie B.
Kenn schreef:Ikzelf, 25 jaar oud, heb net mijn definitief rijbewijs behaald vorige maand.
Je voldoet dus aan die voorwaarden en mag met haar meerijden.
Ah ok, Thanks :)
Plaats reactie