Snorfiets

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

@ Clio-Tuning:

Wees voorzichtig met, maar niet bang van een politieman.

Als je wil vermijden dat hij het gaat uithangen, vraag hem dan beleefd en vriendelijk naar de tekst van de rechtsbron waarop hij zich baseert.

Blijft hij moedwillig, dan heeft het geen zin nog verder met hem te praten. Laat hem dan gerust een PV opstellen. Daarin zal hij wel moeten vermelden welk artikel van welke wet of besluit je zou overtreden hebben, en hij zal er geen vinden. Het Parket zal dan ook geen vervolging tegen jou kunnen instellen.

Bewijs daarna de gemeenschap een dienst en leg klacht neer bij het Comité P wegens het verspreiden van valse informatie over de verkeerswet en haar uitvoeringsbesluiten, en wegens roekeloze en tergende rechtsgang. Het volstaat daartoe het elektronisch formulier in te vullen en te verzenden dat je op de website van het Comité P onder &quotKlachten&quot in het menu links vindt.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Jozef schreef: Laat hem dan gerust een PV opstellen. Daarin zal hij wel moeten vermelden welk artikel van welke wet of besluit je zou overtreden hebben, en hij zal er geen vinden. Het Parket zal dan ook geen vervolging tegen jou kunnen instellen.
Dat is inderdaat het beste wat je kan doen.

Ben je zelf zeker van je stuk en beweert de agent het tegenovergestelde, laat hem dan een PV maken.

Nadien, wanneer de agent in zijn PV zal moeten noteren tegen welk artikel je in overtreding bent, zal hij wel ontdekken dat hij het verkeerd voor had.

Beter zo dan oeverloos te liggen discussieëren, want dan brengt het ene woord het andere mee en zal je misschien nog kunnen aangeklaagd worden wegens laster.
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

Ik haal deze topic ff terug naar boven want vandaag stond er weer een politieagent aan de schoolpoort.

Ik kwam met mijn bromfiets klasse B aangereden.
Politieman doet teken om tot bij hem te rijden.
Hij vraagt waarom ik geen spiegel heb. Het is verplicht volgens hem.
Volgende week zou het grote controle op school zijn vertelde hij.

Is het nu verplicht om een linker spiegel te hebben op een B klasse bromfiets?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Wel grappig, bijna alle brommertjes hebben nu bijna een spiegel op school Laughing
Misschien heeft die agent aandelen in spiegels
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef: Misschien heeft die agent aandelen in spiegels
Of houdt hij zich voor Tijl Uilenspiegel ...
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Jozef schreef: Of houdt hij zich voor Tijl Uilenspiegel ...
Zou het Pallieter kunnen zijn? Die hing de hele buitenkant van zijn huis vol spiegels.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

Allemaal hartelijk bedankt!
Wel grappig, bijna alle brommertjes hebben nu bijna een spiegel op school

Om mij beleefd te houden heb ik geen problemen, dus dat komt wel inorde.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

eugeen schreef: Beter zo dan oeverloos te liggen discussieëren, want dan brengt het ene woord het andere mee en zal je misschien nog kunnen aangeklaagd worden wegens laster.
Inderdaad. Sommige politiemensen hebben er een handje van weg om je met hun arrogantie te provoceren tot uitspraken en gebaren die ze kunnen interpreteren als smaad. Laat je hier niet aan vangen! Wil je een vuist maken, doe het dan in je broekzak, zodat de politieman ze niet ziet.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Hey!
@Stacyetg,

Ook hey Ik ben diegene die je vorige posting verwijderdt heb en de reden is gewoon dat ik niet begrijp wat [SPAM] en dergelijke hiermee te maken heeft.

Jij post opnieuw deze linken waarop ik me dus afvraag wat ik over het hoofd zie en zou graag van je een woordje uitleg hebben, want anders zal ik ze opnieuw moeten verwijderen.

Toevoeging door Rafael:

Net weer 2 posts verwijdert over hetzelfde onderwerp als Benny aanhaalt. Ik vrees dat het forum last gaat krijgen van spam.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie