vraagje? ben je wel geslaagdsven.s schreef:- In welk examencentrum ben je geweest?
Deurne.
- Zat de examinator naast of achter jou?
rechts achter mij.
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Rustige straat waar ik moest keren + parkeren.
Het ging vrij vlot, geen opmerkingen daarover gekregen.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Achter de wagen parkeren in een s-beweging en als ik goed stond de auto verlaten op de correcte manier.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Ruitewisser-vloeistof, al de lichten, pinkers, klakson, remlichten, ruitewissers.
- Ben je met de rijschool of een begeleider geweest ?
begeleider, 0 uurs rijschool.
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
papa
-Het ging allemaal vrij vlot, had wel wat zenuwen, maar uiteindelijk zijn de zenuwen voor niets nodig geweest.
2 keer zone 30 niet gezien en of te laat.
1 keer voorrang van rechts niet genomen. ( maar de examinator zij zelf dat dit eigenlijk niet aan mij lag.)
Mijn fouten:
5. richtingsverandering: voorbehoud
6.Voorrang: voorbehoud
8.snelheid en verkeersinzicht: voorbehoud
11.Manoeuvers: Goed.
edit:
ben natuurlijk met behulp van rijbewijsonline en derijprof veel te weten gekomen, bedankt hiervoor.
**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
-
arzu
Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
-
sven.s
ja ben geslaagd.
Vergeten te melden.
Vergeten te melden.
-
Gast
sven.s schreef:ja ben geslaagd.
Vergeten te melden.
Vergeten te melden.
Vergeten te melden.
bedankt voor de tips, morgen heb ik ook rij examenGast77 schreef:- In welk examencentrum ben je geweest?
Sint-Niklaas
Rechts achter (een vrouw)
- Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen?
Zelf te kiezen in aangeduide straat. Wel zo veilig mogelijk en het jezelf zo gemakkelijk mogelijk maken. In de straat waar ik toen inreed stonden auto's rechts geparkeerd. Ik reed wat verder tot er een redelijk grote opening tussen geparkeerde auto's was en waar er ook niet een boom of verlichting stond. Gemakkelijk kunnen keren daar. Er kwam zelfs geen verkeer af.
Er werd een auto aangeduid waar ik achter moest parkeren. Achter mij moest ik niet meteen rekening houden met een andere auto omdat er meer dan genoeg ruimte was. Ik stond meteen goed geparkeerd en heb voorwaarts niet meer moeten bijsturen.
Daarna moest ik de auto verlaten zoals wanneer ik boodschappen zou doen. Je kent het wel.
Dus ook auto sluiten en juist uitstappen.
Onder motorkap: remvloeistof
Andere: zowat alle lichten, claxon, ruitenwissers, ruitenverwarming, ...
Theorie/praktijk: zetel en linkerspiegel verplaatsen en zeggen hoe die juist moest staan & uitvoeren
20u rijles gevolgd en dan met begeleider (moeder) examen
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Mijn moeder.
Overige informatie:
Route: Oostjachtpark Sint-Niklaas - meteen autostrade richting Hulst/Dendermonde - via baantjes die ik niet kende naar omgeving ziekenhuis Sint-Niklaas - terugkeren via overkant Waasland Shopping Center.
Veel voorrang van rechts, middeneilandjes, zone 30's, ... en vooral veel gepinkt bij het passeren van een lossende vrachtwagen en dergelijke. Enorm veel eigenlijk.
Examinator: Zeer vriendelijke vrouw die me meteen geruststelde. Geen formele/gespannen sfeer. Onderweg vroeg ze of de verwarming wat warmer mocht en na het parkeren zei ze: 'amai dat waren snelle boodschappen'. Stress krijg je daar dus niet van.
Resultaat: van de eerste keer geslaagd zonder ook maar 1 opmerking. De stress net voor het examen verdween meteen toen ik vertrok. Gewoon rustig blijven en heel goed rondkijken is de boodschap. Het is opvallend hoe gefocust je kan zijn op zo'n momenten
Iedere 5 seconden keek ik wel eens naar alle spiegels (zo opvallend mogelijk natuurlijk)![]()
Nogmaals bedankt voor de tips op deze en andere sites. Mijn theorie was ook een succes hierdoor (48/50).
-
Gast
sven.s schreef:- In welk examencentrum ben je geweest?
Deurne.
rechts achter mij.
