overtredingen tijdens praktisch examen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
yana

overtredingen tijdens praktisch examen

Bericht door yana »

ik heb een vraagje in verband met de regels in verband met overtredingen tijdens een praktisch examen,

ik hoor van sommigen dat je in principe 2 onvoldoendes mag halen om er nog door te zijn, dan mag je wel geen voorbehoudens meer hebben, nu ik kom net terug van mijn praktisch examen en heb 1 onvoldoende, met deze ene onvoldoende ben ik niet geslaagd en op mijn papier staat er bij elk onderdeel onbeoordeeld

maar hoe kan dit als je in principe 2 onvoldoendes mag halen?
zijn hier regels over of is het gewoon op goed geluk?
Jetson
Berichten: 215
Lid geworden op: 11 okt 2009, 16:36
Locatie: Antwerpen

Re: overtredingen tijdens praktisch examen

Bericht door Jetson »

Rare situatie... Normaal gezien zou je examen pas afgelopen moeten zijn als je 1 rubriek slecht had. Welke rubriek was je onvoldoende? Als je enkel 1 onvoldoende had zou je je examen toch hebben moeten mogen verderzetten en dan zouden er meerdere rubrieken beoordeeld zijn... :?:
Misschien de moeite waard eens met dat uitslagformulier naar de hoofdexaminator te stappen?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: overtredingen tijdens praktisch examen

Bericht door GRO »

ik hoor van sommigen
Er zijn ook sommigen die zeggen dat het theorie-examen uit 80 vragen bestaat.

Er zijn bepaalde fouten, als je die maakt, dat je meteen mag stoppen. Probeer maar eens wat het effect is als je bij de start van het examen door een rood licht rijdt.

In ons praktijkboek staan nog een aantal zaken aangegeven waarop je zeker moet letten of je mag herbeginnen. Vb na het parkeren de handrem niet optrekken.

DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER (klik voor info)

PRAKTIJK CD-ROM Voorbeeldpagina parkeren
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: overtredingen tijdens praktisch examen

Bericht door Inazuma »

yana schreef: ik hoor van sommigen dat je in principe 2 onvoldoendes mag halen om er nog door te zijn, dan mag je wel geen voorbehoudens meer hebben, nu ik kom net terug van mijn praktisch examen en heb 1 onvoldoende, met deze ene onvoldoende ben ik niet geslaagd en op mijn papier staat er bij elk onderdeel onbeoordeeld

maar hoe kan dit als je in principe 2 onvoldoendes mag halen?
Je mag helemaal geen 2 onvoldoendes halen.
2de onvoldoende = gebuisd, oftewel "uitgesteld"
1x slecht = ook gebuisd

De kandidaat wordt uitgesteld indien :

- een rubriek beoordeeld wordt met « slecht »;
- twee rubrieken beoordeeld worden met « onvoldoende »;
- een rubriek beoordeeld wordt met « onvoldoende » en twee met « voorbehoud »;
- vier rubrieken beoordeeld worden met « voorbehoud »;
- rijfouten of gevaarlijk rijgedrag de veiligheid van het examenvoertuig, de passagiers of de andere weggebruikers direct in gevaar brengen.
Plaats reactie