Bromfiets klassen

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bromfiets klassen

Bericht door gast »

Ik heb een vraagje.
Bij bromfiets klasse B staat een foto van een scooter.
Bij bromfiets klasse A staat zo'n ouderwets type brommer (snorfiets).

Begrijp ik het goed dat je zo'n ouderwets type brommer 45km/uur mag laten rijden, onder voorwaarde dat je het rijbewijs A3
Of is dit echt een strikt onderscheid tussen de 2 soorten voertuigen en mag je ook met het juiste rijbewijs zo'n ouderwetser type brommer niet harder dan 25 km/uur laten rijden.


Gewoon nieuwsgierig naar...

Gewoon nieuwsgierig naar...
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Inzake het behoren tot de bromfietsen klasse A of B, spelen het uitzicht en de leeftijd van het voertuig geen rol. Wat het voertuig betreft, zijn er slechts twee verschillen tussen een bromfiets klasse A en een bromfiets klasse B:

Een bromfiets klasse A mag naar bouw en vermogen op een horizontale weg niet sneller kunnen rijden dan 25 km/h, een bromfiets klasse B niet sneller dan 45 km/h.

Een vierwieliege bromfiets klasse B die niet uitgerust is met een motor met inwendige verbranding met elektrische ontstekeking, mag bovendien slechts een netto-maximumvermogen hebben van 4 kW.Mocht je nog bijkomende vragen hebben, stel ze dan gerust.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Een gast schreef: Een bromfiets klasse B is max 40 km/u !!! Kijk maar eens naar de technische eisen!!!!
Dat wist ik, en dat heb jij goed gezien!

In het TR heeft men inderdaad nagelaten de maximum snelheid aan te passen toen ze gewijzigd werd van 40 naar 45 km/h.

Op de examens voor het rijbewijs moet je het antwoord geven zoals het in het AR (Algemeen Reglement ...) staat.

Ook de Politie hanteert 45 km/h.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Gast, je hebt gelijk. Maar wil je alsjeblieft niet zo schreeuwen? 1 uitroepteken volstaat ook. Het is onbeleefd tov Jozef en belangrijk voor jouw, hoe harder je schreeuwt, hoe minder goed mensen luisteren.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Het zal in zijn enthousiasme geweest zijn zeker.

Het doet me denken aan een grap die ik vroeger geregeld uithaalde op het werk. Als er iemand van een andere afdeling langskwam en vroeg wie de chef was, dan antwoordde ik: "Die daar, maar je moet heel luid tegen hem praten, want hij hoort niet goed." Dat was natuurlijk niet waar.

Even later hoorde ik die persoon dan luidkeels zijn uitleg doen tegen mijn chef. En mijn chef die hem onderbrak: "Je hoeft niet te roepen, ik ben niet doof. Of heeft Jozef je dat misschien wijsgemaakt?!"
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Fout antwoord !!!!

Een bromfiets klasse B is max 40 km/u !!! Kijk maar eens naar de technische eisen!!!!
Plaats reactie