leren rijden met een auto die in nederland is ingeschreven?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Reezlee
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2010, 21:20

leren rijden met een auto die in nederland is ingeschreven?

Bericht door Reezlee »

Beste,

Ik heb nu al een paar weken mijn voorlopig rijbewijs.
Dit betekent dus dat ik met een begeleider mag rijden maar, mag ik ook met een begeleider in een auto rijden die in Nederland is ingeschreven? Ik rijd hier dan wel mee in België.

Het zit namelijk zo dat mijn schoonvader van Nederland mijn begeleider wil zijn. Elk weekend zit hij in België op de camping. Dan zou hij met mij willen gaan rijden in de auto die dan wel in Nederland is ingeschreven.

Ik hoop dat jullie het begrijpen. :)

mvg,

Reezlee
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: leren rijden met een auto die in nederland is ingeschreven?

Bericht door Stefan Peeters »

Neen, je mag niet rijden met een in Nederland ingeschreven auto.

Artikel 3
§1. De personen die in België verblijven schrijven de voertuigen die zij wensen in het verkeer te brengen in in het repertorium van de voertuigen bedoeld in artikel 6, zelfs indien deze voertuigen reeds in het buitenland zijn ingeschreven.

Je mag met die auto ook niet in Nederland rijden, want je hebt een voorlopig rijbewijs.

Bovendien mag je schoonvader niet als begeleider optreden wanneer hij in Nederland woont:

De houder van het voorlopig rijbewijs B moet vergezeld zijn van een begeleider die aan de volgende voorwaarden voldoet :
a) hij moet beantwoorden aan de in artikel 3, § 1 van het koninklijk besluit van 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs bedoelde voorwaarden om een rijbewijs te verkrijgen;


Je zal dus een andere oplossing moeten zoeken...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Reezlee
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2010, 21:20

Re: leren rijden met een auto die in nederland is ingeschreven?

Bericht door Reezlee »

Stefan Peeters schreef:Neen, je mag niet rijden met een in Nederland ingeschreven auto.

Artikel 3
§1. De personen die in België verblijven schrijven de voertuigen die zij wensen in het verkeer te brengen in in het repertorium van de voertuigen bedoeld in artikel 6, zelfs indien deze voertuigen reeds in het buitenland zijn ingeschreven.

Je mag met die auto ook niet in Nederland rijden, want je hebt een voorlopig rijbewijs.

Bovendien mag je schoonvader niet als begeleider optreden wanneer hij in Nederland woont:

De houder van het voorlopig rijbewijs B moet vergezeld zijn van een begeleider die aan de volgende voorwaarden voldoet :
a) hij moet beantwoorden aan de in artikel 3, § 1 van het koninklijk besluit van 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs bedoelde voorwaarden om een rijbewijs te verkrijgen;


Je zal dus een andere oplossing moeten zoeken...

Oke, bedankt voor het snelle antwoord.
Ik zal wel een andere oplossing vinden :)
Plaats reactie