zonder nummerplaat parkeren

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
kactusrvm
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2006, 00:00

zonder nummerplaat parkeren

Bericht door kactusrvm »

Ik zal voor een paar dagen zonder nummerplaten zitten, kan ik mij parkeren rechtover mijn huis of overtreerd ik hier de wet. Zoja, is het ook een overtreding op een parking?

dank u, een snelle reactie wordt op prijs gesteld
svenn
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 dec 2005, 00:00

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 11:35 am, in totaal 1 keer bewerkt
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ook op een parking mag het niet.
svenn
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 dec 2005, 00:00

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 11:34 am, in totaal 1 keer bewerkt
Patte
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 nov 2005, 00:00

Bericht door Patte »

Inderdaad. Het Koninklijk Besluit van 20/01/2001 artikel 2 zegt dat men enkel je voertuig in het verkeer mag brengen als het ingeschreven is en de kentekenplaat draagt die bij de inschrijving werd toegekent. Zo'n boete zou minimum 175 euro kunnen opleveren. Bijkomend, gezien de ontstentenis van uw kentekenplaten, zou de politie het vermoeden kunnen hebben van niet verzekering en kan er in het ernste geval, naast het opstellen van een proces-verbaal op vermoeden van niet verzekering, worden getakelt. Weet ook dat bij het niet inschrijven van een voertuig een fiscaal proces-verbaal kan worden opgesteld daar dat er géén verkeersbelasting werd betaald. Ook al is het maar voor één(1) of een paar dagen.

Het beste is om het voertuig op een privé-oprit/terrein te laten staan voor deze kortstondige tijd. Maak goede afspraken met buren/vrienden, wat veel miserie zou kunnen besparen.

Groeten.
Speciale gast

Bericht door Speciale gast »

JC schreef: Pittig detail, terzelfdertijd is er een politiecombi toegekomen en ook weer weggereden. Ze moeten deze auto hebben zien staan, maar hebben er geen aandacht aan geschonken !
En wat specifiek wil je met deze uitspraak zeggen, bewijzen, aantonen of beweren, JC?
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Speciale gast (agent) schreef:
Quote: En wat specifiek wil je met deze uitspraak zeggen, bewijzen, aantonen of beweren, JC?
En wat wil jij precies suggereren over JC, speciale gast?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

@ Speciale gast:

Wat wil je weten? Of het een loutere mededeling van JC betreft, een vraag uit gerechtvaardigde nieuwsgierigheid, of een insinuatie dat die politieagenten hun job niet gedaan hebben?

Zou het niet meer aangewezen zijn meteen de redenen uit te leggen die de betrokken politieagenten kunnen gehad hebben om niet op te treden?
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Deze morgend toen ik zat te wachten terwijl mijn vrouw haar theorie-examen deed, kwam er iemand met een wagen zonder kentekenplaat aanrijden. Ging zijn plaat halen bij de DIV in Kontich en kwam korte tijd later met de plaat onder zijn arm buiten. Zonder platen is hij dan maar verder gereden.

Pittig detail, terzelfdertijd is er een politiecombi toegekomen en ook weer weggereden. Ze moeten deze auto hebben zien staan, maar hebben er geen aandacht aan geschonken !
Plaats reactie