voorlopig rijbewijs

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
eru
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2010, 21:45

voorlopig rijbewijs

Bericht door eru »

hallo, ik heb gisteren naar blauwe zone gebelt, en gevraagd of ik zonder begeleider mag rijden, ze zeiden van wel

om zeker te zijn vraag ik het aan jullie ook,

mag ik zonder begeleider auto rijden ?
ik ben niet naar een school geweest
en heb een voorlopig rijbewijs van 34of 36 maanden :)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: voorlopig rijbewijs

Bericht door de rijprof »

Met een voorlopig rijbewijs van 36 maand moet je ALTIJD MET BEGELEIDER rijden!!!

Er staan strenge straffen op indien je zonder begeleider zou rijden.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

eru schreef:hallo, ik heb gisteren naar blauwe zone gebelt, en gevraagd of ik zonder begeleider mag rijden, ze zeiden van wel

en heb een voorlopig rijbewijs van 34of 36 maanden :)
Wie of wat is Blauwe zone :?:
Gast

Re: voorlopig rijbewijs

Bericht door Gast »

blauwe zone heb ik in een site gevonden waar dat je vragen mag stellen over politie en verkeersinfo, als ik me niet vergis

en wat zou ze de politie doen, als ik zonder begeleider rij, wat is de boete ? zouden ze mijn rijbewijs inneman ?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:blauwe zone heb ik in een site gevonden waar dat je vragen mag stellen over politie en verkeersinfo, als ik me niet vergis
En op welke site dan :?:
en wat zou ze de politie doen, als ik zonder begeleider rij, wat is de boete ? zouden ze mijn rijbewijs inneman ?
Intrekking van het voorlopige rijbewijs is niet voorzien, vreemd genoeg.

Artikel 30
§ 2. Met geldboete van 50 euro tot 500 euro, wordt gestraft hij die :

1° een overtreding heeft begaan van de bepalingen door de Koning vastgesteld krachtens artikel 23 §1, 2° en 4°, hetzij als bestuurder, hetzij als persoon die een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing;

2° met het oog op de scholing in het sturen, een persoon begeleidt die in overtreding is met de bepalingen van 1°.


Geldboete x 5,5 = opdeciemen, wordt 275 tot 2750 euro.
Verplichte bijdrage fonds slachtoffers van opzettelijke gewelddaden : 137,5 euro.
Gerechtskosten.
Vermelding op strafblad.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: voorlopig rijbewijs

Bericht door bert.covens »

Gast schreef:en wat zou ze de politie doen, als ik zonder begeleider rij, wat is de boete ? zouden ze mijn rijbewijs inneman ?
Ik hoop dat je niet van plan bent 't er zo en af en toe maar 's op te wagen?

Vergeet niet dat je wel 's dikke problemen gaat krijgen met je verzekering als je betrokken raakt in een ongeval. En dat kan héél nare gevolgen hebben voor de rest van je leven. Namelijk dat je zelf moet opdraaien voor vele duizenden euro's schade.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie