**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
SajMal

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door SajMal »

de rijprof schreef:
SajMal schreef:eco. ..., en ik reed 95 waar ik 120 mocht rijden op de expressweg, hiervoor heb ik een opmerking gekregen, maar voor de rest was het een feilloos traject, zei ze zelf.
Proficiat :wink:
maar bovenstaande quote begrijp ik niet goed.
Als je 95 rijdt, doe je toch geen overtreding en ik vermoed dat er meerdere rijstroken zijn op die expressweg waar snellere bestuurders jou kunnen inhalen, dus hinder je het verkeer niet.
Eigenaardige opmerking als je nu net wel gaat eco-rijden (in 5de versnelling aan 95 km/u) :roll:
Nogmaals, proficiat!
Idd, ik snap er zelf ook maar weinig van. Maar soit, heb nu mijn rijbewijs...
Ik zou jullie ook ten zeerste willen bedanken voor de tijd te nemen en mensen wegwijs (in de letterlijke zin van het woord) te maken.

Ik heb zeer veel gehad aan jullie website en aan de commentaren die op dit forum terug te vinden zijn.

Zeker een aanrader!!!!!
de rijprof

Bericht door de rijprof »

Bedankt voor jouw waardering voor ons (vrijwillig) werk :wink:
Inazuma

Bericht door Inazuma »

SajMal schreef: Idd, ik snap er zelf ook maar weinig van. Maar soit, heb nu mijn rijbewijs...
Je mag er 120, op het examen verwacht men dan ook dat je aan een snelheid in de buurt van de max. toegelaten snelheid gaat rijden als dit veilig kan.
(Laten merken dat je de snelheidsbeperkingen kent , opvolgt, en je snelheid aanpast aan de omstandigheden, zowel naar boven als naar onder.)

Er wordt op het examen weliswaar een ecologisch verantwoorde rijstijl verwacht, maar niet dat je aan hypermiling gaat doen.

Proficiat :!:
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: ALKEN

- In welk examencentrum ben je geweest? Alken
- Zat de examinator naast of achter jou? Rechts achter me
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Rustige brede weg. Zonder problemen in 3x gekeerd :)
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? S-beweging. 1ste x tegen de rand, 2de x perfect
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Oliepeil, alle lichten + claxon, correcte zithouding
- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ? Begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? Bompa :)

Ik ben dus geslaagd. Was dus mijn 2de keer :) 1ste keer was ik er echt niet klaar voor!
Heb wel als opmerking gekregen dat ik NOG meer in de spiegels moest kijken :)

Met heel veel dank aan Gratis Rijbewijs Online!! Heb er veel van geleerd.
debbie

Bericht door debbie »

EXAMENCENTRUM: ROESELARE

- In welk examencentrum ben je geweest? Roeselare
- Zat de examinator naast of achter jou? Rechts achter me
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? ruime weg, in 3 x gelukt.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? S-beweging, in 3 keer gedaan, stond de 3e keer toch nog schuin
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? motorolie, en lichten
- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest? Rijschool

Tot en met het parkeren ging alles vlot, had enkel het schakelen als commentaar gegeven, en vanaf dan ging het bergaf, dus niet geslaagd voor de 2e keer.

Dus 6 uur rijles volgen, hopelijk is mijn derde keer de goede keer.
Merryl

Bericht door Merryl »

EXAMENCENTRUM: ASSE

- In welk examencentrum ben je geweest? Asse
- Zat de examinator naast of achter jou? Rechtsachter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Mevrouw duidde de straat aan, ik mocht kiezen waar ik keerde in de straat.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Mevrouw duidde een auto aan waar ik achter moest parkeren.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Koelvloeistof, grootlichten, dimlichten, claxon, pinkers.
- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ? Rijschool

Ik ben geslaagd, zonder één opmerking!! Ben echt superblij!!
Nina

Bericht door Nina »

EXAMENCENTRUM: ALKEN

- In welk examencentrum ben je geweest? Alken
- Zat de examinator naast of achter jou? Achter mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Hij heeft een straat aangeduid en de rest moest ik zelf doen
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Hij heeft een auto aangeduid en moest gewoon parkeren
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Motoroli,oliplijstok,lichten,mijn rem
- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest? Begleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het? Mijn schoonpapa

En was van de eerste keer geslaagd en heb mijn rijbewijs al :)
Heb hem gisteren tegen 12uur int gemeentehuis binnen gedaan en tegen half 4 had ik hem al.

Had wel enkele opmerking en ook da met die eco 1.1 maar geen opmerking op mijn voorrang en in de spiegels kijken :mrgreen:
de rijprof

Proficiat Merryl en Nina :wink:
bert.covens

Bericht door bert.covens »

Aan Nina en Merryl: allebei dikke proficiat.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Nina

Bericht door Nina »

Danku..
Waar vindt ik alweer de uitleg van die eco?
Heb al de functie zoeken geprobeerd maar toch niks gevonden.µ
Zou graag willen weten wat daarmee bedoeld is maar denkt toch is met de remmen ofzo? :oops:
Dziz

Bericht door Dziz »

Hoi, kheb strak examen, en heb een vraagje.
Khoop dat iemand vroeg op is om dit nog te kunnen lezen.

Dus, als ik verderop een licht op rood zie gaan, zet ik mijn auto in neutraal, laat die uitbollen
en rem licht af. Natuurlijk kijk ik altijd of er iemand kort achter mij is. Mag dit?

Bedankt.
Stefan Peeters
Administrator

Bericht door Stefan Peeters »

Dziz schreef:Dus, als ik verderop een licht op rood zie gaan, zet ik mijn auto in neutraal, laat die uitbollen
en rem licht af. Natuurlijk kijk ik altijd of er iemand kort achter mij is. Mag dit?
Neen. En ik hoop dan ook dat je dit nog leest voor je examen gaat doen of je kan nog eens teruggaan...

Wie heeft jou eigenlijk leren rijden? Een degelijke begeleider zou moeten weten dat dat een verkeerde techniek is...

Tip: klik even op de zoekfunctie van dit forum en tik in: "remtechniek + terugschakelen".
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
de rijprof

Al bollend in neutraal zetten is totaal fout. Je moet ook met de motor meeremmen.

Ga ook even naar http://www.derijprof.be" target="_blank
klik op > praktijkexamen > rijtechniek > basisrijtechniek.doc
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: GEEL

Ben vandaag ook geweest voor de 1ste keer:

- In welk examencentrum ben je geweest? GEEL (route richting olen-centrum)
- Zat de examinator naast of achter jou? Schuin achter mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Zelf te kiezen plaats
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? In een s achter de aangeduide wagen parkeren.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Claxon, lichten, zithouding, remvloeistof, voorruitverwarming
- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ? Begeleider (mama)

Er van de eerste keer door!
Ze zei na aankomst: Proficiat meneer, U bent geslaagd en ik heb geen enkele opmerking.... Perfect gereden, ik zou het zelf niet beter kunnen.
Paar minuten later krijg ik men blad en staan er opmerkingen als ECO, en nog 4 a 5 andere nummerkes....
Mja, missie geslaagd zeker (al geeft dit laatste me een zure nasmaak)...
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:Ben vandaag ook geweest voor de 1ste keer:
- In welk examencentrum ben je geweest? GEEL
Proficiat. :!:
Plaats reactie