Rustige straat waar ik moest keren + parkeren.
Het ging vrij vlot, geen opmerkingen daarover gekregen.
Achter de wagen parkeren in een s-beweging en als ik goed stond de auto verlaten op de correcte manier.
Ruitewisser-vloeistof, al de lichten, pinkers, klakson, remlichten, ruitewissers.
begeleider, 0 uurs rijschool.
papa
-Het ging allemaal vrij vlot, had wel wat zenuwen, maar uiteindelijk zijn de zenuwen voor niets nodig geweest.
2 keer zone 30 niet gezien en of te laat.
1 keer voorrang van rechts niet genomen. ( maar de examinator zij zelf dat dit eigenlijk niet aan mij lag.)
Mijn fouten:
5. richtingsverandering: voorbehoud
6.Voorrang: voorbehoud
8.snelheid en verkeersinzicht: voorbehoud
11.Manoeuvers: Goed.
edit:
ben natuurlijk met behulp van rijbewijsonline en derijprof veel te weten gekomen, bedankt hiervoor.
morgen heb ik ook rij examen in deurne om 9.10.
ik hoop dat het mij ook zal lukken.
ik weet niet hoe het zal gaan met die weg omliggingen.
kwam jij vaak in da zone 30 met de examen?
-
Gast
Vergeten te melden.
-
Gast
Examencentrum: Geel
Examinator: Rechts achter mij (hele vriendelijke vrouw)
Het keren in de straat: Plaats mocht ik volledig zelf kiezen.
Parkeren achter de auto: S- beweging, uitstappen auto vastmaken, naar het trottoir, instappen en klaarmaken om te vertrekken.
Voorafgaande controles: Alle lichten, ruitenwissers, richtingaanwijzers, claxon, plaats waar je bandenspanning kan meten
Rijschool of begeleider: begeleider (papa), 0 uur rijschool
verdere info:
Geen commentaar van de examinatrice ze zei dat alles prima was gegaan!!!
Echt bedankt voor deze site. het had me eerder al geholpen met mijn theorie (50/50)
Groetjes en succes aan iedereen
Examinator: Rechts achter mij (hele vriendelijke vrouw)
Het keren in de straat: Plaats mocht ik volledig zelf kiezen.
Parkeren achter de auto: S- beweging, uitstappen auto vastmaken, naar het trottoir, instappen en klaarmaken om te vertrekken.
Voorafgaande controles: Alle lichten, ruitenwissers, richtingaanwijzers, claxon, plaats waar je bandenspanning kan meten
Rijschool of begeleider: begeleider (papa), 0 uur rijschool
verdere info:
Geen commentaar van de examinatrice ze zei dat alles prima was gegaan!!!
Echt bedankt voor deze site. het had me eerder al geholpen met mijn theorie (50/50)
Groetjes en succes aan iedereen
-
sven.s
Voor die zone's 30 moet je idd ZEER GOED oppassen. (heb er opmerking over gekregen, maar wist het zelf ook wel.)Gast schreef: morgen heb ik ook rij examen in deurne om 9.10.
ik hoop dat het mij ook zal lukken.
ik weet niet hoe het zal gaan met die weg omliggingen.
kwam jij vaak in da zone 30 met de examen?
En natuurlijk de voorrang van rechts, zeker niet te snel willen zijn...
Voor de rest niet veel bij voorstellen, gewoon wat rond rijden en natuurlijk zeer goed opletten.
-
lola1981
ik heb een vraagje,
ik ga binnenkort mijn praktijkexamen doen, ik heb leren rijden met de rijschool en rij dus nu al meer als een jaar alleen. nu is mijn vraag: ben je verplicht tijdens het examen een begeleider mee te brengen?
ik ga binnenkort mijn praktijkexamen doen, ik heb leren rijden met de rijschool en rij dus nu al meer als een jaar alleen. nu is mijn vraag: ben je verplicht tijdens het examen een begeleider mee te brengen?
