EXAMENCENTRUM ALKEN

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
sien1989
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2010, 20:15

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door sien1989 »

de rijprof schreef:
want wil heus geen 2de keer buizen.
Als je geen 2de keer wil buizen moet je gewoon goed rijden.

Op http://www.derijprof.be" target="_blank vind je alvast de belangrijkste tips voor het praktijkexamen :wink: .

ja ik had daar een vraagje over
over het keren op straat moe je daadwerkelijk zoveel keer pinken?
er staat op de ilustratie pinken als je gaat beginnen met keren dus pinker links
je rijd tot je juist de borduur niet raakt of lichtjes raakt maar niet erover rijd dan als je terug naar achter gaat rijden moet je dan pinken met de rechter en dan als je verder rijd (dus terug naar links) links pinken.
Dus je moet 3 keer pinken?
Terwijl ik dacht maar 2keer?

ik ga in ieder geval veel oefenen want mijn rijbewijs vervalt in februari en ik zou voor einde van dit jaar mijn rijbewijs toch willen hebben :)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door de rijprof »

Telkens je van plan bent om een richtingsverandering te maken moet je pinken.
Tijdens het manoeuvre keren verander je 3 x van richting = 3 x pinken.
Je laat daardoor andere weggebruikers weten welke richting je gaat nemen.

Vooral het aankondigen van je manoeuvre, de 1ste richtingsverandering, is het belangrijk om te pinken.
Niet pinken bij de 2de en 3de richtingsverandering wordt al eens door de vingers gezien, maar als je het manoeuvre correct wil doen, zoals het verkeersreglement het voorschrijft, moet je bij elke richtingsverandering pinken.

Let ook goed op het verlenen van voorrang aan andere weggebruikers!
Een bestuurder die een manoeuvre uitvoert moet voorrang verlenen aan alle andere weggebruikers.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Nina

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Nina »

Gast schreef:hoi,

hoe lang zijn de wachttijden momenteel vooraleer je praktijkexamen kan gaan doen in Alken zonder rijschool?

Kwestie van op tijd een afspraak te maken
Ik was begin september daar geweest en moogt 30-09 al examen doen maar had gevraagd voor iets later dus..niet al te lang :mrgreen:
Gast

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Gast »

Gast schreef:Hallo
ik moet binnenkort examen gaan afleggen in Alken. Heeft er iemand ervaring met de examinatoren (zijn ze heel streng of niet). Waarop moet ik zeker letten en welke parcours worden er afgelegd? Ik zou graag zoveel mogelijk informatie willen.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Groetjes
op alles letten! zijn heel streng.
wnr zi je als je banden op zijn, alles in de motorkap, de zetels, alle lichten.
en kijk overdreven bij voorang van rechts. ga over u stuur hangen.
ze hebben mij daarvoor gebuisd. en als je niets ziet stop dan.

veel suc6
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Wouter »

Gast schreef:en als je niets ziet stop dan.
Dat lijkt me logisch ja, niet zo zeer om te slagen op het examen, maar vooral met het oog op geen ongevallen veroorzaken...
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Gast »

Het examencetrum van Alken is hier heel eerlijk in, niet dus! :x

Ik en mijn broer hebben allebei examen gedaan op dezelfde dag, met dezelfde instructeur dan ook nog eens. Mijn broer reed terug binnen aan het examencentrum en kreeg te horen dat hij voor zijn rijexamen geslaagd was. Toen was het aan mij de beurt, ik had dezelfde route gekozen, kreeg dezelfde examinator,...
Mijn praktijk ging op een aantal foutjes ( niet genoeg in de zijspiegels kijken) zeer goed. Ik reed het examencentrum terug binnen en kreeg te horen dat ik dezelfde fouten had gemaakt als mijn broer (exact dezelfde, heb de papieren met elkaar vergeleken, fouten). En toch was ik er niet door en mijn broer wel. Heel eerlijk lijkt dit mij dan toch ook niet, of wel?
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Brent Geerts »

Je kan op dezelfde punten fouten gemaakt hebben. Maar het kan dan ook zo zijn dat jij meerdere keren op die punten fouten gemaakt hebt dan je broer.

Het kan bijvoorbeeld dat jullie beiden geen voorrang van rechts verleend hebben, en dat je broer dat 1 keer niet gedaan heeft en jij 3 keer. (ik zeg maar iets, om een simpel voorbeeld te geven)
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
Plaats reactie