onduidelijke vragen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
missy123
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2010, 13:15

onduidelijke vragen

Bericht door missy123 »

hey ik ben net bezig met mijn proefexamen en ik merk dat er sommige vragen tussen zitten waarover ik niets in mij theorie heb gelezen. Ik gebruik op dit moment een handboek.
Ik kan geen afbeeldingen bij de volgende vragen zetten maar ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen.
Wie kan me helpen met de volgende vragen:
1) Ik wil links afslaan
a) ik mag nu voorsorteren over de schuine witte strepen
b) dat is verboden door de schuine witte strepen
c) ik mag pas voorsorteren voorbij de schuine witte strepen

2) Bebouwde kom
a) ik moet zo snel mogelijk in de rechterrijstrook gaan rijden
b) ik mag maximum 50km per uur rijden
c) ik mag absoluut niet claxoneren

Bij deze tweede vraag staat er een afbeelding op van aan de rechterkant twee verbodsborden. 1 verbodsbord met een vrachtwagen met een max lengte van 6m en er onder verbodsbord met max 7.5ton. nu snap ik niet wat de afbeelding te maken heeft met de vraag en welk antwoord ik ook aanduid het is nooit juist :?:
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: onduidelijke vragen

Bericht door bert.covens »

Zonder foto's erbij, nogal moeilijk om een juiste inschatting te maken. Toch een poging.

Vraag 1

Bedoel je een soort vedrijvingsvlak? Daar mag je niet op rijden, niet op stilstaan, niet op parkeren.

Vraag 2

b) lijkt mij hier het meest juiste antwoord. Absoluut niet claxonneren, klopt niet helemaal. Wanneer je dat doet om een noodzakelijke waarschuwing te geven teneinde een ongeval te voorkomen, mag het wél. ('s avonds en 's nachts zoveel mogelijk knipperen met grootlichten ipv claxonneren). a) Hangt af van hoeveel rijstroken je hebt, en hoeveel per rijrichting. (rijbanen met tweerichtingsverkeer + minstens 4 rijstroken + minstens 2 in elke rijrichting, dan mag je binnen bbk rijden op de rijstrook die het beste aan je bestemming beantwoordt.

Het kan altijd zijn dat er extra zaken (verkeersborden bijvoorbeeld) getoond worden, die niets met de vraag op zich te maken hebben. Dan komt het er op aan dat je je beperkt tot datgene wat je nodig hebt voor je antwoord. En dat je dus overtollige informatie, daarbij eventjes wegdenkt. Maar vergeet niet dat men altijd dezelfde foto opnieuw kan tonen, met een andere vraag, waarbij die verkeersborden dan plots weer wél belangrijk zijn.

Nog 1 tip.

Het bordje dat je beschreef, ik vermoed dat het gaat om c25? Een vrachtwagen erop afgebeeld en een lengte 6m?

Dit bord verbiedt de doorgang voor bestuurders van voertuigen of slepen waarvan de lengte, lading inbegrepen, groter is de aangeduide. Misleidend genoeg tekent men hier een vrachtwagen bij. Je zou hier dus verkeerdelijk kunnen uit opmaken dat het verbod zich beperkt tot enkel vrachtwagens. Niets is dus minder waar. Het verbod gaat wel degelijk over alle voertuigen of slepen,...... enz.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: onduidelijke vragen

Bericht door GRO »

hey ik ben net bezig met mijn proefexamen en ik merk dat er sommige vragen tussen zitten waarover ik niets in mij theorie heb gelezen. Ik gebruik op dit moment een handboek.
Beste,

Wij kunnen haast garanderen dat je van de eerste keer slaagt als je onze leermethode volgt:

1. De theoriepagina's lezen op onze site
2. Per hoofdstuk de bijhorende gratis oefenvragen maken
3. Als je de theorie hebt doorgenomen dan de proefexamens maken, eerst reeks per reeks en daarna ad random

Als je dat doet, dan heb je elke examenvraag minstens tweemaal tegengekomen:
- Ofwel op onze theoriepagina's aangegeven door TIP EXAMEN
- Ofwel in de gratis oefenvragen
- Ofwel in de proefexamens

Al je bij onze vragen zaken merkt die niet in je handboek staan, dan wordt het toch tijd dat je onze gratis up-to-date theoriepagina's eens doorneemt.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: onduidelijke vragen

Bericht door de rijprof »

1) Ik wil links afslaan

a) ik mag nu voorsorteren over de schuine witte strepen
b) dat is verboden door de schuine witte strepen
c) ik mag pas voorsorteren voorbij de schuine witte strepen
Over een verkeersgeleider mag je niet rijden.
2) Bebouwde kom

a) ik moet zo snel mogelijk in de rechterrijstrook gaan rijden
b) ik mag maximum 50km per uur rijden
c) ik mag absoluut niet claxoneren
Binnen de bebouwde kom mag je je rijstrook kiezen (als die aan jouw bestemming beantwoordt)
Rechts rijden hoeft niet.
Claxoneren mag altijd en overal om een ongeval te voorkomen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: onduidelijke vragen

Bericht door GRO »

Wie kan me helpen met de volgende vragen:
1) Ik wil links afslaan
a) ik mag nu voorsorteren over de schuine witte strepen
b) dat is verboden door de schuine witte strepen
c) ik mag pas voorsorteren voorbij de schuine witte strepen

2) Bebouwde kom
a) ik moet zo snel mogelijk in de rechterrijstrook gaan rijden
b) ik mag maximum 50km per uur rijden
c) ik mag absoluut niet claxoneren
Dat zijn toch geen vragen van de proefexamens van de site Gratis Rijbewijs Online ????
missy123
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2010, 13:15

Re: onduidelijke vragen

Bericht door missy123 »

bedankt allemaal voor jullie reacties. nu vind ik het wel duidelijk.
en ja die vragen kwamen niet van de proefexamens van deze site.
Plaats reactie