Mogelijke verlenging van rijbewijs B

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Ineke-d

Mogelijke verlenging van rijbewijs B

Bericht door Ineke-d »

Is er een mogelijkheid om mijn voorlopig rijbewijs B te verlengen?
Of moet ik overnieuw mijn theorie afleggen?
sven.s
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 sep 2009, 18:47

Re: Mogelijke verlenging van rijbewijs B

Bericht door sven.s »

Als die verlopen is moet je opnieuw je theorie doen.
Jetson
Berichten: 215
Lid geworden op: 11 okt 2009, 16:36
Locatie: Antwerpen

Re: Mogelijke verlenging van rijbewijs B

Bericht door Jetson »

Als je je theorie-examen meer dan 3 jaar geleden hebt afgelegd, moet je de theorie sowieso opnieuw doen.

Als dat niet zo is en je had een VR18maanden, dan kan je nu nog een VR36maanden krijgen zolang je theorie niet verlopen is.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Mogelijke verlenging van rijbewijs B

Bericht door Stefan Peeters »

Kan je wat meer informatie geven?

Wanneer heb je het theorie-examen afgelegd?
Welk voorlopig rijbewijs heb je momenteel?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: Mogelijke verlenging van rijbewijs B

Bericht door Gast »

Ik heb één van drie jaar, vervalt op 10 juni. Dus drie jaar geleden de theorie gedaan ...

Ik heb ondertussen wel 14 uur rijschool gedaan, waaronder laatst nog in feb-maart
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Mogelijke verlenging van rijbewijs B

Bericht door Stefan Peeters »

Je kan een voorlopig rijbewijs van 3 jaar niet verlengen voordat de geldigheid verstreken is.
Je zal dus ofwel:
- nog 6 uur rijschool moeten volgen voor de dag dat je theorie-examen 3 jaar oud is. In dat geval kan je nog een voorlopig rijbewijs van 18 maanden aanvragen
- een nieuw theorie-examen moeten afleggen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: Mogelijke verlenging van rijbewijs B

Bericht door Gast »

Dank jullie wel voor de info!
Silver

Re: Mogelijke verlenging van rijbewijs B

Bericht door Silver »

Ik heb mijn theorie (rijbewijs B) afgelegd met rijbewijs op school. ( behaald op18/11/2008)

is dat dan 18/11/2008- 18/11/2009 ==> 1e jaar
18/11/2009- 18/11/2010 ==> 2e jaar
18/11/2010- 18/11/2011 ==> 3e jaar?

is dit dan nog geldig? als ik nu 6 u rijschool neem voor de vervaldatum? kan ik dan ook nog een verlenging aanvragen van 18 maanden?

mvg.
Silver
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Mogelijke verlenging van rijbewijs B

Bericht door Wouter »

Theorie is 3 jaar geldig. Dus je theorie-examen zou inderdaad nog een dikke maand geldig zijn. Je theorie moet enkel geldig zijn om een voorlopig rijbewijs te krijgen, daarna mag die eigenlijk vervallen zijn. Zolang je VRB geldig is mag je met een L rijden en praktijkexamen afleggen.

Een voorlopig rijbewijs MET begeleider blijft 36 maanden geldig. Een voorlopig rijbewijs ZONDER begeleider kan je verkrijgen na minstens 20u rijles, en is 18 maanden geldig. Het VRB zonder begeleider kan je maar 1x krijgen.

Heb je al een voorlopig rijbewijs?

Als jij nog geen voorlopig rijbewijs hebt, dan kan je gewoon zonder rijlessen een VRB met begeleider halen, en dan kan je dus weer 3 jaar voort.
Als je al wel een voorlopig rijbewijs hebt, kan je voor het vervallen van je theorie nog wisselen van model. En dan heb je dus weer 18 of 36 maanden tijd (afhankelijk van naar welk model je wisselt). Let dus wel op dat je voor het verkrijgen van een VRB 18M minstens 20 u praktijlessen moet volgen in een erkende rijschool!

Is het duidelijk zo?
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Mogelijke verlenging van rijbewijs B

Bericht door GRO »

kan ik dan ook nog een verlenging aanvragen van 18 maanden?
Als je voor 18 nov 2011 minimum 20 uur praktijkles volgt in een erkende rijschool en daar een bekwaamheidsattest krijgt, dan kun je nog een VR 18 maanden gaan halen in het gemeentehuis. Dit op voorwaarde dat je nog nooit een VR 18 maanden hebt gehad. Want dat kun je maar 1 keer krijgen.

Zie ook alle info in het praktijkboek van Gratis Rijbewijs Online
DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE CONPUTER (info)
silver

Re: Mogelijke verlenging van rijbewijs B

Bericht door silver »

Dankjewel voor de info!
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Mogelijke verlenging van rijbewijs B

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:Ik heb ondertussen wel 14 uur rijschool gedaan, waaronder laatst nog in feb-maart
Rijlessen bij een erkende rijschool tellen 3 jaar.

Dat moet wel gezien worden vanaf het begin van de lessen.
Adriana

Re: Mogelijke verlenging van rijbewijs B

Bericht door Adriana »

Ik heb 20 uren rijles gevolg in juni maar mijn theorie vervalt in december kan ik mij theorie verlengen
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Mogelijke verlenging van rijbewijs B

Bericht door Benny Stinkens »

Adriana schreef: 25 okt 2018, 23:44 Ik heb 20 uren rijles gevolg in juni maar mijn theorie vervalt in december kan ik mij theorie verlengen
Je moet hem opnieuw afleggen, niet verlengen. :idea:
Heb je op dit moment al een voorlopig rijbewijs :?:
En zo ja, welk en de datums aub.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Adriana

Re: Mogelijke verlenging van rijbewijs B

Bericht door Adriana »

Ja ik heb een voorlopig rijbewijs van 19/12/2017, maar ik heb mijn 20 uren kunnen doen in juni want ik heb lang moeten sparen voor dat, dus ik heb niet lang kunnen oefenen op míj zelf met de auto en nu in december vervalt mijn theorie van mijn voorlopig rijbewijs wat moet ik doen
Plaats reactie