-
Jetson
Ja dat moet, je moet een begeleidend persoon meenemen: moet minstens 24 jaar oud zijn en in het bezit van een rijbewijs B.lola1981 schreef:ik heb een vraagje,
-
jollemie
is het eigenlijk nodig dat je een tweede spiegel in de auto hangt als je je praktijkexamen gaat doen? Moet je die zelf al hangen of doet de examinator dit ? Bedankt 
-
Jetson
Als je een voorlopig rijbewijs 36 maanden (met begeleider) hebt, moet die spiegel er altijd hangen, dus ook tijdens het examen, je moet er zelf voor zorgen.jollemie schreef:is het eigenlijk nodig dat je een tweede spiegel in de auto hangt als je je praktijkexamen gaat doen? Moet je die zelf al hangen of doet de examinator dit ? Bedankt
Als je alleen mag rijden (VR 18 maanden zonder begeleider) heb je zo'n spiegel niet nodig, ook niet op het examen.
-
festre
- In welk examencentrum ben je geweest?
Haasrode, 9 augustus 2010 om 10.50 u.
Achter mijn begeleider. De examinator was een vriendelijke jonge man.
Plaats in de (doodlopende) straat vrij te kiezen
In een vlotte S-beweging achter de aangeduide auto (in de verte) parkeren. Ik stond direct goed.
- Keren
In een smalle doodlopende straat. Ik heb 5 bewegingen nodig gehad, maar heb wel een relatief lange auto (4 m 5 cm).
Remvloeistofreservoir (+ hoe weet je wanneer er voldoende vloeistof is)
Linker buitenspiegel ontregelen en dan met uitleg terug juist zetten
Zetel verschuiven en dan met uitleg terug juist zetten.
Alles opnoemen wat er moet aangepast worden voor je vertrekt met de uitleg hoe je dat moet doen (hoofdsteun, binnenspiegel,...)
Begeleider
Mijn partner
Ik heb enkel met begeleider leren rijden. Wat hij me foutief aanleerde of wat ik bij hem niet begreep heb ik met de hulp van deze site toch juist proberen toe te passen.
-Route:
Ambachtenlaan, rechts de Meerdaalboslaan op en rechtdoor over het rond punt richting Waver. Aan de lichten Blanden inrijden via de Bierbeekstraat. Daarna ergens naar rechts. In een doodlopende straatje moeten keren. Een hele hoop straten links/rechts/rechtdoor die daarop volgden ken ik niet (veel zone 30, veel vluchtheuvels, maar ook 50 en 70/u). Daar ergens ook achter een aangeduide auto parkeren in een rustige straat. Uiteindelijk kwam ik terecht op de Oude baan (richting Leuven), rechts de Molstraat in (je mag daar niet rechtdoor op de Oude baan), rechts de Tiensesteenweg op en aan de lichten rechts de Meerdaalboslaan op. Aan de lichten op de Meerdaalboslaan naar links het industrieterrein op (Brabanthal) en die quasi helemaal rondgereden. Dan links terug het industrieterrein af en rechts de Geldenaaksebaan op. Aan de lichten links de Maardaalboslaan in en bijna direct rechts de afrit voor de Ambachtenlaan richting examencentrum.
Resultaat:
Net als bij de theorie van de eerste keer geslaagd.
Wel 1 voorbehoud gekregen. Toen we bijna terug waren stopte ik volledig aan een stopbord en ik keek rond, maar toen ik me terug in beweging zette zag ik links van me toch nog een auto afkomen en ik ben dus terug moeten stoppen. Deze keer iets over de stopstreep natuurlijk
Ik was héél zenuwachtig. Zaterdag heb ik zelfs een natuurlijk kalmeermiddeltje gebruikt. Ik had de afgelopen 2 nachten amper geslapen en was vlak voor het examen erg misselijk en ik had erge hoofdpijn. Achteraf gezien vraagt een mens zich af waarom. Als je kan rijden lukt het wel!
Hartelijk dank voor jullie steun en uitleg! Ook dank aan de Rijprof. Zonder jullie (en mijn begeleider natuurlijk) was dit alles me nooit gelukt.
Ik zal hier af en toe nog wel eens rondneuzen om van alles op de hoogte te blijven.
Haasrode, 9 augustus 2010 om 10.50 u.
Achter mijn begeleider. De examinator was een vriendelijke jonge man.
Plaats in de (doodlopende) straat vrij te kiezen
In een vlotte S-beweging achter de aangeduide auto (in de verte) parkeren. Ik stond direct goed.
- Keren
In een smalle doodlopende straat. Ik heb 5 bewegingen nodig gehad, maar heb wel een relatief lange auto (4 m 5 cm).
Remvloeistofreservoir (+ hoe weet je wanneer er voldoende vloeistof is)
Linker buitenspiegel ontregelen en dan met uitleg terug juist zetten
Zetel verschuiven en dan met uitleg terug juist zetten.
Alles opnoemen wat er moet aangepast worden voor je vertrekt met de uitleg hoe je dat moet doen (hoofdsteun, binnenspiegel,...)
Begeleider
Mijn partner
Ik heb enkel met begeleider leren rijden. Wat hij me foutief aanleerde of wat ik bij hem niet begreep heb ik met de hulp van deze site toch juist proberen toe te passen.
-Route:
Ambachtenlaan, rechts de Meerdaalboslaan op en rechtdoor over het rond punt richting Waver. Aan de lichten Blanden inrijden via de Bierbeekstraat. Daarna ergens naar rechts. In een doodlopende straatje moeten keren. Een hele hoop straten links/rechts/rechtdoor die daarop volgden ken ik niet (veel zone 30, veel vluchtheuvels, maar ook 50 en 70/u). Daar ergens ook achter een aangeduide auto parkeren in een rustige straat. Uiteindelijk kwam ik terecht op de Oude baan (richting Leuven), rechts de Molstraat in (je mag daar niet rechtdoor op de Oude baan), rechts de Tiensesteenweg op en aan de lichten rechts de Meerdaalboslaan op. Aan de lichten op de Meerdaalboslaan naar links het industrieterrein op (Brabanthal) en die quasi helemaal rondgereden. Dan links terug het industrieterrein af en rechts de Geldenaaksebaan op. Aan de lichten links de Maardaalboslaan in en bijna direct rechts de afrit voor de Ambachtenlaan richting examencentrum.
Resultaat:
Net als bij de theorie van de eerste keer geslaagd.
Wel 1 voorbehoud gekregen. Toen we bijna terug waren stopte ik volledig aan een stopbord en ik keek rond, maar toen ik me terug in beweging zette zag ik links van me toch nog een auto afkomen en ik ben dus terug moeten stoppen. Deze keer iets over de stopstreep natuurlijk
Ik was héél zenuwachtig. Zaterdag heb ik zelfs een natuurlijk kalmeermiddeltje gebruikt. Ik had de afgelopen 2 nachten amper geslapen en was vlak voor het examen erg misselijk en ik had erge hoofdpijn. Achteraf gezien vraagt een mens zich af waarom. Als je kan rijden lukt het wel!
Hartelijk dank voor jullie steun en uitleg! Ook dank aan de Rijprof. Zonder jullie (en mijn begeleider natuurlijk) was dit alles me nooit gelukt.
Ik zal hier af en toe nog wel eens rondneuzen om van alles op de hoogte te blijven.
-
de rijprof
Proficiat 
-
Gast
In welk examencentrum ben je geweest?
Alken
Naast mij
Ik mocht kiezen waar, zolang dat je het andere verkeer niet hinderde
Ik moest parkeren achter een audi R8 die voor een garage stond (had toelating gekregen), een s-beweging maar de audi stond zo dat ik met mijn koffer aan zijn motorkap moest oriënteren. Het was ook een lage goot.
De koelvloeistof aantonen, pinker links-en rechts, spiegels en zetels ontregelen en terug juist zetten, alle lichten inclusief remlicht, claxon, vooruitverwarming, mistlamp vanachter, ruitenwissers
Begeleider maar heb uiteindelijk ook zes uur rijschool moeten volgen
Met mijn man
Ik ben trouwens geslaagd!
Alken
Naast mij
Ik mocht kiezen waar, zolang dat je het andere verkeer niet hinderde
Ik moest parkeren achter een audi R8 die voor een garage stond (had toelating gekregen), een s-beweging maar de audi stond zo dat ik met mijn koffer aan zijn motorkap moest oriënteren. Het was ook een lage goot.
De koelvloeistof aantonen, pinker links-en rechts, spiegels en zetels ontregelen en terug juist zetten, alle lichten inclusief remlicht, claxon, vooruitverwarming, mistlamp vanachter, ruitenwissers
Begeleider maar heb uiteindelijk ook zes uur rijschool moeten volgen
Met mijn man
Ik ben trouwens geslaagd!
-
Inazuma
Een exclusief examen dusGast schreef: Ik moest parkeren achter een audi R8
(En de eigenaar van de R8 waarschijnlijk even nadien met een hartcrisis afgevoerd
Proficiat